Mağazacılıkta farklılaşıyoruz

4 MART, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Mağazacılıkta farklılaşıyoruz

İpekyol’un yönetim kurulu başkanı Yalçın Ayaydın, iş dünyasında başarılarıyla ön planda olan bir isim. Kadın giyimi konusunda da duayen girişimcilerden biri. Ayaydın, 2008 yılında İtalyan tekstil ve hazır giyim devi Miroglio ile yaptığı ortaklık sonrasında İpekyol markasında önemli bir ivme yakalamayı başardı. Bu ortaklığın ardından birçok proje hayata geçti. Ayaydın, bu ortaklıkla, “Küçük olsun benim olsun” anlayışını bir kenara bıraktıklarını söylüyor. Artık “Büyük olsun, yüzde 50’si bizim olsun” diye düşündüklerini belirtiyor. İpekyol’u yaratma yolculuğunda kendisini en fazla zorlayan konunun ise marka yaratmak olduğuna değinen Ayaydın, markanın bugünlere nasıl geldiğini, dönüm noktalarını ve gelecek hedeflerini anlattı.

“1986'nın Temmuz’unda askerden döndükten sonra kendi işimi kurmaya karar verdim ve İpekyol firmasını kurdum. Üniversite yıllarında tekstil sektöründe bir şirkette pazarlama tarafında çalıştığım için Anadolu’daki en büyük şirketleri, kumaşçıları, mağazacıları tanımış ve çevremi genişletmiştim. Önceki iş yerinden edindiğim dostlarım sayesinde işimi ilerlettim.

Grubun ilk şirketi İpekyol'u 1986’da kurduğumda Türkiye, sonra sırasıyla bölge ve uluslararası pazarların kadın giyiminde en iyi markası olmak vizyonuna sahiptim. Kadınlara, sadece iş hayatında değil, gündelik hayatlarında da rahatlıkla giyebilecekleri, zaman ve mekandan bağımsız kıyafetler sunabilme arzusundaydım. O dönemde perakende kendi içinde büyük potansiyel barındıran, pazarda konumlanmak için doğru ve kârlı bir alandı. Bu açığı fark ederek doğru zamanda doğru stratejilerle aksiyonlar aldık. Bu süreçlerin sonunda Türkiye ve Ortadoğu’da faaliyet gösteren 3 büyük markaya sahip, 1600 kişiyi istihdam eden bir şirketiz. Anlayacağınız, geldiğimiz noktaya ulaşmak için çok yoğun disiplinle ve tempoyla uzun yıllar çalıştığımız bir süreçten bahsedebiliriz.

DÖNÜM NOKTALARI

İpekyol özellikle son 20 yılda önemli dönüm noktaları yaşadı. 1997’de daha genç bir kesime hitap etmek üzere yenilikçi ve farklı tasarım anlayışıyla Twist markasını yarattık. 2004 yılında Türkiye’nin ilk pret a porter markası Machka’yı sektöre kazandırdık. 2006 yılında Edirne’de İpekyol Edirne Üretim ve Lojistik Merkezimizi açtık ve kalite çıtamızı dünya standartlarına çıkaracak bir adım attık. Bu tesis üretim altyapısı, teknolojisi ve üretim metodolojisiyle Türkiye’nin en gelişmiş konfeksiyon sistemine sahip ilk entegre kadın hazır giyim fabrikasıdır.

2008 yılında İtalyan tekstil ve hazır giyim devi Miroglio ile yaptığımız ortaklık sonrasında şirketin kurumsallaşması yolunda büyük adımlar attık. Birçok projeyi hayata geçirdik. Son yıllarda hayata geçirdiğimiz en önemli iki projemiz; online satış projemiz ve Ipekyol CRM projemiz oldu.

