WhatsApp nasıl reklam alacak?

1.06.2017 15:21:230
Paylaş Tweet Paylaş
WhatsApp nasıl reklam alacak?

Konumlandırma

TÜRK MOBİLYASININ ETİKET DEĞERİNİN ARTIRILMASI HEDEFLENİYOR

İHRACAT ARTIŞI Mobilya sektörümüz, son 10 yılda yaklaşık 7 kat büyüdü. 120 ülkeye kendi markalarımızla ihracat yapıyoruz. Cari açık vermeden ilerleyen mobilya üreticilerimiz, 2016’da 2,2 milyar dolar ihracat gerçekleştirdi. Mosder’in (Mobilya Sanayicileri Derneği) yönetim kurulu başkanı Nuri Öztaşkın ve genel sekreteri Abdullah Tuğlu’dan aldığım verilere göre mobilya ihracatımız, ithalatımızın tam 4 katı büyüklüğe erişti.

UZAKLARDA PAZARLAMA “Furniture Made in Turkey” yani Türkiye markalı mobilyanın etiketinin değerinin artması için özel sektör ve kamu elele vermiş durumda. 2017’de yüzde 15 büyüme bekleyen Mosder yönetimi, uzak pazarlara açılma hedefiyle  üreticilerimizle birlikte yurt dışında yoğun pazarlama ve tanıtım çalışmaları yürütüyor.

 

Marka şehirler

ANTAKYA GEÇMİŞİ TEKNOLOJİYLE MODERNLEŞTİRİYOR

 

KAPSAMLI ÖN HAZIRLIK Antakya, 5 yıllık süren tarihi ve kültürel araştırmalar sonucunda örnek bir projeye imza attı. Antakya Mobilyacılığını Geliştirme Projesi (ANMOGEP), tarihi yüzyıllar öncesine uzanan Antakya mobilyasını bir dünya markası yapmak hedefiyle ilerliyor. Antakya Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Hikmet Çinçin’in bizzat yönettiği projeye 5 yılı aşkın süredir emek veriliyor. ANMOGEP için 11 ilde pazar araştırması yapıldı. 300’den fazla üretici ve tüketiciyle alan araştırması gerçekleştirildi. Elde edilen veriler doğrultusunda stratejiler belirlendi.

YENİ BİR MARKA DOĞUYOR Bunun yanı sıra, Antakya’nın tarihi yapılarından derlenen 300 farklı motif, endüstriyel tasarımcılar Sezgin Akan ve Sergio Perez Fortea ile Antakyalı ahşap ve mobilya ustası Ali Altun tarafından yeniden yorumlandı. “Antakya Mobilyası” markası için toplam 63 parçadan oluşan 15 koleksiyon ortaya çıktı. AB’nin 7,3 milyon Avro destek verdiği  proje sayesinde, Antakya bir “Ortak Üretim Merkezine sahip oldu. Merkezde, 20 ileri teknoloji mobilya makinesi bulunuyor. 

 

KADINLARI GÜÇLENDİREN PROJE

L’Oreal, 18 yıldır geliştirerek sürdürdüğü Bilim Kadınları projesine çalışanlarını da dahil ediyor. Böylece, hem projenin etkisini hem de kendi “İşveren Markası”nın değerini artırıyor. 1999’da doğan Bilim Kadınları projesi, bugüne kadar, 112 ülkede 2 bin 500 bilim kadınını ödüllendirerek büyük bir etki yaratmayı başardı. 43 küresel bilim kuruluşuyla işbirliği yapan L’Oreal, dünya çapında saygınlığa sahip jüri üyeleriyle ilerliyor.  Bilim kadınlarının görünürlüğünün artması, yeni nesiller için rol modellerinin oluşması anlamına  geliyor.

Türkiye, projeye 2003’de dahil oldu. Etkin tanıtım çalışmalarının sonucunda, her yıl daha fazla bilim kadını başvuruda bulunuyor. Geçen yıl rekor bir katılım yaşandı ve 100 başvuru geldi. (2015’te bu rakam 70’di.)

