Antalya'dan yeni açılımlar

5 ARALIK, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Antalya'dan yeni açılımlar
Ülkemizin en önemli turizm merkezlerinden Antalya’da, zor geçen 2016 yaz sezonunun ardından yaraların sarılması için yoğun çalışmalar yürütülüyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, yerel yönetim ve yatırımcılar sıkça bir araya gelerek sorunlara birlikte çözüm arıyor. Türkiye-Rusya arasında yaşanan olumsuz havanın giderilmesi için ağustos sonunda, Maxx Royal Belek Golf Resort’ta düzenlenen Türkiye-Rusya Medya Forumu’nda, iki güzel haber duyduk. Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel ve Ticaret Bakanı Nabi Avcı’dan edindiğimiz bilgiye göre Antalya’da eğitim dili Rusça olan bir meslek lisesi açılacak. Aynı şekilde kentte bir Türk-Rus Üniversitesi kurulması için proje hazırlıkları yürütülüyor. Bölgedeki insan kaynağına yapılacak bu yatırımların tamamlanması, Antalya markasına büyük katkı sağlayacak. Malum Antalya, Ruslar için önemli bir marka şehir. Çoğu, sadece Antalya’yı ziyaret ederek ülkelerine dönüyor. Rusların yoğun talebi, Antalya’nın Rusya’da yıllardır yaptığı yoğun tanıtım çalışmalarının bir eseri. Antalya’daki tesisler de Rusların beklentilerine uygun çözümler geliştirerek sadık müşteriler yaratmayı başardı. Antalya Valisi Muammer Türker’in verdiği bilgiye göre Antalya’da Türk vatandaşlığa geçmiş olanlar hariç 80 bin Rus vatandaşı yaşıyor. 11 bini aşkın Rusya Federasyonu vatandaşıysa Antalya’da mülk edinmiş. Hükümet ve yerel yönetimin önümüzdeki dönemde yapacakları eğitim yatırımları, bir anlamda Antalya’nın “çalışan markasına” da yatırım olacak. Kentin profesyonel kadrolarının yetişmesi gelecek için daha da başarılı işler yapılmasına katkı sağlayacak.

140 ülkede 4 bin Türk mağazası
Morale ihtiyacımız olduğu şu günlerde Birleşik Markalar Derneği Başkanı Sami Kariyo’ya kulak vermekte yarar var. Kariyo, Türkiye’nin son 8 yıldır en fazla alışveriş merkezi yatırımı yapan ülkelerden biri olduğunu hatırlattı. AVM’lerin çoğunda mağazaların yüzde 75’inin Türk markalarına ait olduğunu belirtti. Kariyo, bunun dünyada az rastlanan bir durum olduğunu da vurguladı. Kariyo’nun başkanı olduğu BMD bünyesindeki 150 marka, 47 milyar dolarlık bir ticaret hacmi yaratıyor, 350 bin kişiyi istihdam ediyor. Türk markaları 140 ülkede 4 bini aşkın mağazası var. Sadece Rusya’da dernek üyesi 33 markanın 560 mağazası var.

Erişilebilir fiyatlı akıllı yerli telefon
Başarı Elektronik, Kaan N1 markalı yeni ürünüyle akıllı telefon pazarına girdi. 18 yıldır kuruluşun çeşitli kademelerinde görev yapmış olan Başarı Ticaret Genel Müdürü Kayhan Biber’e hedeflerini ve beklentilerini sordum. Fiyatını 1.099 TL olarak belirledikleri telefondan çok umutlu olduklarını belirten Biber, yolculuklarını şu cümlelerle özetledi: “Her yiğidin gönlünde bir aslan yatar. Bizim gönlümüzde de yıllarımızı verdiğimiz, önemli deneyimlere sahip olduğumuz cep telefonu işinin üreticisi olma hayali hep oldu. Ülkemizde pazar lideri yaptığımız Nokia, pazar lideri olma sürecinde çok önemli katkılarımız olan Samsung, son yıllarda işbirliğimiz sonrasında pazar payını hızlıca yükseltmesinden mutluluk duyduğumuz LG markaları ile değerli ortaklık ilişkimiz oldu. Bu markaları kendi markamız gibi sahiplendik. Tüketici istekleriyle ürün geliştirme süreçlerine dahil olduk. Dünya pazarında da başarılarını kanıtlamış bu kuruluşlardan çok şey öğrendik. Bilgi ve birikimlerimizi onlarla paylaşarak önemli katkılar sağladık. Marka distribütörlüğünün telefon dağıtım işine ara verdiğimiz bu dönem bize zamanın geldiğini gösterdi. Ürün, satış, üretim, servis, yazılım birikimlerimizi bir araya getirip Başarı Ticaret olarak heyecanlı bir yolculuğa çıktık.”

Çocuk pazarlamasında öncü bir adım
yatırımlarıyla dünyada yer edinen Antalya’nın Belek bölgesi, temmuz ayında hizmete açılan Land of Legends Theme Park’ıyla daha da cazip hale geldi. Tesis, “Kids Marketing” alanında ülkemiz için önemli bir dönüm noktası. Rixos World Parks & Entertainment’ın ilk yatırımı olan Land of Legends, yeni nesil bir eğlence destinasyonu olarak çocuklar aracılığıyla aileleri ve yüksek gelir grubu ziyaretçileri çekecek bir biçimde tasarlanmış. Işık ve ses oyunlarıyla süslü çocuk krallığının ve eğlence dünyasının dahilerinden Franco Dragone’nin imzasını taşıyan gösterilerin yanı sıra yetişkinlerin de zevk alabileceği pek çok aktivite mevcut. Parkının içindeki, çocuklara özel tasarlanmış “Kingdom” oteliyse Orta Doğu’nun çok çocuklu aileleri için bir cazibe unsuru olacağa benziyor. Rixos Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince’ye yatırımla ilgili sorular sordum. Tesise, bugüne kadar 1,5 milyar TL’lik bir yatırım yapılmış. Emaar Gayrimenkul PJSC ile stratejik ortaklıkla gerçekleştirilen projenin toplam yatırımı 4 milyar TL’yi bulacak. Bundan sonraki süreçte de yepyeni konseptlerle değer katmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.

Avon'un  Sihirli Ayna'sı rekor kırıyor
Avon Türkiye, bu yıl Sihirli Ayna isimli bir dijital uygulamayla önemli bir başarıya imza attı. Gelişmiş yüz teknolojisi kullanan uygulama, Avon’un müşterilerine, şirketin kampanyalarında sunduğu tüm makyaj ürün çeşitlerini dijital ortamda deneyebilme imkanı sunuyor. Sezon trendlerini yansıtan farklı ten, göz ve dudak makyajı uygulamalarını kolay ve eğlenceli bir şekilde deneyen kadınlar görünümlerini sosyal medya kanallarında da paylaşabiliyor. 12 Mayıs 2016’da Apple Store ve Google Play’de yerini alan uygulama, bugüne dek 160 bin kez indirildi. Böylece Apple Store’da trend uygulamalar arasında birinci, Google Play’de alışveriş kategorisinde üçüncü olmayı başardı.

Twitter cömertleşiyor
Twitter, kullanıcılarına sunduğu ifade imkanını artırmak için kendince radikal bir adım attı. Snapchat, Instagram ve Whatsapp gibi rakiplerinin karşısında yenilenme ihtiyacı olduğunu anlayan şirket yönetimi, tweet’lerin daha renkli olmasını sağlamak için değişiklikler yapıyor. Site, bundan böyle video, resim, alıntı, emoji gibi ilavelerin karakterlerini hesaba katmayacak. Ayrıca önümüzdeki günlerde cevaplardaki kullanıcı isimleri de 140 karakter haricinde tutulacak.

YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.