Mediapulse

21.04.2015 11:29:450
Paylaş Tweet Paylaş
Mediapulse
“2 yıl içinde ilk 5’te olacağız” 
Dünyanın en büyük 4 reklam grubundan Interpublic Group of Companies (IPG) network’ünde yer alan FCB Istanbul ve FCB Izmir ile Artgrup birleşti. FCB International’ın başkanı Sébastien Desclée, Türkiye ziyaretinde şunları söyledi: “Pazardaki hizmetlerimizi büyütmek için iki ajansın olanaklarının, uzmanlıklarının ve aynı arzuyu paylaşmalarının yaratacağı sinerjinin, tüketiciler tarafından sevilen ve sektör tarafından takdir edilen işler yapmamızı sağlayacağına inandık. Artgrup’un 29 yıllık yerel tecrübesi, bizim liderliğimiz ve küresel gücümüzle bütünleştiğinde hem iş ölçeği hem yetenek anlamında FCB Artgrup’un fark yaratacağını düşünüyoruz.” 
HEDEF BÜYÜK FCB Artgrup’un Eş Başkanı Özgür Sağlam ise birleşmeyi şöyle değerlendiriyor: “Kreatif çalışmalarla hem reklam sektörünün hem müşterilerin saygısını kazanan, odağında yaratıcılık olan bir ajans olarak Türk reklam sektörünün önde gelen ajanslarından biri olmayı hedefliyoruz. Önümüzdeki 2 yıl içinde ilk 5 kreatif ajans içinde yer almayı hedefliyoruz.” 
TEK EKİP RUHU Şirket altyapısındaki değişikliğe gelince... FCB’nin ve Artgroup’un mevcut kreatif, müşteri ilişkileri ve strateji ekipleri yeni yapıda da çalışmalarına devam edecek. Sağlam, gündemlerindeki konuları şöyle paylaşıyor: “Öncelikli gündem maddemiz FCB ve Artgrup kültürlerinin, iş yapış biçimlerinin en iyi yanlarını alıp, ortak bir FCB Artgrup kültürü ve tek ekip ruhunu yaratmak. Bunun ardından tabii ki kreatif çıtayı daha da yukarılara taşıyarak Türkiye’nin önde gelen markalarını bünyemize katmak öncelikli gündem maddelerimiz olacak.”

ÖNE ÇIKANLAR
COCA-COLA Bir süredir yeni süt markası Fairlife ile adından söz ettiren Coca-Cola, ürün yelpazesindeki içeceklerin ambalajlarını yeniden tasarlayarak tüm ürünlerini tek bir ana tasarım altında ambalajlamaya karar verdi. Yeni ambalaj düzenlemesini İngiltere, İrlanda, Fransa, Belçika, İskandinav ülkeleri, Hollanda ve İspanya’da uygulanacak “tek marka” stratejisi üzerinden şekillendiren Coca-Cola, alt markalarının çeşitliliğinin yarattığı kafa karışıklığına da bu vesileyle son vermeyi umuyor. 
DIGITAL AGE SUMMIT Dijital pazarlama dünyasının gündemini belirleyen Digital Age Summit bu yıl 9’uncu kez gerçekleşecek. “Think Logical Act Digital/Yerel Düşün Dijital Davran” temasıyla 12-13 Mayıs tarihlerinde Raffles Otel’de yapılacak Digital Age Summit’te içerik, büyük veri, tasarım, mobil gibi pek çok konu tüm yönleriyle tartışılacak. 12-13 Mayıs tarihlerinde gerçekleşecek etkinlikte büyük veriden içeriğe, tasarımdan mobil teknolojilere kadar pek çok konu dünya çapında uzmanlar tarafından tartışmaya açılacak. 

Kulaktan kulağa satışları yüzde 13 artırıyor
Şikago merkezli Ağızdan Ağıza Pazarlama Derneği’nin (WOMMA) bu yıl gerçekleştirdiği zirvede ağızdan ağıza pazarlamanın satışları yüzde 13 artırdığı duyuruldu. WOMM (Ağızdan Ağıza Pazarlama) her yıl Amerika Birleşik Devletleri’nde 6 trilyon dolarlık bir tüketim artışı yaratıyor.
OFFLINE DAHA GÜÇLÜ Yüz yüze yapılan sohbetlerin, ölçümlenmesi ne kadar zor olsa da daha etkili olduğu bir kere daha ispatlanmış oluyor. WOMM, reklam çalışmalarının gücünü artırıyor ve geleneksel reklamdan çok daha kısa sürede etkisini gösteriyor. Buna göre 2007 yılında kurulan Türkiye’nin ilk ağızdan ağıza pazarlama ajansı Fikrimuhim Yönetici Direktörü Nurgül Usta ile konuştum. 
HER SEKTÖR KULLANABİLİR Usta, ağızdan ağıza pazarlamanın marka hakkında olumlu konuşturan, gündem yaratan ve markaya değer katan oldukça etkili bir pazarlama yöntemi olduğunu belirtiyor. “Unilever, PepsiCO gibi vizyoner ve global markaların ağırlığı daha büyük elbette. WOMM özellikle hızlı tüketim ürünlerinde ve kozmetikte daha yoğun tercih ediliyor. Oysa tüketici tavsiyesinin etkili olduğu pek çok sektör ve marka için WOMM yapılabilir” diyor. 
OFFLINE TAVSİYE DAHA ÖNEMLİ Nurgül Usta, şöyle devam ediyor: “Ancak günümüzde sosyal medyanın yeri de yadsınamaz. Biz WOMM projesi süresince online alanda da etkili bir yayılım yapıyoruz. Bu süre içinde şirketlerin sosyal medya ajansı gibi çalışıyoruz. Çeşitli kurgularla kampanya boyunca etkili oyunlar, yarışmalar, kampanyalar düzenliyoruz. 
SATIN ALMAYA ETKİSİ Online WOMM bacağıyla kampanya boyunca sosyal medyada marka ve markanın özellikle söylemek istediği konular hakkında bir tavsiye dalgası yayılıyor. Bunun da bilinirlik ve satın almaya ciddi katkısı oluyor.

“Birdman gibi bir filmi yapabildikleri için çok memnun oldum. Gidin ve seyredin” Ben Priest / Adam&Eve Yaratıcı Direktörü 
Sami Basut/JWT İstanbul Kreatif Direktörü “Her an herhangi bir şey için hazır olmak. Yeni Rexona reklamımız:” https://vimeo.com/120305775 
Mark Waites/Mother Kurucusu “Sen ve yaratıcı ortağın birbiriniz için mi yaratılmışsınız? Bu testi çözün: http://arewecompatible.biz 
Kerem Özkut/Concept Yaratıcı Direktörü “Türkçe dublajli yabancı reklam seyretmenin inanılmaz huzurlu bir hazzı var.”

BU AY İLGİNİZİ NE ÇEKTİ?
SENBİR
 Danışmanlık’ın Kurucusu Hakan Senbir’ in bu ay en çok dikkatini çeken Ford reklamı oldu. Senbir: “’Türkiye’nin Fordu’ reklamı kategorik iç görülerden daha çok, hayata dair iç görüler üzerinden hareket ederek marka özvarlığına yüksek katkı sağlayacak. Üstelik reklam gösterime girdiği coğrafyanın ortak kültür kodlarını çok güçlü bir şekilde ele alıyor. Filmdeki kalp çelen planlar her demografik gruptan insanda aynı duyguları harekete geçirecek güçte. Bu reklam uzun yıllar örnek olacak.
DİJİTAL Alametifarika Ajans Başkan Yardımcısı Gökhan Akbay, bu ay dikkatini çeken gelişmeler arasında Geico’nun “atlanamayan” dijital reklamları olduğunu belirtiyor. Akbay, “Hepimiz için baş ağrısı olan, izlemek istediğimiz şeyin önüne geçen ve zamanımızı çalan, kimi zaman markadan nefret ettiren reklam uygulamasını çok başarılı ve sıra dışı biçimde aşmayı başarmışlar. Her mecranın doğru kullanıldığında etkili olabileceğini gösteren bir uygulama” diyor. İzlemek isteyenler https:// www.youtube.com/ watch?v=gksODGq7noQ linkini tıklayabilir.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Dominos'un teknoloji farkı

10 NİSAN, 2019

Golin'in ajandası

4 ŞUBAT, 2019

OMNICHANNEL ETKİSİ

17 OCAK, 2019

Reklam bireysel oldu

5 ARALIK, 2018

Hero yok Shero var

5 EYLÜL, 2018

Türkiye'de bir ilk

14 MART, 2018

Daha hızlı olmak gerek

20 EKİM, 2017

Yeniden doğuş

19 EKİM, 2017

Yorum Yaz