Tüketici en çok koku hakkında konuşuyor

Tankut Turnaoğlu, P&G’nin 1 milyar dolar değerindeki küresel markalarından birisi olan hakkında konuşuyor Febreze’le ülkemizde 800 bin haneye girmeyi planladıklarını belirtti.

6.08.2014 15:25:270
Paylaş Tweet Paylaş
Tüketici en çok koku hakkında konuşuyor
P&G’NİN BİLİNMEYEN YÜZÜ
Ariel, Fairy, Blendax, Orkid, Prima, İpana gibi dev markaların sahibi olan P&G, aynı zamanda dünyanın en önemli koku üreticileri arasında yer alıyor. Kendi ürünlerinin yanı sıra Gucci, Dolce&Gabbana ve Hugo Boss gibi prestijli moda markaları için de parfümler geliştiren P&G, koku alanına büyük yatırım yapıyor. 2 bini aşkın kokuya sahip olan kuruluş, dünyanın en büyük parfüm tedarikçileriyle çalışıyor.

FEBREZE’İN TÜRKİYE HEDEFİ
Mayıs ayında ev ve oda kokusu Febreze’i Türk pazarına sunan P&G ekibi, kampanyanın ilk basın tanıtımını Belçika’nın başkenti Brüksel’deki Araştırma Merkezi’nde yaptı. P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, P&G’nin 1 milyar dolar değerindeki küresel markalarından birisi olan hakkında konuşuyor Febreze’le ülkemizde 800 bin haneye girmeyi planladıklarını belirtti.

BEŞ DUYUYA YÖNELİK ARAŞTIRMALAR
AR-GE çalışmalarına yılda 2 milyar dolar ayıran P&G, dünya çapındaki 26 araştırma merkezinde, 8 bin 700 bilim adamı ve mühendisten oluşan dev bir kadroya sahip. Brüksel’deki merkez, sıvı ürünlere odaklandığı için 5 duyuya yönelik çeşitli araştırmalar yürütüyor ve koku üzerine çalışmalarıyla ünlü.

TÜKETİCİ ÖNCE KOKLUYOR
Ölçeği çok geniş olan bu merkezde, geçtiğimiz yıl 10 bin tüketiciyle görüşme yapılmış. P&G’nin tüketici araştırmaları, tüketicilerin yüzde 50’sinin ev temizlik ve kişisel bakım ürünlerini satın almadan önce parfümünü kokladıklarını ve ürünler hakkında konuşurken en çok koku konusuna ağırlık verdiklerini ortaya koyuyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz