Hedef kitle analizleri, gelir grupları ve yaşam tarzları… Pazarlamada, şirket ya da markanın müşteri kitlesini oluşturmada bu yöntemlere çok başvurulur. Ancak, işin sırrı, en doğru gruba odaklanmak...
ALTIN İHRACATTA HEDEF DÜNYA LİDERLİĞİ Türk altın takı sektörü şu anda dünyada iç piyasa tüketiminde 4’üncü, altın takı üretiminde 3’üncü ve altın takı ihracatında 2’inci s...
Bir süredir dünya ekonomisinde hareketli günler yaşanıyor. Hareketin çeşitli nedenleri var. Ancak, en önemlisi FED’in faiz artırımına gideceğine yönelik beklentiler. Bütün piyasalarda ne zama...
Türkiye, 2001 yılında tarihinin en büyük ekonomik krizini yaşadı. Bu süreçte gelirler düştü, tüketim hızla geriledi. Ancak, tüketimden kaçış, her gelir grubunda aynı olmadı. A, B, C, D ve E… ...
İnsanların temel ihtiyaçlarını karşılayamaması demek olan yoksulluk, ülkemizde yaygın bir sorun. Devlet İstatistik Enstitüsü’nün (DİE) sonuçlarını geçen ay açıkladığı bir araştırmaya göre, 20...
DENİZ TAŞIMACILIĞI Türkiye’nin dış ticaret taşımalarından denizyolunun payı yeniden artıyor. Taşımalardan 1994’te yüzde 92 pay alan denizyolunun payı 1997’de yüzde 85...
Şükrü Binay / Merkez Bankası Başkan Yardımcısı Artık geri dönüş yok gibi görünüyor… Merkez Bankası, 1 Ocak 2005’de “Yeni Türk Lirası”nı (YTL) piyasaya sürecek....
Ekonomik büyümenin faydalarından biri istihdamda artış yaratmasıdır. Üretimin artması genelde üretim sürecinde kullanılan emek talebinde de artışa yol açar. Bu durum işsizlerin iş bulmasını ve işsi...
PAZAR KAMPANYALARLA CANLANIYOR ÇAMAŞIR MAKİNESİ Beyaz eşya sektörü 2003 yılını oldukça iyi kapattı. Tüm rakamlarda artış gözlendi. 2002’de 1 milyon 654 bin adetlik üretim ...
Türkiye’nin son 3 yılda yaşadığı sıkıntılı dönemin gündemden düşürdüğü konulardan biri de bölgeler arasındaki gelir eşitsizliği olmuştu. Ülke ekonomisinin tamamı batma noktasına gelip de kurtarılma...
20’inci yüzyılın ikinci yarısında Türkiye’de çok sayıda aile “sınıf atlama” şansını yakaladı. Kimi aile gelirini artırarak, kimi de çocuklarına yüksek eğitim aldırarak bunu başardı. Üst sosyo-ekono...
Türkiye’nin IMF ile yaptığı programın süresi 2004 sonunda tamamlanıyor. Herkes yeni dönemi merak ediyor. Harvard Üniversitesi Uluslar arası Kalkınma Merkezi Direktörü ve IMF’nin eski baş ekonomisti...
Türkiye ekonomisinde son bir yıldır bir “hissetme” sorunu var. Temel ekonomik göstergelerde olumlu değişimler yaşanıyor ama bu olumlu değişimleri hissedemediklerini söyleyen geniş bir kesim mevcut....
ALKOLLÜ İÇECEK YENİ DÜZENLEMELER TALEPLERİ DEĞİŞTİRDİ Alkollü içki sektörü 2003’te iki önemli değişiklik yaşadı. Bunlardan birincisi, olumlu bir gelişme olan alkol pazarının...
İki yıldır süren hızlı büyümeden sonra 2004 yılının nasıl geçeceği bugün en çok merak edilen konulardan biri. Hükümetin 2004 yılı büyüme hedefi yüzde 5 düzeyinde. Ekonomik kamuoyundaki tahminler de...