Projenin iletişim ayağı bir manifesto çerçevesinde yürütülüyor. Hedefler ise çok umut verici: kızların bilim dallarında çalışmasını teşvik etmek;  bilim kadınlarının araştırma kariyerlerini sürdürmelerine yardımcı olmak; kadınların bilim alanında liderlik rollerine yükseltilmesine destek vermek; bilim kadınlarına mentorluk ve iletişim ağı kurmalarına yardımcı olmak. 

 

 

Dijital Pazarlama

Üç yıl önce Facebook’un 19 milyar dolar vererek satın aldığı WhatsApp,  dünya çapında bir milyarı aşkın bir kullanıcı kitlesine ulaştı. Ancak, bugüne kadar sağlam bir iş modeli oluşturmadı. WhatsApp’ın reklam yaklaşımının nasıl gelişeceği merakla bekleniyor. Geçtiğimiz günlerde, Reuters, WhatsApp yönetiminin uygulamaya nasıl reklam alabilecekleri konusunda Y Combinator isimli bir kuruluşla işbirliği yaptığı haberini paylaştı. Y Combinator bünyesindeki Start Up’lardan birisi olan Cowlar Inc. kurucu ortağı Umer Ilyas, projenin başlangıç aşamasında olduğunu dile getirmiş. WhatsApp tarafıysa sessiz kalmayı tercih ediyor.

 

INSTAGRAM SNAPCHAT’İ GERİDE BIRAKIYOR

Instagram Stories lansmanının üzerinden birkaç ay geçti. Snapchat’in neredeyse bir kopyası olan uygulama, rakibine büyük fark atmaya başladı.  Instagram’ın yaklaşık 400 milyon kullanıcısı var. Bunların 150 milyonu günlük olarak öyküler bölümünü kullanıyor.

Canlı yayınlar, filtreler ve sticker’larla zenginleşen öykülere, markalar da sıcak bakıyor. Öte yandan, yayınlanan öykülerin 3’te 1’inin şirketlere ait olmasına karşın,  renkli, dikkat çekici ve özgün çalışmaların sayısı çok düşük. Kullanıcılar, kendilerini dahil etmeyen ve reklam kokan çalışmalara itibar etmiyorlar. Bu yüzden, marka öykülerini değil, arkadaşlarını ya da ünlüleri izlemeyi seçiyorlar.

SPOTIFY MARKA DEĞERİNİ ARTIRIYOR

2008 yılında İsveç’te yaratılan,Spotify 50 milyon aboneye erişti. Son 6 ayda yüzde 25 büyüyen platform, 50 milyon kullanıcıya erişti. Haberi #spotify50 hashtag’iyle duyuran kuruluş, bu yıl borsaya girme hazırlıkları yapıyor. Spotify, Pandora ve SoundCloud gibi rakiplerini iyice geride bırkamış durumda. 2015’te Apple Music’le “streaming” alanına giriş yapan Apple da Spotify’ı durdurmayı başaramadı. Apple, 20 milyon civarında ücret ödeyen kullanıcıya sahip. Bu da Spotify’ın gerçek bir lider olarak ilerlediğini ortaya koyuyor.

 

İşveren markası

İşveren markası için yaratıcı uygulamalar

Pfizer Türkiye’nin 7 yıldır uyguladığı esnek yan haklar programı Pfizer Mutfak, çalışan memnuniyetinin ve sadakatin artmasına yardımcı oluyor. Böylece, kurumun işveren markası güçleniyor ve elemanlarını kaybetme riski azalıyor. Pfizer Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Bahar Özen Şansal’dan aldığım bilgiye göre Pfizerlilerin uygulamadan duyduğu memnuniyet 2016’da yüzde 98’e ulaşmış.  En çok Bireysel Emeklilik Sigortası’na (BES) ek katkı, çocuklar için eğitim yardımı ve kira yardımı hakları tercih edilmiş. Y Kuşağı temsilcileri geçmişte, teknomarket ve süpermarket çeki tercih ederken, 2016’da ilk sıraya kira desteği talebi yerleşmiş. X Kuşağı temsilcileriyse en çok bireysel emeklilik katkısını tercih etmiş. 


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz