Lobicilik, ortak çıkarları savunma, güç, temsiliyet, veri oluşturma gibi nedenlerle iş dünyasında dernekleşme trendi yükseliyor.
Genel müdür veya CEO’ların sorumlulukları kısıtlandı, özellikle de finansal konularda…
Şimdi farklı bir döneme, segmente dayalı rekabet sürecine giriliyor.
5 yıl öncesine göre lider hariç sektördeki ilk 20 şirketin tamamı değişti.
Pek çok sivil toplum örgütünün merkezinin İstanbul’da oluşu da Anadolu’daki CEO’ların iletişimini olumsuz etkileyebiliyor.
Para ve otorite, her zaman gücün temel kriteri oldu. Ancak bugün gücü şekillendiren kitleleri etkileme yeteneği, yenilikçilik gibi başka kavramlar da var.
Koşullarının itici gücü, sınırları zorlayan karakterleriyle birleşti ve girişimcilikte Türkiye’nin en büyük başarı hikayelerini yazdılar.
Wal-Mart, Target, Coca-Cola, Unilever gibi dev şirketler, başarıya ulaşmak için ekosistemiyle birlikte çalışıyor.
Kadınlar, dünyanın her yerinde erkek meslektaşlarından daha az kazanıyor. Bu gerçeğin Türkiye ‘deki rakamları ise çok çarpıcı.
Capital, Türk iş dünyasının başarılı liderlerinden hayatlarının tavsiyesini dinledi.
Sınır ötesi çalışan yöneticilere göre çok ülke yönetmek zevkli ama bir o kadar da zor. İşin en sıkıntılı kısmı ise sürekli uçmak…
Son 7 yılda sektör genelinde verim ortalama 2 kat arttı.
Türkiye’de bankasürans, yani banka sigortacılığı son 3 yıldır yükselen bir grafik gösteriyor.
CEO’ların genelinin ajandasında enerji gibi gözde sektörler ve büyüme olması ise dikkat çekici…