EKONOMİ

Makro Ekonomi

En Konuşkan Kitleyi Seçin

Hedef kitle analizleri, gelir grupları ve yaşam tarzları… Pazarlamada, şirket ya da markanın müşteri kitlesini oluşturmada bu yöntemlere çok başvurulur. Ancak, işin sırrı, en doğru gruba odaklanmak...

1 TEMMUZ, 2004

Makro Ekonomi

Ekonomide Gaz Kesme Zamanı

Geçen ay konjonktür sayfalarında ekonomideki aşırı ısınma tartışmalarını ele almış ve önlem alınmasının gerekli olup olmadığı üzerinde durmuştuk. Çünkü, bu tartışmalar sonucunda mali piyasalarda kü...

1 TEMMUZ, 2004

Makro Ekonomi

D ve E'ler Dönecek Mi?

Türkiye, 2001 yılında tarihinin en büyük ekonomik krizini yaşadı. Bu süreçte gelirler düştü, tüketim hızla geriledi. Ancak, tüketimden kaçış, her gelir grubunda aynı olmadı. A, B, C, D ve E… ...

1 HAZİRAN, 2004

Makro Ekonomi

Faiz Artırımında FED Ilımlı Olacak

Bir süredir dünya ekonomisinde hareketli günler yaşanıyor. Hareketin çeşitli nedenleri var. Ancak, en önemlisi FED’in faiz artırımına gideceğine yönelik beklentiler. Bütün piyasalarda ne zama...

1 HAZİRAN, 2004

Projeksiyon

Projeksiyon

DENİZ TAŞIMACILIĞI    Türkiye’nin dış ticaret taşımalarından denizyolunun payı yeniden artıyor. Taşımalardan 1994’te yüzde 92 pay alan denizyolunun payı 1997’de yüzde 85...

1 MAYIS, 2004

Makro Ekonomi

Yeni TL Özel Sektörü Nasıl Etkileyecek?

Şükrü Binay / Merkez Bankası Başkan Yardımcısı    Artık geri dönüş yok gibi görünüyor… Merkez Bankası, 1 Ocak 2005’de “Yeni Türk Lirası”nı (YTL) piyasaya sürecek....

1 MAYIS, 2004

Makro Ekonomi

Yosulluk ve Büyüme

İnsanların temel ihtiyaçlarını karşılayamaması demek olan yoksulluk, ülkemizde yaygın bir sorun. Devlet İstatistik Enstitüsü’nün (DİE) sonuçlarını geçen ay açıkladığı bir araştırmaya göre, 20...

1 MAYIS, 2004

Projeksiyon

Projeksiyon

PAZAR KAMPANYALARLA CANLANIYOR    ÇAMAŞIR MAKİNESİ    Beyaz eşya sektörü 2003 yılını oldukça iyi kapattı. Tüm rakamlarda artış gözlendi. 2002’de 1 milyon 654 bin adetlik üretim ...

1 NİSAN, 2004

Makro Ekonomi

Büyüme ve İstihdam

Ekonomik büyümenin faydalarından biri istihdamda artış yaratmasıdır. Üretimin artması genelde üretim sürecinde kullanılan emek talebinde de artışa yol açar. Bu durum işsizlerin iş bulmasını ve işsi...

1 NİSAN, 2004

Makro Ekonomi

Türkiye IMF'yi Hayatından Çıkaramaz

Türkiye’nin IMF ile yaptığı programın süresi 2004 sonunda tamamlanıyor. Herkes yeni dönemi merak ediyor. Harvard Üniversitesi Uluslar arası Kalkınma Merkezi Direktörü ve IMF’nin eski baş ekonomisti...

1 MART, 2004

Makro Ekonomi

Kaç Kişi Sınıf Düştü

20’inci yüzyılın ikinci yarısında Türkiye’de çok sayıda aile “sınıf atlama” şansını yakaladı. Kimi aile gelirini artırarak, kimi de çocuklarına yüksek eğitim aldırarak bunu başardı. Üst sosyo-ekono...

1 MART, 2004

Makro Ekonomi

Bölgesel Eşitsizlik

Türkiye’nin son 3 yılda yaşadığı sıkıntılı dönemin gündemden düşürdüğü konulardan biri de bölgeler arasındaki gelir eşitsizliği olmuştu. Ülke ekonomisinin tamamı batma noktasına gelip de kurtarılma...

1 MART, 2004

Projeksiyon

Projeksiyon

ALKOLLÜ İÇECEK YENİ DÜZENLEMELER TALEPLERİ DEĞİŞTİRDİ    Alkollü içki  sektörü 2003’te iki önemli değişiklik yaşadı. Bunlardan birincisi, olumlu bir gelişme olan alkol pazarının...

1 ŞUBAT, 2004

Makro Ekonomi

Ekonomide Hissetme Sorunu

Türkiye ekonomisinde son bir yıldır bir “hissetme” sorunu var. Temel ekonomik göstergelerde olumlu değişimler yaşanıyor ama bu olumlu değişimleri hissedemediklerini söyleyen geniş bir kesim mevcut....

1 ŞUBAT, 2004

Projeksiyon

Projeksiyon

Geçen yıl toparlanmaya başlayan altın sektörü, 2003’ün ilk 10 ayında, tüm rekorlarını kırdı. Ekonomik ortamın düzelmesi, “felaket sigortası” olarak kriz döneminde satılmış olan altınların yerine ko...

1 OCAK, 2004