Dijital Pazarlama
Dijital marka yönetiminin 5 kuralı
Almanya’nın Köln şehrinde 12-13 Eylül 2017 tarihinde düzenlenen dünyanın en büyük dijital pazarlama etkinliği dmexco’ya 1.100 şirket ve 39 ülkeden 40 bin 700 kişi katıldı. Köln’ün dev fuar alanı KölnMesse’de kurulan 18 sahnede, aralarında Sheryl Sandberg (Facebook), Bob Lord (IBM), Sir Martin Sorrell (WPP), Jack Dorsey (Twitter) gibi önemli isimlerin de yer aldığı 570 konuşmacı yer aldı. Marka yönetimi, nesnelerin interneti, yapay zeka, akıllı evler, internet güvenliği, sanal gerçeklik ve şirket kültürü gibi konuların tartışıldığı etkinlikte, şu 5 nokta ön plana çıktı:
Sosyal Mecra
Twitter reklamdaki iddiasını artırıyor
SORRELL’İN ZOR SORULARI Dmexco, bu yıl Twitter CEO’su Jack Dorsey’i Köln’e getirmeyi başardı. Dünyanın en büyük reklam grubu WPP’nin Başkanı Sir Martin Sorrell, Dorsey’i sorularıyla iyice zorladı. Sorrell, WPP’nin 2016’da Google’a 5 milyar 500 bin dolar, Facebook’a ise 2 milyar 300 milyon dolarlık bütçe ayırdığını, buna karşın Twitter reklamlarına sadece 300 milyon dolar ödediğini söyledi. TWITTER CEO’SUNUN YANITI “Müşterilerimiz dijital ekosistemi dengeleyecek üçüncü bir güç görmek istiyorlar” diyen Sorrell, Dorsey’e bu konuda ne yapacağını sordu. Dorsey, “Platformumuzun reklamverenler için biraz karmaşık olduğunun farkındayız. Yeni teknolojilerle müşterilerimize daha iyi hizmet verecek bir yapı kuruyoruz” diyerek atakta olduklarının haberini verdi.
B2B Pazarlama
Bölgesel iletişim ve eğitim projesi
Bilecik’in Pazaryeri ilçesinde Anadolu Efes’e ait bir tesis var. Ülkemizde sadece o bölgede yetiştirilen şerbetçiotu bitkisini işliyor. 1971’de kurulan ve 1976’da Anadolu Efes’e katılan Bilecik Şerbetçiotu İşleme Tesisi 900 ton civarında ürün satın alıyor. Biraya aromasını veren bitki, bölgeye de canlılık ve eğitim imkanı sunuyor. Bölgedeki 500 üreticiyle yapılan eğitim çalışmaları B2B alanında örnek bir yaklaşım sunyor. Hasat zamanında, tesis bölgede lise ve üniversite öğretiminde olan gençlere istihdam sağlayarak, insan kaynağında da süreklilik sağlıyor. Fabrikada, ziraat mühendisleri ve akademisyenler verimliliği artırmak için AR-GE çalışmaları yürütüyorlar. Son 10 yılda verimlilik yüzde 49 artmış. Böylece, şerbetçiotunun yurt içi tedarik oranı yüzde yirmi artışla yüzde 60’lara erişmiş. Tesis kendi adına tescilli 7 adet şerbetçiotu türevi geliştirerek bölgeye büyük katkı sağlamış.
Nesnelerin İnterneti
Tüketici elektroniğinde dört önemli trend
Uluslararası Tüketici Elektronikleri Fuarı IFA, 1-6 Eylül tarihlerinde Berlin’de düzenlendi. Fuarda BSH Ev Aletleri CEO’su Karsten Ottenberg, nesnelerin internetinde gelinen son noktayı anlattı. BSH’ın Home Connect sistemi hakkında konuşan Ottenberg, geçen yıl IFA’da sergilenen ev aletlerinde bağlantılı ürün oranının üçte bir oranında olduğunu, oysa bu yıl tüm şirketlerin bağlantılı bir dünyadan bahsettiğini belirtti. BSH’ın 2020’de pazara sunacağı tüm ürünlerinin internete bağlı olacağını söyleyen, Ottenberg tüketici elektroniğindeki öne çıkan 4 trendi şöyle özetledi:
Ülke Markası
Türk fındığının rekabet gücünü artıran proje
Türkiye dünya fındık üretiminin yüzde 70’ini karşılıyor. Ancak önemli bir verimlilik sorunumuz var. Türk fındığının en büyük alıcısı Ferrero Fındık’ın Genel Müdürü Stefano Gagliasso’nun verdiği bilgiye göre, ülkemizde dekar başı verimlilik 80 kilo. Bu rakam İtalya’da 200, ABD’de 350 kilo civarında. Fındık 500 bin üreticiyi, aileleriyle yaklaşık 2,5 milyon kişiyi ilgilendiriyor. Bu yüzden, sürdürülebilirlik çalışmalarının büyük önemi var. Ferrero, 10 milyar euro ciroya erişen bir dünya devi. 160 ülkede ürünleri satılıyor. 40 bin çalışanı ve 22 üretim tesisi var. Türkiye Ferrero için çok önemli. Gagliasso, Türk fındığının lezzetinin eşsiz olduğunu bu yüzden Türkiye’ye büyük yatırım yaptıklarını belirtiyor. Kuruluş beş yıl önce başlattığı Değerli Tarım uygulamasıın sonuçlarını almaya başlamış. Ferrero ekipleri, 5 yılda 35 milyon lira harcayarak 35 bin çiftçiye ulaşmış 2017’de, 40 bin bahçe ziyareti yapılmış. 100 bahçede 8 bin çiftçiye modern tarım uygulamaları tanıtılmış. Bunun sonucunda verimlilik yüzde 50 artmış. Ferrero önümüzdeki 120 milyon liralık bir yatırımla 50 bin çiftçiye ulaşmayı hedefliyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?