Hareketli pazarlama dönemi

2.09.2016 14:52:430
Paylaş Tweet Paylaş
Hareketli pazarlama dönemi
Bu yıl 11’incisi düzenlenen Liderler Konferansı LİDKO, perakende dünyamızın tepe yönetimini, 3-4 Haziran tarihlerinde Amsterdam’da bir araya getirdi. LİDKO 11’in konuşmacılarından “Movement Marketing” (Hareketli Pazarlama) kavramının yaratıcısı ve Strawberryfrog ajansının kurucusu Scott Goodson, Google, Dubai, PepsiCo, Heineken, IKEA, LG gibi dünya devleri için yaptığı yaratıcı uygulamaları anlattı. Goodson, 2017’nin sosyal ve ticari alanda büyük dönüşümlere gebe olduğunu vurgulayarak, “Her alanda akıllı sorular sorun ve mevcut cevaplarla yetinmeyin” tavsiyesinde bulundu. Hareketli dünyanın içinde pazarlama yapmak için kuruluşların zamanın ruhunu yakalaması ve konuşmalar başlatacak adımlar atması gerektiğini söyleyen Goodson, “Markanızın çevresinde bir topluluk oluşturun ve onlara paylaşacakları ilginç malzemeler sunun” dedi.
Sürdürülebilir Jean Hareketi Türkiye’de LİDKO 11’de, Hollanda moda perakendesinin lider ismi, House of Denim Vakfı’nın kurucusu Mariette Hoitink, katılımcılarla Amsterdam’dan inovasyon örnekleri ve yaratıcı perakende fikirleri paylaştı. Aynı zamanda bir aktivist olan Hoitink, jean üretiminde kullanılan su ve boya miktarının azaltılması için büyük çaba harcıyor. “Daha parlak bir mavi” sloganıyla Türkiye, İtalya ve İspanya’nın katkısıyla çevre dostu denim üretmek için Blue Lab isimli bir AR-GE merkezi başlatan Hoitink, sürdürülebilir jean modasıyla fark yaratıyor.
Lüks zincir kadınlara emanet 
Jumeirah Hotels & Resorts yönetimi Türkiye’yi çok önemsiyor. İstanbul’daki Pera Palas ve Bodrum’daki Jumeirah Bodrum Palace, üst gelir grubu için bir çekim grubu halinde. Başta Birleşik Arap Emirlikleri olmak üzere Ortadoğu’dan ailelerin uzun dönem konaklamak için tercih ettiği Bodrum Jumeirah, geçen aylarda deneyimli bir Türk kadın yöneticiye, Zeynep İncekara’ya teslim edildi. Uzun yıllardır yurtdışında çalışan İncekara’nın verdiği bilgiye göre otelin mal sahibi Target Group da Jumeirah yönetimi de özellikle bir kadın yönetici aramış. Dubai Holding’in ve Jumeriah yönetiminin Pera Palas’ın genel müdürü Pınar Timer’den sonra Bodrum’u da bir kadın lidere emanet etmiş olmaları örnek bir hareket. İncekara ve Timer, Grubun Avrupa Başkan Yardımcısı Doris Greif’la birlikte otel dünyasında eşine az rastlanan bir kadın gücü oluşturmuş durumda. Ne diyelim darısı diğer tesislerimizin başına. 
Zor gühyerde de yatırıma devam
Fiba Holding, bu yıl 25’inci yıldönümünü kutlayan Swissotel İstanbul’u yenilemek için 90 milyon Euro harcadı ve turizmin zor döneminde bile yatırımlara devam ediyor. 11 yıldır İstanbul’da çalışan Swissotel Genel Müdürü Gerhard Struger, zor günlerin geçeceğinden, İstanbul’un ve Türkiye’nin sunduğu özgün seçeneklerin yeniden ön plana çıkacağından emin olduklarını vurguluyor. Struger, “Türkiye’ye yabancı olarak gelir, dost olarak ayrılırsınız” diyerek Türkiye tanıtımına aralıksız devam ediyor.
DHL'in örnek KSS çalışması
Deutsche Post DHL, afet yönetiminin iyileştirilmesine yardımcı olmak amacıyla on yıl önce BM ile gücünü birleştirdi. Grup, doğal afetlerden etkilenen havalimanlarında yerinde lojistik desteği sağlamak üzere Afet Müdahale Ekipleri konuşlandırıyor. DHL ayrıca BM Kalkınma Programı (UNDP) ile doğal felaket riski altındaki bölgelerde Havalimanlarının Afete Hazırlanması (GARD) programını da gerçekleştiriyor. Geçtiğimiz aylarda Türkiye’ye gelen Deutsche Post DHL Kurumsal İletişim ve Kurumsal Sorumluluktan Sorumlu Başkanı Christof Ehrhart’ın verdiği bilgiye göre GARD programıyla 15 ülkede 30 havalimanında 600 kişiye eğitim verildi. Eğitimler Türkiye’de de İstanbul Atatürk ve Sabiha Gökçen havalimanlarında, UNDP Türkiye ve Devlet Hava Meydanları İşletmesi ile birlikte gerçekleştirildi. DHL aynı zamanda 2012’de T.C. Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) ile bir protokole imza attı.
Bilim kadınlarımız ilk beşte
Kozmetik sektörünün dev küresel şirketi L’Oreal, “For Women in Science” programıyla dünyada 18, Türkiye’de 14 yıldır bilim kadınlarına destek veriyor. Unesco’nun desteğiyle yürütülen proje, bilim kadınlarına maddi ve manevi destek sunarken kız çocuklarının bilime yönlendirilmesi için rol modeller yaratmayı hedefliyor. L’Oréal Türkiye Ülke Genel Müdürü Claude Rumpler ve L’Oréal Türkiye Bilim Direktörü Fugen Soykut, “For Women in Science” programının Türkiye’de yaygınlaşması için büyük emek veriyor. Program, bugüne kadar 110 ülkede 2 bin 530 bilim kadınını ödüllendirdi. Türkiye, 14 yılda ödül alan 76 akademisyeniyle 110 ülke içinde beşinci sırada yer alıyor.
Engelsiz inovasyon
Arçelik A.Ş., Altınokta Körler Derneği’yle birlikte geliştirdiği “engelsiz ürünler” projesiyle görme engellilerin ev aletlerini kolaylıkla kullanmasını sağlayacak. Beyaz eşyaları kontrol eden HomeWhiz ve TV için geliştirilen akıllı kumanda uygulaması, görme engelli tüketicilerin hayatında yeni bir sayfa açacak. Arçelik yeni ürünlerinde, özel işaretlemeler, sesli ikazlar, Braille alfabeli kullanma panoları ve sesli kullanım kitapçıklarıyla çözümler sunuyor. Arçelik A.Ş. Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tülin Karabük projenin lansmanında, engelsiz ürünlerin BM’in “herkes için erişilebilirlik” hedefi doğrultusunda ilerlediğini ve dünya çapında bir sosyal inovasyon örneği olduğunu özellikle vurguladı.
Gençlere pazarlama çalışmaları
Turizm pazarlamasında yenilik şart. Yerli ve Ortadoğulu turistlerin gözde kenti Afyonkarahisar da bu doğrultuda yeni hamlelere yapmaya hazırlanıyor. Frigya mirasını ve bölgedeki peri bacalarını geniş kitlelere tanıtmayı hedefleyen, yerel yönetim, aktif sporlara meraklı genç ziyaretçileri bölgeye çekecek pazarlama çalışmalarına başladı. Afyon Vali Yardımcısı Mehmet Yılmaz, NG Hotels Turizm Koordinatörü Kamil Berk ve NG Hotels İcra Kurulu Başkanı Hediye Güral Gür, Afyon’daki otellerin doluluk sorunu yaşamadıklarını, ancak gençlere erişmek için Frig Vadisi Bisiklet Turu gibi yeni girişimlerle bölgeyi dünya çapında bir cazibe merkezi haline getirmek istediklerini belirtiyorlar.

YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz