Dünya sigorta devlerinden Aviva, Türkiye’yi en önemli büyüme pazarları arasında sayıyor. Aviva Avrupa CEO’su, önümüzdeki 20 yıl için AvivaSA’da yıllık ortalama yüzde 30 büyüme hedefliyor. CEO, Türkiye’de bu büyümeyi getirecek pek çok fırsat olduğuna da inanıyor. Öte yandan Türkiye’de yeterli ölçeğe ulaşamadığı ve dolayısıyla kâr edemediği için pek çok şirketin çıkabileceğini de belirtiyor. AvivaSA büyüme planı kapsamında mevcut ve yeni ürünlerle Sabancı Holding’in diğer şirketlerinin 14 milyonu bulan müşterilerine ulaşmayı planlıyor. Emeklilik tarafında ise ölçeği büyütmek için satın alma fırsatlarına açık kapı bırakıyor. Ayrıca şirket sağlık sigortacılığına da göz kırpıyor.
Albaraka Türk, katılım bankacılığının yakaladığı büyüme rüzgarının da etkisiyle son 9 yılda aktiflerini ortalama yüzde 34 büyüttü. Bankanın genel müdürü FAHRETTIN YAHŞI, 2014-2019 arasında çizdikleri 5 yıllık stratejiyle koşullar ne olursa olsun yıllık yüzde 20-22 büyümeye devam edeceklerini açıklıyor. “2014’te aktiflerimizi yüzde 40 oranında da büyütebilirdik. Fakat biz yönetebileceğimiz bir büyüme istiyoruz. Topladığımız fonları sağlıklı şekilde dağıtıyoruz” diyor.
Ezber bozuluyor. Şubelerden dijital kanala kayış bütün hızıyla sürüyor. Kuveyt Türk’te bireysel müşterilerin yüzde 52’si şubeyi terk etti. Garanti Bankası’nda bu oran yüzde 31, TEB’de yüzde 28 ve Finansbank’ta yüzde 27. Şubeden dijitale göç, bankaların çalışma modelini de derinden etkiliyor. Bu göçle iş yükü ortalama yüzde 20 azalan şubeler, birer danışmanlık merkezine dönüşüyor, yatırım bankacılığı hizmetleri ağırlık kazanıyor.
Banka asya 2015 ilk çeyreğinde 5.8 milyon TL zarar ettiğini açıkladı
Yapı Kredi Sigorta Genel Müdürü Dr. Gİray Velioğlu, bu yıl zararı kapatıp kâra geçmeyi hedeflediklerini söylüyor.
Faktoring profesyonelleri, 2010’un sektör için “rekor yılı” olacağı düşünüyor.
Kredi Kartları pazarının sadeleşmesi gündemde. Bazı hizmetler pazardan çekilebilir, bazılarına ek ücret getirilebilir.
11 bankanın son 1 yıllık performansını gösteren analizimiz, CEO'ların 2009'da krize rağmen sınıfı geçtiğini gösteriyor.
Bugüne kadar kurumsal poliçelerle hacim yaratan sigorta sektörü, yeni dönemde artık bireysele daha çok odaklanıyor.
Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, "2 yıl içinde prim üretimi ve kârlılıkta sektör lideri olacağız” diyor.
Bankaclık finanstaki büyümenin lokomotifi olurken, bireysel emeklilik ve porföy yönetimi ivmeyi yukarı taşıyacak.
Yunus Nacar, katılım bankalarının sektör aktifinde yüzde 5,5 olan payının yüzde 10’u geçeceğini söyledi.
Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Nafiz Karadere, 4.500 kadın girişimciye kredi kullandırdıklarını söylüyor.
Fiba Faktoring Genel Müdürü Oya Yüksel, 2. yarıda başlayan hareketliliğin, yeni işlerden kaynaklandığını söylüyor.
Sigorta sektörü adeta kabuk değiştirdi. Yabancılar, birleşme ve satın almalar derken sektör yepyeni bir çehre kazandı.