100 milyar reklam erişimi sağlandı

15.12.2016 16:00:110
Paylaş Tweet Paylaş
100 milyar reklam erişimi sağlandı
CRM Medya, 2012’de 3 kişiyle sektöre giriş yaptı. Her yıl yüzde 100’ün üzerinde büyüyerek 65 kişinin çalıştığı bir ajansa dönüştü. 2015’te 25 milyon TL olan cirosunu bu yıl 45 milyon TL’ye çıkaracak. Kurulduğu günden beri yüzde 300 büyüyen ajans, portföyünde 150 müşteriyi barındırıyor, 200’den fazla projeyi aynı anda yönetiyor. Müşterilerinin çoğu inşaat sektöründen. Bu nedenle CRM Medya Ajans Başkanı Ramazan Becer, “Dijital alanda inşaata artı kazandıran bir ajansız” diyor.

NELER YAPIYOR?
CRM Medya ekibi, bir şirketin internet üzerinde ihtiyacı olan tüm hizmetleri hızlı ve rasyonel şekilde hayata geçirmek için çalışıyor. Ramazan Becer, bugüne kadar müşterilerine 100 milyardan fazla reklam erişimi sağlayarak büyük bir başarıya imza attıklarını belirtiyor.

ÖDÜLLÜ AJANS
Aynı zamanda “Google Partners” olan CRM Medya, Google tarafından, 10’dan fazla ödüle layık görüldü. Becer, “Özellikle Sinpaş Marina Ankara, Yeşil GYO Innovia ve Kuzu Grup’un Sea Pearl projesi çok başarılı yönettiğimiz projeler arasına girdi ve Google tarafından başarı hikayesi oldu diyebiliriz” diyor.

5 OFİS AÇACAK
2017’de hedeflerinin en az yüzde 50 büyümek olduğunu belirten Becer, “CRM Medya önümüzdeki günlerde İsviçre şubesini açmak için kolları sıvadı” diyor. İsviçre’den sonra 2017 yılında hedefin 5 ülkede daha ofis açmak olduğunu belirten Becer, Türkiye’den dünyaya açılan ilk ajans olmanın bundan sonraki en büyük misyonları olduğunu belirtiyor.

ÇIKANLAR
KREATİF DİREKTÖR

Flite Ürün ve Tasarım Başkan Yardımcısı George Penston son aylarda dikkatini çeken konuyu şöyle paylaşıyor: “Ajanslardaki kreatif direktörlük rolü, gelecekte var olacak mı tartışması büyüyor. Kreatif direktörler hala aynı şeyi yapmaya devam ediyor. Ancak var olan görevler bugünün pazarlama gerçeğiyle uyuşmuyor. Başarılı reklamlar daha interaktif iletişim haline geldi. Bu reklamı kim görecek ve ilgilendikleri konular ne? Kreatif direktörün bu reklam nerede daha iyi performans gösterir bilgisine de sahibi olması gerekir.
TELEVİZYON
Nielsen’e göre Amerika’daki haneler geçen yıla oranla daha fazla TV satın alıyor. 2016-17 sezonunda Amerika’daki evlerde 118,4 milyon TV olacak. Bu da geçtiğimiz iki sezon TV satın alma sezonundan daha fazla. NBCUniversal’in araştırma ve medya geliştirmeden sorumlu başkanı Alan Wurtzel, “İzleyiciler TV show’larını eskisine nazaran daha çok izliyor. Canlı yayın ise artık seçenek, zorunluluk değil. Bu yeni kurallar, insanların TV izleme alışkanlıklarını olumlu yönde değiştirdi” diyor.

Uğurcan Ataoğlu / Alametifarika Kurucu Ortağı ve Kreatif Direktörü
“Bu cuma hutbem: Tasarım musluğundan her kaba kendi alabileceği kadarını doldurun, delik varsa hiç koymayın israf haramdır.”
Levent Erden / Havas WorldWide Türkiye Grubu’nun Kurucu Ortağı
“Bu kötü üniversite reklamlarını onaylayanlar (belki yapanlar) o okulun ilgili bölümlerinden olmalı! Oraları seçenlere şimdiden üzülmek gerek.”
Emer Stamp / Yazar
“Yeniden yazmak beni etkilemiyor. 20 yıldır reklamcılıkta kreatifte çalıştım. İşimin bir parçası da sürekli bir şeyleri değiştirmekti.”
Nils Leonard / Grey London Kreatif Direktörü
“20 yıl önce çıkan parfüm reklamlarını etkileyici mi buluyordunuz? Bu reklamlar geri geldi. Çok sevdim.” 

Sokak sanatlarından ilham aldılar
Koton Kids, 2016-2017 sonbahar–kış sezonu için çok dikkat çekici bir kampanya düzenledi. “Bir duruşu olan tarz çocuklara” söylemiyle başlayan kampanya annelerin özellikle tercih ettikleri TV kanallarının yanı sıra açıkhava, yazılı basın ve dijital mecralarda yer alıyor.
HEDEF KİTLE
Ole by Koton, Koton Kids ve Koton Baby’den sorumlu pazarlama yöneticisi Büşra Miray Müftüoğlu, hedef kitlenin çocuklarının giyimlerine özen gösteren anneler olduğunu belirtiyor. Canlı, renkli ve dinamik tasarımlarını reklam kampanyasında en iyi şekilde belirtmeye çalışıyorlar.
SPORTİF TREND
Müftüoğlu şöyle devam ediyor: “Koleksiyonumuz grafiti, kent geometrisi, renk bloklama gibi farklı sokak sanatlarından ilham alarak dinamik ve sportif bir trend yaratıyor. Reklam kampanyamızı da bu dinamik ve eğlenceli markamızı tanıtmak ve jean koleksiyonlarımızdaki iddiamızı Koton Kids Jeans’te de ortaya koymak üzere hayata geçirdik.”

Y ve Z’nin alışveriş alışkanlıkları
Araştırma şirketi Iris’in gerçekleştirdiği son çalışmaya göre, “anında alışveriş”in özellikle Y ve Z jenerasyonuna olan etkisi yüzde sıfır. Iris Londra’nın planlama direktörü Peter Wilson, “Satın alma kararları önceden karar verilmiş seçimler. Eğer kendi yaş gruplarının ya da kültürlerinin sıtandardının dışındaysa satın alma gerçekleştirmiyorlar. Satın almada Amerikalılar Facebook, Instagram ve Pinterest’ten etkilenirken, İngilizler Snapchat ve Instagram, Brezilyalı’lar ise WhatsApp ve e-posta’nın önemli olduğunu düşünüyor” diyor. Peter Wilson şöyle devam ediyor: “Y ve Z jenarasyonun yüzde 50’si satın almayı mağazada gerçekleştiriyor.”

Dikkatimi ne çekti?
HAYAL GÜCÜ

Arrow Technologies’in kurumsal pazarlama ve iletişim başkan yardımcısı Rich Kylberg, “Modern pazarlama davranışları içinde hayal kurmak çok önemli. Disney Park’ta çalıştığım dönemlerde hayal gücü ve yaratıcılık olmasaydı mutluluk yaratma çabası da olmazdı. İkincisi doğru network’e sahip olmak. Bir diğer önemli görev pazarlamacının odaklanması ve kazan-kazan stratejisini benimsenmesi” diyor.
SATIN ALMA
Pazarlama danışmanlığı şirketi R3’ün raporuna göre 2016’nın ilk 6 ayında sektördeki birleşme ve satın almalar tüm dünyada geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla sayıca 85’ten 204’e, değer olarak da 2,1 milyar dolardan 6,8 milyar dolara fırladı. İşlem hacmine göre en fazla işlemin gerçekleştirildiği ülkeler, 2 milyon 150 bin dolar arasında ile Amerika, 1 milyon 703 bin dolar ile Çin ve 937 bin dolar ile Hindistan yer alıyor. Bu artış, kısmen Çinli şirketlerin yatırımlarından kaynaklanırken Deloitte, IBM, Accenture, Telenor gibi daha önce bu pazarda olmayan şirketlerin ajanslara yatırım yapmasının etkisi oldu.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Dominos'un teknoloji farkı

10 NİSAN, 2019

Golin'in ajandası

4 ŞUBAT, 2019

OMNICHANNEL ETKİSİ

17 OCAK, 2019

Reklam bireysel oldu

5 ARALIK, 2018

Hero yok Shero var

5 EYLÜL, 2018

Türkiye'de bir ilk

14 MART, 2018

Daha hızlı olmak gerek

20 EKİM, 2017

Yeniden doğuş

19 EKİM, 2017

Yorum Yaz