Türk şirketleri, gittikleri coğrafyalarda pazarın yarısına hükmedecek kadar iddialı.
Türkiye’nin en itibarlı 3 üniversitesi, adeta CEO fabrikası gibi çalışıyor.
Düşük maliyetlerin öne çıktığı yeni normalde, hız, inovasyon, tasarım yükseliyor.
Pazar,Çok fazla ürün, sınırlı zamanı olan tüketicinin dikkatini çekebilmek için rekabet halinde
Türkiye’nin önde gelen şirketlerinin genel müdürleri, patronlarını nasıl görüyor?
Şirketin kaderini etkileyen kararların başarıya ulaşması ise ince detayları görüp hesaplayabilmek ve tutarlı şekilde ilerlemeye bağlı.
Buffett ve Clark, yaptıkları bu çalışmada, efsane yatırımcının yönetim sırlarını 5 kritik başlıkta ele alıyor.
Şirketler, enerjiden genel giderlere, her alanda tasarruf etmeye çalışıyor.
Konjonktüre bağlı değişen “seçim” stratejisini sektör bağımsız büyük küçük pek çok şirket uyguluyor.
Lobicilik, ortak çıkarları savunma, güç, temsiliyet, veri oluşturma gibi nedenlerle iş dünyasında dernekleşme trendi yükseliyor.
Genel müdür veya CEO’ların sorumlulukları kısıtlandı, özellikle de finansal konularda…
Şimdi farklı bir döneme, segmente dayalı rekabet sürecine giriliyor.
5 yıl öncesine göre lider hariç sektördeki ilk 20 şirketin tamamı değişti.
Pek çok sivil toplum örgütünün merkezinin İstanbul’da oluşu da Anadolu’daki CEO’ların iletişimini olumsuz etkileyebiliyor.