Birlikte çalışma ve üretme dönemi

19.10.2017 12:51:000
Paylaş Tweet Paylaş
Birlikte çalışma ve üretme dönemi

Cannes Lions

Birlikte çalışma ve üretme dönemi 

17-24 Haziran 2017 tarihlerinde düzenlenen 64’üncü Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivaline 100 ülkeden 15 bin kişi katıldı. Hürriyet gazetesinin Türkiye Resmi Temsilcisi olduğu Cannes Lions’da bu yıl 41 bin 700 eser ödül için yarıştı.

Festival Başkanı Terry Savage, Capital’in sorularını yanıtlarken, 2017’de pazarlama dünyasını ilgilendiren en önemli özelliğin, birlikte çalışma kültürü olduğunu vurguladı. Savage, bu yılki ortamı şu cümlelerle özetledi:

“Cannes Lions 2017’de yarışan eserlere baktığımızda, yeni platformların ortaya çıktığını görüyoruz.  Özellikle, sosyal medya ve mobilin gelişmesi tüm kategorilerde açık bir biçimde kendisini gösteriyor. Tüm değişime rağmen, her zaman olduğu gibi, her mecrada,  her kategoride insanların kalplerine ve beyinlerine ulaşmanın tek yolu hala yaratıcılıktan geçiyor.

Günümüz dünyasında uzmanlaşmak gerekiyor. Disiplinler iç içe geçiyor. Artık hiç kimse tek başına yeterli deneyime sahip değil. Yaratıcılık, teknoloji ve inovasyonla birleşiyor. Şirketlerin, geçmişte hiç olmadıkları kadar birlikte çalışmaları gerekiyor.”

Yaratıcılığın ölçütü etkinlik

Ekonomik krizler ve dijital medyadaki muazzam gelişme, pazarlama yatırımlarının verimliliğini ön plana çıkarıyor. Reklamverenler, artık ajanslarından iş sonuçlarına yansıyan yaratıcı çözümler bekliyorlar. Haziran ayında düzenlenen 64. Cannes Lions Yaratıcılık Festivalinde  “Creative Effectiveness” (yaratıcı işi müşteri iş sonuçlarıyla birlikte değerlendiren) kategorisine başvuruların geçen yıla oranla yüzde 59 artması bunun çok önemli bir göstergesi. 

 Bu yıl Cannes Lions’da Creative Effectiveness dalında Grand Prix, the Art Institute of Chicago için Leo Burnett’in hazırladığı kampanyanın oldu. Ajans, 31 bin dolar harcayarak, Van Gogh’un tablosundaki yatak odasının aynısını yaratarak Airbnb’de kiraladı. Proje, kuruluşa 6 milyon dolarlık bir haber değeri sağladı. Yaratılan PR,  the Art Institute of Chicago’nun rakamlarına yansıdı. Düzenledikleri Van Gogh sergisi son 15 yılın en çok izlenen sergisi oldu.

Dört büyük ödül alan heykel

64.üncü Cannes Lions Yaratıcılık Festivalinin en başarılı çalışması “Korkusuz Kız” kampanyası oldu. McCann New York’un yatırım danışmanlığı şirketi “State Street Global Advisors” için yarattığı proje, insanlığın en eski sanat formlarından birisi olan heykel üzerine kurulmuştu. 

Dünya Kadınlar Günü’nde, Wall Street’in ünlü sembolü boğa heykelinin karşısına, ona meydan okurcasına yerleştirilen cesur kız heykeli, reklamveren kuruluşa tek başına 7,4 milyon dolarlık haber değeri yarattı. “Fearless Girl” reklamcıların da kalbini kazandı. Çalışma, dev bütçeli kampanyaları geride bırakarak, Cannes’dan tam dört Grand Prix’le döndü.  Açıkhava, PR, Titanium ve Glass kategorilerinde büyük ödülleri toplayan heykel, büyük bütçeli kampanyalar döneminin kapanmakta olduğunun da bir göstergesi oldu.

Young Lions Zone iletişimci gençleri bekliyor 

Liseli, üniversiteli veya iş yaşamındaki gençler için Akmerkez’in içinde özel bir alan var. Ziyaretçilerin ücretsiz olarak yararlanabileceği çalışma ortamında internet, çay kahve ikramı mevcut. Türkiye’deki Young Lions yarışmasına yıllardır destek veren Akmerkez Pazarlama Müdürü Aslı Ödiyet, beyin fırtınası yapmak, yarışmalar veya sınavlar için projeler hazırlamak isteyenleri, Akmerkez’deki Young Lions Zone’a davet ediyor.

Mobil Pazarlama

Aplikasyon pazarı 6,3 trilyon dolara koşuyor

Aplikasyon pazarı öngörülmemiş bir sıçrayışla büyüyor. Başta Çin olmak üzere, Asya’daki ülkelerin yatırımlarına hız verdiği App Store’lar hızla gelişiyor Bu  gelişmenin gerisinde iki temel faktör var: akıllı telefonların yaygınlaşması ve insanların uygulamalarla yaptığı etkileşimin artması.

ABD kökenli App Annie araştırma kuruluşunun raporuna göre 2021’de uygulama pazarı 6,3 trilyon dolarlık bir hacme erişecek. 2021 yılında aplikasyonlarla 3,5 trilyon saat vakit geçireceğiz. 2016’da akıllı cihazlardaki uygulamalara 1.6 trilyon saat harcamışız. App Annie, Google’un bu alandaki büyük yatırımlarıyla, iOS dünyasındaki Apple’ın mutlak hakimiyetini kıracağını öngörüyor.

Mobil reklamda rekor büyüme

IAB Avrupa, IAB ABD ve IHS Markit’in açıkladığı Global Mobil Reklam Yatırımları Raporu’na göre 2015 yılında 39 milyar Euro’ya (52 milyar dolar) ulaşan mobil reklam yatırımları, 2016’da yüzde 60,5 büyümeyle 63 milyar Euro (83 milyar dolar) seviyesinde çıktı. Bu artışta tüketicilerin mobile yönelmesi ve gelişen pazarlama teknolojileri etkili oldu. Açıklanan rapora göre mobil gösterim yüzde 64,3 oranındaki artışla en yüksek büyümeyi elde etti. Mobil arama reklam yatırımlarıysa yüzde 61,1’lik artışla ikinciliği aldı. Kullanıcıların, GSM operatörlerin sunduğu mesajlaşma servislerinden aplikasyon bazlı mesajlaşma platformlarına kaymasıyla mesajlaşmadaki artış yüzde 11,2’ye erişti.

Yaratıcılık 

Cem Yılmaz’dan yeni nesil yaratıcılık

 İş Bankası ve Cem Yılmaz işbirliği, ünlü-marka ilişkisinde örnek bir süreklilik gösteriyor. Uzun süren ortaklıklarda, iletişime canlılık katmak pek de kolay değil. Bu yüzden, Cem Yılmaz her kampanyada yeni yaratıcı çözümlerle karşımıza çıkmaya çalışıyor. İş Bankası’nın son reklamında, ünlü komedyen yeni nesile yakınlaşmak ve onların dilini konuşmak için bir animasyon karakter olmayı seçmiş. “O İş Cepte” serisinin ilk bölümü olan “Siri, içimizden biri” filminde, Cem Yılmaz’ın animasyon karakteri, Siri ile sohbet ederek, cepten sesle havale yapmayı öğretiyor. Tribal Worlwide’ın hazırladığı film,  bilgi veren, eğlenceli, defalarca izlenebilir, paylaşılabilir ve “kampanyalaştırılabir” başarılı bir çalışma olmuş.

Marka Yönetimi

İddialı bir marka yolculuğu

DOĞAL BAKIM YÜKSELİŞTE Avrupa ülkelerinde ve Kuzey Amerika’da doğal bakım ürünleri pazarı hızla büyüyor. Küresel olarak pazar 11,7 milyar dolar hacminde. KPMG’nin kişisel bakım raporuna göre 2020’de bu rakam 16 milyar dolar seviyesine erişecek. Ekonomi Bakanlığı’nın 2016 yılı Kozmetik Raporu’na göre ülkemizde, kozmetik ve kişisel bakım ürünleri pazarı her yıl ortalama yüzde 10 oranında büyüyor. Pazarda doğal kişisel bakım ürünlerinin payının ise yüzde 5 civarında olduğu tahmin ediliyor. Türkiye’de satılan doğal bakım ürünlerin yüzde 90’ı ithal markalara ait.

GÜÇLÜ AR-GE ALTYAPISI KURULDU Glohe Grup Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Şahin, 2013’te bu alana yatırım yapmaya karar vermiş. Şahin’in verdiği bilgiye göre kuruluşun BioArge Laboratuvarları,  Sağlık Bakanlığı’nın dermatolojik test yapma uygunluğu verdiği üç laboratuvardan biri.

Glohe ilk markası Incia’yı geçtiğimiz aylarda Türkiye’de piyasaya sundu.Tuzla’daki fabrikada üretilen 30’u aşkın ürün zeytinyağı başta olmak üzere Anadolu’nun bitki özlerinden elde edilen hammaddeler içeriyor.


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz