14 ülkede küresel gönüllülük programı

12.04.2017 12:36:400
Paylaş Tweet Paylaş
14 ülkede küresel gönüllülük programı
HAYALİ HAYVAN BARINAĞI
Ekol Lojistik’in kurucusu ve yönetim kurulu başkanı AHMET MUSUL, toplum yararına olan projelere büyük destek veren bir iş adamı. Musul, önümüzdeki dönemde şirketinin hisselerini çalışanlarına bırakarak, vaktini tümüyle sosyal sorumluluk projelerine ayırmayı planlıyor. Hayalleri arasında, İznik civarında, evsiz hayvanlar için bir doğal park kurmak da var.
40 KSS PROJESİ
Ahmet Musul, geçen yıl çalışanlarıyla birlikte çok büyük bir sosyal sorumluluk projesi başlattı. 5 Aralık Birleşmiş Milletler Gönüllülük Günü’nü “Ekol Gönüllülük Günü” olarak ilan etti. Ekol’ün faaliyetlerini yürüttüğü 14 ülkede, kuruluşun çalışanları, ülke veya bölgelerinin ihtiyaçlarına göre tam 40 proje gerçekleştirdi.
HEDEF SES GETİRMEK
Ekol Gönüllüleri projesi kapsamında, fidan dikimi, yetiştirme yurdu ve hastane ziyaretleri, kan-kök hücre bağışı, mültecilere ve evsizlere yardım, okullara ve çocuklara kıyafet ve kitap bağışı, bakım evi ziyaretleri, oyuncak bağışları, açık artırma, mavi kapak toplama, engellilerle atölye çalışmaları, barınak ziyaretleri gibi farklı hizmetler sunuldu. Musul’un verdiği bilgiye göre bu yıl hedefler daha da büyük olacak ve dış ülkelerde daha çok ses getiren çalışmalar yürütülecek.

Tekno-diplomasi: “TechPolich”

Danimarka, tüm dünyaya öncü olacak bir adım atarak, bir “dijital elçi” atayacağını duyurdu. Danimarka Dış İşleri Bakanı Anders Samuelsen, bu elçinin teknoloji şirketleriyle resmi düzeyde ilişki kuracağını ve bir anlamda “TechPolicy” olacağını duyurdu. Samuelsen, Apple, Facebook ve Microsoft’un ülkeler kadar zengin ve etkin olduğuna, 2015’te 215 milyar dolarlık değer yaratan ABD’li teknoloji şirketlerinin, Yunanistan ve Portekiz’in GSYİH’den daha yüksek rakamlara eriştiğine dikkat çekti. Apple ve Facebook’un Danimarka’da merkez açma kararı aldığını söyledi.

Sosyal medyada şikayet yönetiminin 5 püf noktası
Sosyal medyadaki şikayetleri etkin bir biçimde yönetmek isteyen müşteri ilişkileri yöneticileri 5 noktaya özen göstermeli: 1- Şikayete anında cevap Müşteriler ürün ve hizmetle ilgili hataları bağışlasalar da kendilerini dinlemeyen, onları önemsemeyen şirketlerden nefret ediyor. 2- Geri bildirimlerin tespiti Sosyal mecrada veya şikayet sitelerindeki yorumları tespit etmek için izleme yazılımlarına yatırım yapmak şart. 3- Özel ekip Kuruluşlar, dinlemeyi bilen, kriz çözmeyi başaran, sosyal zekası, yazma ve konuşma becerileri yüksek kişilerden oluşan ekipler kurmalı. 4-Şikayet sahibiyle doğrudan temas Kızgın bir müşterinin sosyal mecrada sürekli olarak yazmasını önlemek için çözüm aşamasında onunla doğrudan iletişim kurmanın yolları aranmalı. 5-Bölümler arası bilgi akışı Şikayetler farklı bölümlere aktarılırken tam bilgi sağlanmaması müşterileri daha fazla kızdırabiliyor. Bu yüzden, şikayetçinin görüştüğü her yeni kişi geçmişteki iletişimden haberdar olmalı.

Türkiye Huawei markasını AR-GE ile büyütüyor
Dünyanın önde gelen global bilgi ve iletişim teknolojileri firmalarından Huawei, 170’i aşkın ülkede 170 bin çalışanıyla dev bir kuruluş. 16 Ar-Ge merkezi, 79 bin araştırma mühendisi ve 52 bin 550 patenti var. Gelirinin yüzde 14’ünü Ar-Ge’ye ayırıyor. Geçen yıl 9 milyar doların üzerinde kaynağı Ar-Ge faaliyetlerinde kullandı. 2002’de kurulan Huawei Türkiye, 2009’dan bu yana 1.700 çalışanıyla Orta Asya ve Kafkasya’daki 11 ülkenin yönetim merkezi olarak faaliyet gösteriyor. Türkiye’deki mobil operatörlerinin yanı sıra, Avrupa başta olmak üzere dünya genelindeki mobil operatörlere hizmet veriyor. Huawei Türkiye’deki, 150 milyon dolarlık yatırım miktarına ek olarak 650 milyon liralık yerel satın almalar planlanıyor. Huawei’nin Türkiye’deki Ar-Ge merkezi, kuruluşun dünyada Çin’den sonraki en büyük ikinci merkezi. Her yıl yaklaşık 20 milyon dolarlık ek yatırım yapılan merkezde, 400’den fazla nitelikli Türk mühendisi yazılım alanında çalışmalar yapıyor Huawei Pazarlama İletişimi Müdürü MİNE ZAİM Özcan’ın verdiği bilgiye göre Türkiye’deki merkez, geçen yıl 30 ülkede 82’den fazla projeye imza attı. Türk mühendisler, Avrupa’nın ve dünyanın büyük telekomünikasyon operatörlerine yüksek kalitede yazılım geliştirme hizmet sundu. 2016 yılında 20 proje üzerinden 14 üniversite ve 30 akademisyen ile işbirliği yapan Huawei Türkiye Ar- Ge Merkezi 2017 yılında yapay zeka ve büyük veri konularında üniversitelerle işbirliğini güçlendirecek.

Sanata destek artmalı
Sakıp Sabancı Müzesi’ndeki Feyhaman Duran Sergisi’ni birlikte gezdiğimiz Sabancı Üniversitesi Kurucu Mütevelli Heyeti Başkanı GÜLER SABANCI, sanata destek vermeyi bir görev olarak gördüklerini vurguladı. Müzenin, 15 yıl önce, Picasso sergisiyle başlayan yolculuğunun topluma hizmet amacıyla kesintisiz sürdüğünü anlatan Güler Sabancı, yaklaşımlarını “Biz Türk insanının öğrenme merakına güveniyoruz. Her sergide bizler de eğitiliyoruz. Yaptığımız her işte topluma ne verdiğimizi, ne tortu bırakacağımızı düşünerek çalışıyoruz” sözleriyle özetledi. Sakıp Sabancı Müzesi Müdürü Nazan Ölçer ve ekibinin İstanbul Üniversitesi işbirliği ve Sabancı Holding’in katkılarıyla düzenlediği “Feyhaman Duran-İki Dünya Arasında” adlı sergi, ülkemizin tarihi gelişimini gözleme fırsatı da veren muazzam bir çalışma. Sergi 30 Temmuz’a kadar devam edecek.

Markalar 360 derece videoyu benimsiyor
Son dönemde 360 derece video formatı, medya şirketlerinin gündemine yerleşmeye başladı. Facebook canlı yayınlarına 360 videoyu entegre ettiğini duyurdu. 360 derece video oluşturmak için özel kameralar kullanmak gerekiyor. Bu videolar bilgisayarlarda ve iOS ve Androd cep telefonlarında izlenebiliyor. Toyota, Airbn, McDonald’s, Oreo gibi markalar YouTube ve Facebook’ta çok yüksek izlenme oranları yakalayan çalışmalar yapıyor. Nike’ın Türk Milli Futbol takımı için geçen yıl hazırladığı video da en çok izlenenler arasında.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz