Dergi reklamları dijitalden daha fazla hatırlanıyor

19 OCAK, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Dergi reklamları dijitalden daha fazla hatırlanıyor
Baskı çözümleri alanında bir dünya devi olan OKİ, yeni nesil dijital baskı cihazlarıyla pazardaki gücünü artırıyor. Geçen ay OKİ Türkiye Genel Müdürü Lusi Adut ve OKİ’nin EMEA Bölgesi’nden sorumlu genel müdürü TERRY KAWASHIMA’dan kuruluşun inovasyon çalışmalarını dinleme fırsatı buldum. OKİ, perakende, grafik tasarımı ve sağlık alanında çalışan kuruluşların hızlı, düşük maliyetli ve yüksek çözünürlüklü baskı yapabilen cihazlar geliştiriyor.
KAĞITTAKİ BİLGİLER DAHA KALICI
2017’de dünyada her gün 246 milyar e-postanın gönderileceğini hatırlatan OKİ yetkilileri, bu veri okyanusunda müşterilere erişmenin daha da zorlaşacağına dikkat çekiyor. Terry Kawashima, baskının gücünün azalmadığını ve kağıdın hala dijitale üstün olduğunu vurguluyor. “Radicad 2015” araştırmasına göre kağıda basılmış belgeler, bilginin akılda kalıcılığını artırıyor.
REKLAMLARIN HATIRLANMA ORANI NASIL?
Basılı bir belgenin hatırlanma oranı yüzde 68 iken, bu oran dijital belgelerde yüzde 64 civarında. Dergi reklamlarının hatırlanma oranı yüzde 64. Buna karşın, dijital yayınlardaki reklamların hatırlanma oranı yüzde 26’lara kadar düşebiliyor. Benzer biçimde, basılı broşürler yüzde 48 oranında hatırlanırken, dijital broşürler ancak yüzde 26’lık bir oran yakalayabiliyor. Özetle, kağıt şimdilik dijitale yenilmemiş görünüyor.

Sadece cenazeler değil kutlamalar da gençlere burs sağlayacak
“ARTIK MUTLU GÜNLERDE DE VARIZ”
Türk Eğitim Vakfı, kutlamalar için “Mutlu Günler Panoları” yarattı ve bunları da bir yarışmayla gençlere tasarlattı. Kazananların açıklandığı gecede konuşan TEV Mütevelli Heyeti Başkanı ÖMER M. KOÇ, “Bundan böyle sadece cenazelerde değil, mutlu günlerimizde de güçlü bir kültürün, bir amaç birlikteliğinin başlangıcını yapmak istiyoruz” dedi.
TEV BURSİYERİ 225 BİNİ AŞTI
TEV Rahmetli Vehbi Koç’un ülkemize bir armağanı, gönlümüzün yıldızı. TEV Yönetim Kurulu Başkanı Rona Yırcalı’nın verdiği bilgiye göre TEV bugüne kadar yurt içinde 223 bin 600 öğrenciye eğitim bursu sağladı. Bugüne dek 1.665 öğrenciye de yurt dışında eğitim görmesi için destek oldu. İŞ İNSANLARINA VE SANATÇILARA ÇAĞRI
Tüm mal varlığını TEV ve TSK Mehmetçik Vakfı’na bağışlayan rahmetli Zeki Müren, 20 yıldır gençlerimize umut oluyor. İş dünyamız, geçmişteki iş adamlarını ve sanatçıları örnek alsa, tüm kutlamalarında da panolar alarak TEV’e destek verse ve geleceğimize katkıda bulunsa ne güzel olur.

Daralan zeytinyağı pazarında sahte ürünler artıyor
YÜZDE 16’LIK KÜÇÜLME
Nielsen’in verilerine göre 2016 yılının ilk 8 ayında, zeytinyağı pazarı yüzde 16 oranında küçüldü. IOOC Kasım 2015 verilerine göre 2014-2015 sezonunda üretim 170 bin tondu. Bu yıl ise üretimin 143 bin ton civarında olacağı öngörülüyor.
BAŞKA YAĞLAR KARIŞTIRILIYOR
Ana Gıda Genel Müdürü ÜMİT ERSOY’un verdiği bilgiye göre Türkiye, dünyadaki zeytin ağaçlarının yüzde 19’una ve zeytinyağı üretiminin yüzde 5’ine sahip. Kişi başına yılda 2 kilo zeytinyağı tüketiyoruz. Son yıllarda, açık zeytinyağı tüketiminin arttığına dikkat çeken Ümit Ersoy, zeytinyağına başka yağlar karıştırılarak satıldığını belirtiyor. Yüzde 36,5’lik payıyla pazar lideri olan Komili, zeytinyağı pazarının büyümesi için aralıksız çalışıyor.
DEĞER YARATAN PROJE
Komili, kalıcı eserler için de kaynak ayıran bir kuruluş. Bu yıl araştırmacı Ömür Akkor’la birlikte Anadolu’nun bin yıllık yemek geleneğine ışık tutacak olan “Komili Lezzet Seyahatnamesi” adında kapsamlı bir projeye imza atıyor. Yurt içinde ve yurt dışında, marka yatırımına kesintisiz olarak yatırım yapan Ana Gıda, özellikle Uzak Doğu pazarında kendisine yer açmayı başardı. Ümit Ersoy, kâr etmeseler bile ihracata ve pazarlama çalışmalarına devam edeceklerini vurguluyor.

Gelecek yaratarak değer katan 2 özel proje
Sadece PR etkisi yaratsın diye yapılan çalışmaların ne kurumlara ne de topluma kalıcı bir katkısı oluyor. Sosyal sorumluluk projeleri için vizyon, inanç, sabır ve kaynak desteği şart. Örneğin, 50 yıldır spora destek veren Eczacıbaşı başlı başına bir ilham kaynağı. Eczacıbaşı Spor Kulübü Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Eczacıbaşı’nın dediği gibi Eczacıbaşı sadece takım olarak değil yarattığı takım ruhuyla da dünyaya örnek oluyor. Aynı şekilde Avon da 20 yıldır, meme kanseri farkındalığının artması için çalışıyor. Bu sürede, 10 bin kadına ücretsiz mamografi taraması ve 1.200 kişiye ek teşhis olanağı sağladı. Ekim ayında AVON Türkiye, Kuzey Afrika & Orta Doğu İletişim Direktörü Hande Orhan ve ekibinin başlattığı #kafayataktık kampanyasına, sosyal mecrada pembe saçlı fotoğraflarını paylaşan binlerce kadın destek oldu.

Düşler Akademisi nasıl model oldu?
YEREL KALKINMAYA DA DESTEK

2007’de kurulan Türkiye Vodafone Vakfı, bugüne kadar 29 milyon liralık yatırım yaparak 4 milyon kişiye ulaştı. Vakfın, “Düşler Akademisi” projesi KSS açısından ders niteliğinde bir çalışma modeli yarattı. Dezavantajlı gençlerimizin sosyal yaşama katılmasına destek verme amacıyla 8 yıl önce İstanbul Ataşehir’de başlayan proje, 2014’te Kaş’ta kurduğu ikinci kampüsüyle gelişmesini sürdürüyor. Bu yılın sonunda Vodafone, Düşler Akademisi’ne toplam 4 milyon TL’lik bir yatırım yapmış olacak. Kaş Düşler Akademisi, 12 ay boyunca açık ve 24 bin kitap kapasitesine sahip.
İSTİHDAM YARATACAK
Bölgedeki herkesin kullanımına açık olan akademinin yatılı öğrenciler için bir oteli de var. Köyün gücüyle, sosyal girişimciliği birleştiren Kaş Düşler Akademisi, engelli gençlere istihdam yaratma vizyonuyla gelişiyor. Kampüste, resim, müzik, dans gibi sanat etkinliklerinin yanı sıra spor ve kişisel gelişim dersleri veriliyor.
ÖRNEK OLDU
Gönüllülerin ve bölge halkının sahip çıktığı akademide 2 yılda 1.037 öğrenci eğitim gördü. Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı HASAN SÜEL’in verdiği bilgiye göre akademi 2013’te BM tarafından örnek proje olarak seçildi. Joelle Doraibal isimli bir Kanadalı da Düşler Akademisi modelini Kanada’ya taşıyarak kendi okulunu yaratmış.

YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.