CAPİTAL DERGİ

“YENİ NORMAL”E ALIŞMA ZAMANI
Gelecek & Trendler

“YENİ NORMAL”E ALIŞMA ZAMANI

Küçülen ekonomiler, düşen hisse senedi fiyatları, batan bankalar, iflas eden şirketler… Sadece Türkiye değil, başta ABD olmak üzere bütün dünya ekonomisi zor bir dönemden geçiyor. Ancak, “en kötü g...

1 HAZİRAN, 2003

TEK BİR KİMLİĞE SIKIŞIP KALMAYIN
Gelecek & Trendler

TEK BİR KİMLİĞE SIKIŞIP KALMAYIN

John Kimberly / Pensilvanya Üniversitesi Profesörü    John Kimberly, Pensilvanya Üniversitesi profesörlerinden… Kurumsal kimlik konusundaki çalışmalarıyla tanınıyor. Çok sayıda şirketin ...

1 HAZİRAN, 2003

80/20 KURALI  NASIL ŞİRKET KURTARDI
Gelecek & Trendler

80/20 KURALI NASIL ŞİRKET KURTARDI

Richard Koch    Filofax adlı şirketin satışlarının adet olarak yüzde 20’si ihracat oluşturuyordu. Ancak gelirlerin neredeyse tamamına yakını buradan geliyordu. Yani piyasaya yapılan satı...

1 HAZİRAN, 2003

ETİK İŞ KAZANDIRIR
Gelecek & Trendler

ETİK İŞ KAZANDIRIR

Aslında çok yeni bir yaklaşım da değil. Yıllardır uygulayan şirketler, bu alanda çalışan enstitüler var. Ancak, önemi son birkaç yılda anlaşıldı, bu konuda çok sayıda kitaplar yazıldı. İş Etiği Ens...

1 MAYIS, 2003

DİJİTAL KUŞAKTAN ŞİRKETLERE MESAJ
Gelecek & Trendler

DİJİTAL KUŞAKTAN ŞİRKETLERE MESAJ

Don Tapscott / Yönetim Gurusu Don Tapscott, alanının hiç şüphesiz en itibarlı gurularından… “Dijital kuşak” konseptinin yaratıcısı. Ona göre bu kuşak, müthiş bir güce sahip. Girişimciliğin ve ref...

1 NİSAN, 2003

“GO GO” SENDROMU
Gelecek & Trendler

“GO GO” SENDROMU

Şirketlerin yaşam ömrü üzerine çalışmalar yapan yönetim danışmanı Ichak Adizes’in örneği aslında tam 12’den vuruyor: “Bir ayakkabı şirketinin sahibi, hafta sonu tatilinden döndüğünde, ofise gelip, ...

1 MART, 2003

SIRADANLIK NASIL AŞILIR
Gelecek & Trendler

SIRADANLIK NASIL AŞILIR

Terry Britton / Yönetim Uzmanı    Ürün ya da  hizmet satıyorsunuz… Ancak, rakiplerinizden çok farklı değil. Müşteri isterse başka şirketten daha ucuza alabilir. Çünkü, sunduğun...

1 MART, 2003

EN ETİK SEKTÖRLER
Gelecek & Trendler

EN ETİK SEKTÖRLER

Stuart Gilman / Ethics Resource Center Başkanı    Etik değerler son yıllarda öne çıktı, Türkiye’de şirketlerin gündemine geldi. Ancak, bu alanın öncü kuruluşlarından Ethics Resource Cent...

1 ŞUBAT, 2003

ZORUNLU SADAKAT
Gelecek & Trendler

ZORUNLU SADAKAT

Müşteri sadakati çok önemli… Şirketler son yıllarda bu alana yöneldiler, önemli yatırımlar yaptılar. Ancak, “çalışan” sadakati de onun kadar hayati. Şirket kültürünü almış, eğitim verilmiş, müşteri...

1 ŞUBAT, 2003

ZİNCİRDEKİ 5 YENİ TREND
Gelecek & Trendler

ZİNCİRDEKİ 5 YENİ TREND

Şirketler önce kendilerini yeniden yapılandırdılar. Sonra, sıra işin önemli parçası olan tedarikçilere geldi. Şimdi başta büyükler olmak üzere tedarik zincirinde çok önemli operasyonlar yapılıyor. ...

1 ŞUBAT, 2003

EN GÖZDE YATIRIM
Gelecek & Trendler

EN GÖZDE YATIRIM

Eski anlayış tam anlamıyla geride kaldı. Fabrikanızı kuruyor, şirket açıyor, banka sahibi oluyorsunuz. Tek hedef üretim, satış ve kar... Son yıllarda Batı’dan esen rüzgar, bunun tek başına yeterli ...

1 OCAK, 2003

TÜRKİYE’NİN ZAYIFLIĞI POLİTİK SİSTEMİNDE
Gelecek & Trendler

TÜRKİYE’NİN ZAYIFLIĞI POLİTİK SİSTEMİNDE

Francis Fukuyama / Johns Hopkins Üniversitesi Uluslararası Politik Ekonomi Fakülte Dekanı   Francis Fukuyama, dünyanın önde gelen gelecek bilimcilerinden... Ses getiren kitapları, çığır aça...

1 EKİM, 2002

DAHA ÇOK MAĞAZA
Gelecek & Trendler

DAHA ÇOK MAĞAZA

Sadece Türkiye’de değil, gelişmiş Batı ülkelerinde de aynı trend var. Ünlü perakende uzmanları da bu yönde öneride bulunuyor. Yapılan araştırmalardan mağazacılığın yıldızının parladığına yönelik so...

1 EKİM, 2002

YÜKSELEN DEĞERLER
Gelecek & Trendler

YÜKSELEN DEĞERLER

Bazı yönetim uzmanları pek sevmez. Çok önem vermeyen, abartılı bulan yöneticiler de vardır. Ancak, kim ne derse desin, her dönemin kendine özgü yükselen yönetim konseptleri, yönetim trendleri var. ...

1 EKİM, 2002

YENİ LÜKS RÜZGARI
Gelecek & Trendler

YENİ LÜKS RÜZGARI

1950’lerde radyo lüks idi. Sonra buzdolabı, ardından çamaşır makinesi geldi. Bir dönem televizyon evlerin baş köşesine, statü sembolü olarak yerleşti. Bir anlamda her dönem kendi lüks konseptini ya...

1 EYLÜL, 2002