Dijital dünyada başarının sırları

Bankaların dijital dünyada başarılı olması, olabildiğince açık inovasyonla, farklı alanlarda çalışan şirketler, kişiler ve üniversitelerle birlikte çalışmaya gönüllü olmalarına bağlı.

19.08.2014 21:53:420
Paylaş Tweet Paylaş
Dijital dünyada başarının sırları
Bugün Türk bankalarının çoğu en zor sınavı, dijital dünyada veriyor. Bir yandan “büyük veri”nin yarattığı yeni bilgi havuzunda doğru adımları atmak diğer yandan müşterilerinin gündelik hayatındaki ihtiyaçlarına yetişebilmek için yoğun bir çaba içindeler.

Strategy& ortaklarından Victor Koss, “Bankaların verdiği hizmetlerle tüketici istekleri arasında bir uyuşmazlık var. Bu bankaların en önemli imtihanı” diyor.

GİRİŞİMCİ RUHU ŞART
Strategy& Başkanı Martin Roets'e göre bankaların aynı Silikon Vadisi'ndeki bir girişimci gibi düşünerek, kendi bünyelerini dışındaki işbirliklerine odaklanması gerekiyor. Bankaların dijital dünyada başarılı olması, olabildiğince açık inovasyonla, farklı alanlarda çalışan şirketler, kişiler ve üniversitelerle birlikte çalışmaya gönüllü olmalarına bağlı.

Bu dışarıdan işbirliklerinde bankanın, sosyal medyayı da müşterilerinin birbirini desteklediği ve hizmet tekliflerini şekillendirdiği bir alan olarak kullanabilmesi hayati önem kazanıyor.

Victor Koss, “Perakende bankacılığı, dijital dünyanın gelişiminde pasif bir izleyici olamaz. Dijital alanda çalışan yöneticiler, girişimci yaklaşımı banka içine adapte etmeliler” diyor.

REKABETİ OKUMAK
Bugün dünyada her saniye 10 bin kredi kartı işlemi yapılıyor. Mobil finans hizmetleri alanında yıllarca Citibank'ta yöneticilik yapan ve şimdilerde bu konuda kitap yazan Catherine Palmieri, “Bugün hala bankalar, 3 aylık yıllık raporlara göre pazar paylarını belirliyor.

Aslında dijital dünyadaki yerlerini anlamak için, sadece online mecralardan hizmet veren bankaların müşteri sayısındaki artışı takip etmeliler. Amerika'da 2011 yılında sadece online hizmet veren bankalardaki toplam birikim 380 milyar dolara yaklaştı” diye konuşuyor.

ACIMASIZ OLUN
Martin Roets'e göre başarının bir diğer kilit noktası da acımasız davranabilmek. “Dijital dünyada yarattığınız hizmet ya da platformu müşterilerinizin yüzde 20'si kullanmıyorsa geleceği yok demektir. Yarattığınız hizmeti 6 ay deneyin, başarılı değilse hemen çöpe atın” diye konuşuyor.

Zaten 2013'te dünyada pazarlama alanında yapılan 500 milyar dolarlık yatırımının yüzde 40'ının büyük verinin yanlış ya da yetersiz kullanımı nedeniyle boşa harcandı. Catherine Palmieri, “2020 yılında finans alanına yön verecek başarılı şirketler, belki bugün daha kurulmadılar bile... Bugün bankaların hareket geçmesi ve finans alanı dışında da finans hizmeti vermeye başlayan oyuncularla rekabete başlaması şart” diyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz