Dönüşüm hızlanacak

1 KASIM, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Dönüşüm hızlanacak

 FİLİZ DOĞAN/ ORACLE TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ VE BAŞKAN YARDIMCISI 

 “DÖNÜŞÜM HIZLANACAK”

Oracle, dünyada dijitalleşmeye liderlik eden devlerden biri. Oracle Türkiye Genel Müdürü ve Başkan Yardımcısı Filiz Doğan’la Türkiye ajandasını konuştum. Doğan’la görüşmemizden çıkan en önemli başlıklar şöyle:

HİBRİT BULUT “Dijitalleşmeyle şirketlerin bulut bilişime olan ilgisi artıyor. Beraberinde pek çok teknoloji şirketi de talepten çok daha büyük bir ivmeyle bulut bilişim teknolojilerine yatırım yaparken hızla dönüşüyor ve olabildiğince her bulut katmanı için ürün ve servis sağlıyor. Bu çeşitlilik ve rekabet ortamının, şirketler için avantaja dönüşebilmesi de bulut bilişimin ana unsur ve katma değeri olan hibrit bulut kurgusuyla mümkün olabiliyor.

VERİ MERKEZİ 8 Kasım 2016 tarihinde Oracle Digital Day’de, Türkiye’de Oracle Veri Merkezi’ni açmak için Turkcell ile kurduğumuz iş birliğini duyurduk. 2017 yılı ikinci yarısında açılması planlanan Oracle Veri Merkezi ile beraber Türk şirketleri son teknolojiyle donatılmış tesisten her yönüyle faydalanırlarken dijital dönüşümlerini de hızlandırma imkanı elde edebilecek.

ETKİN İŞ BİRLİĞİ Şirketler, buluttan en iyi şekilde yararlanmak ve dijital çağda kalıcı olmak istiyorsa daha etkin bir şekilde iş birliği yapmayı öğrenmeli. Ancak Kasım 2016’da Oracle tarafından yapılan araştırmanın raporuna göre birçok şirket, etkin bir iş birliğini engelleyecek şekilde çalışıyor. Katılımcıların yüzde 62’si, kurumsal bulut modelinin başarıya ulaşabilmesi için işletme birimleri ile BT’nin iş birliği yapması gerektiğini ifade etti.

GÖLGE BT ETKİSİ Yüzde 34’ü, gölge BT (şirketin birimlerince BT departmanının bilgisine başvurmadan satın alınan teknoloji) yönetiminin, buluta yönelik entegre bir yaklaşımı benimsemenin önündeki en önemli engel olduğunu belirtti. Şirket birimleri ile BT ekiplerinin, kurumsal bulut modelinin başarılı olabilmesi için iş birliği yapması gerektiğini söyleyen katılımcıların yüzde 61’ine göre daha fazla iş birliğine duyulan ihtiyaç ortada.”

NE BAŞLATTIM?

 MURAT YİĞİT / BOĞAZİÇİ ELEKTRİK DAĞITIM (BEDAŞ) GENEL MÜDÜRÜ 

 “AKILLI ŞEBEKEYİ YARATTIK”

Boğaziçi Elektrik (BEDAŞ), elektrik dağıtım sektörünün lider şirketi. BEDAŞ, tüm iş süreçlerinde dijitalleşmeye büyük önem veriyor. BEDAŞ Genel Müdürü Murat Yiğit, Entegre Bilişim Sistemleri (EBS) projeleriyle aldıkları yolu ve hedeflerini anlattı:

EN KRİTİK NOKTA “Dijitalleşme programımızın en kritik noktası, dijitalleşmiş bir akıllı şebeke yaratıyor olmamız. 2014’te başlattığımız EBS projemizle süreçlerimizi tek noktadan düzenlemeyi ve kontrol etmeyi, bu sayede de ölçülebilir ve izlenebilir hale getirmeyi hedefledik. EBS’nin yanı sıra tüm süreçlerimizde kesintisiz iletişimi yakalamak için sahada mobil erişimle hizmet verebilmemizi sağlayan mobil dönüşümü başlattık.

YAP-BOZ PARÇALARI Dijital dönüşümde yap-bozun parçalarını ise otomatik sayaç okuma sistemi (OSOS), coğrafi bilgi sistemi(CBS), kontrol-veri toplama merkezi (SCADA), dağıtım yönetim sistemi (DMS), kesinti yönetim sistemi (OMS) başta olmak üzere sayaç yönetim sistemi (MDM), müşteri yönetim ve faturalama sistemi (CC&B), kaçak saha takip uygulaması (KST), DEPAR, trafo arıza bildirim sistemi (TABSİS) uygulamaları oluşturuyor.

AJANDADAKİ KONU Ajandamızda akıllı şebeke sistemini kurmak, sistemlerin birbirleri konuşabilecekleri entegrasyon platformunu oluşturmak öne çıkıyor. Bunun yanı sıra tüketicilerle anlık iletişimi sağlamak adına sosyal ve dijital medyayı da aktif olarak kullanıyoruz. Sektörde bir ilk olan BEDAŞ Destek Twitter hesabını 2015 yılında açtık. Harita bazlı BEDAŞ186 mobil uygulamamızla da tüketiciler mobil cihazlarından anlık bilgiye ulaşabiliyor, talep ya da ihbarlarını bize iletebiliyorlar.

ARIZA TAHMİN Bugüne kadar hayata geçirdiğimiz projelerle ortalama kesinti süresi, arızaya müdahale süresi gibi birçok operasyonel alanda ciddi oranlarda düşüşlere imza attık. Arızaların yüzde 80’ini gerçekleşmeden önce tahmin etme şansımız olacak. Yatırım planlamalarında daha hızlı proje üretimi, yeni enerji taleplerine hızlı dönüş, altyapı kurumlarıyla koordinasyon ve aynı koordinat sistemini kullandığımız için mevcut tesislerimizi koruma gibi birçok faydayı da yakalamış olduk.”

TRENDLER

YENAL GÖKYILDIRIM / KATEGORİ MAĞAZACILARI DERNEĞİ BAŞKANI

 “DİJİTALLEŞME MÜŞTERİ DENEYİMİ ODAKLI ŞEKİLLENİYOR”

Türkiye’deki tüketicilerin mobil cihazlar üzerinden alışveriş yapma tercihi yüzde 52 oranıyla dünya ortalamasının 4 puan üzerinde yer alıyor. Kategori Mağazacıları Derneği (KMD) Yönetim Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, perakendedeki dijital trendleri şöyle anlatıyor:

3 ÖNEMLİ ALAN “Dünyada perakende sektörünün dijitalleşmesinde nesnelerin interneti ve mobil teknolojiler son derece etkin bir rol oynuyor. Perakendeciler tüketicileriyle müşteri deneyiminin en uç noktaya çıkarıldığı sanal gerçeklik sayesinde, yepyeni bir kanal ile daha yakından tanışabiliyor.

YENİLİKLER Bulut ise 2016 yılına damgasını vuran uygulamalar arasında yer alıyor. Birçok kurum pazarlama, satış, insan kaynakları gibi faaliyetleri bulut uygulamalarıyla yönetmeye başladı. Hatta yapay zekayla bulut servisleri üzerinde neler yapılabileceği konusunda da çalışmalar yapılıyor. Dijitalleşme trendleri, müşteri deneyimi ve memnuniyeti odaklı şekilleniyor. Dijital perakendeciler mağaza içi deneyim alanlarından dijital etikete varan birçok uygulamayı tüketiciyle buluşturuyor.”

ÖNERİ PANOSU

CAHİT ERDOĞAN / YAPI KREDİ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI 

“TÜM KANALLAR BİRBİRİYLE KONUŞACAK”

Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Cahit Erdoğan, odaklarında yapay zeka, giyilebilir teknolojiler, biyometri, nesnelerin interneti gibi geleceği inşa edecek yeni teknolojilerin bulunduğunu söylüyor ve şöyle açıklıyor:

“Bu alanda küresel olarak yoğun bir rekabet yaşanıyor. Yapı Kredi olarak son dönemde bu alanda önemli yatırımlarda bulunduk. Bu yatırımların sonucu Avrupa’da ilk kez gelişmiş göz tanıma sistemi teknolojisi kullanarak her müşterimiz için göz damar bilgisinden yola çıkan ve çok güvenli Göz-ID sistemi gibi sektöre ilkler kazandırdık. Bu alandaki küresel rekabetin önemli oyuncularından biri olduk. Gerçekleştirdiğimiz yenilikler, Finovate gibi dünyanın en önemli finansal teknoloji etkinliklerinde örnek çalışma olarak ele alınıyor. Dijital kanallarımız sadece 2017’nin ilk 7 ayında uluslararası kurumlar tarafından 14 ödüle layık görüldü. Hedefimiz, tüm kanalların birbiriyle konuştuğu bir bankacılık dünyası oluşturmak. Plastik kartların ortadan kalkacağı, mobil cihazların bir cüzdana dönüşeceği bu dünyanın kapılarını gerçekleştirdiğimiz çalışmalarla şimdiden aralamaya başladık. Dijital bankacılık alanında dünyanın en önemli bankaları arasında bulunmaya devam edeceğiz.”

MUSTAFA SONGÖR

GIDA PERAKENDECİLERİ DERNEĞİ YÖNETİM KURULU BAŞKANI

“TÜRKİYE YOLUN BAŞINDA”

Gıda Perakendecileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı ve Makro Market Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Songör, gıda perakendeciliğinde dijitale kayışın hızlandığını söylüyor ve önerilerini şöyle anlatıyor: 

“Amerika, Avustralya gibi ülkelerde gıdanın dijitale dönüşmesiyle birlikte online’dan satın alma eğilimleri yüzde 10’ları geçmiş durumda. Türkiye’de bu oran henüz yüzde 2’lerde. Türkiye’de online pazar cirosu ortalama 2,5 milyar TL’yken dünyada bu rakam 27 milyar TL’ye ulaşıyor. Türkiye henüz yolun başında ve 2020’li yıllarda yüzde 50 oranında büyüme bekleniyor. Sokakta başlayan rekabet artık online’a taşınıyor. Derneğimiz üyeleri, her anlamda dijital gıda perakendeciliğine adapte olmuş durumda. Sanal market uygulamaları çok gelişti.”


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.