PEK ÇOK İLK HAYATA GEÇTİ

Geride bıraktığımız 29 yıllık süre içerisinde birçok ilke imza attık ve rol model olduk. 2010 yılında, dünyaca ünlü mimarlık ödülü Aga Khan ödülünü Edirne’de bulunan Ipekyol üretim tesisi ile Türkiye’ye sanayi alanında ilk kez biz kazandırdık. 2012’de hayata geçirdiğimiz Ajda Pekkan for Twist kampanyası ile Türkiye’de celebrity &  tasarımcı marka işbirliğini ilk gerçekleştiren markayız.

Dünya ile eş zamanlı olarak sezon açılışlarını gerçekleştiren yerli markalardan biriyiz. Bu anlamda gerek üretim, gerek tasarım, gerekse satış ve satış sonrası müşteri memnuniyetinde yenilikçi stratejimizle her daim gelişime açık bir yapıya sahibiz. Süreçleri doğru yönetmek ekip işidir. Bizim de bütün bu süreçleri yöneten, işinin ehli profesyoneller diyebileceğimiz güçlü bir ekibimiz var. Yurtdışında ise özelikle Ortadoğu pazarında faaliyetlerimiz sürüyor ve her geçen gün yurtdışındaki mağaza sayımızı artırıyoruz. Şu anda Kıbrıs, Kuveyt, Katar, Bahreyn, Kuzey Irak, Azerbaycan, Suudi Arabistan olmak üzere 7 ülkede 15 mağazamız bulunuyor. Bu bölgenin en önemli alışveriş lokasyonlarında mağazalarımızı açıyoruz.

ÜRETİM SİNYAL VERDİ

Biz dışarıya fason olarak üretim yaptırırken kendi tesisimizi kurma kararı aldık. Dışarıda üretilen kalite hem bizim hem de müşterimizin beklentilerini karşılamıyordu. Kaliteli kumaşı alıyoruz ve fason ürettirdiğinizde çıkan sonuç, beklentimizi karşılamıyordu. Bu süreçten elde ettiğim deneyim doğrultusunda söyleyebilirim ki, eğer çok mağazanız varsa, malınızın en azından yüzde 50’sini kendiniz üretiyor olmalısınız. İlk etapta ufak başladık. Günde 20 bin parça mal üretecek kapasitemiz yoktu. Ufak atölyeler işlerimizi görüyordu. 30 binin üzerine çıkınca üretim sinyal vermeye başlıyor. Ucuza da mal satmıyorsunuz. Müşterimiz de ödediği paranın karşılığını almak istiyor, kalite arıyor.  Bana sorarsanız şu anda 50 mağazanın üzerine çıkan herkesin fabrika kurması lazım. Üretim tesisimiz sayesinde bugün istediğimiz hız ve kalitede üretim yapabiliyoruz.

EN BÜYÜK FARK MARKA

Her şeyin büyük bir hızla değiştiği ve kıyasıya rekabetin olduğu bir ortamda farklılaşmanın yolunun markalaşmaktan geçtiğine inanıyorum. Markalaşmanın ise mağazalaşmaktan… Biz de tekstil sektöründe faaliyet gösteren lider markalardan biri olarak mağazacılık anlayışımızla fark yaratma stratejisiyle ilerliyoruz.

Ben ilk işimi kurduğum 1986 yılında buralara ulaşacağımı hayal ediyordum. Ama o zamanlar, sadece hayal etmenin yeterli olmayacağını da biliyordum. İstediğiniz yere varmanız için hep çok çalışmanız, emek vermeniz, doğru zamanda sağlam adımlarla ilerlemeyi düstur edinmeniz gerek. Hayal ettiğim noktada mıyım diye baktığımda da, İpekyol, global çapta tanınan bir marka olarak, Türkiye pazarında da lider konuma geldiğinde bunu “evet” olarak cevaplayabilirim diye düşünüyorum.

UZUN VADELİ YOL HARİTASI

Marka yaratmak başlı başına zor ve gerçekten emek isteyen, dik yokuşlardan, basamaklardan oluşan zahmetli bir yol.  Bunun için uzun vadeli bir yol haritası gerekiyor. Ayrıca iyi belirlenmiş stratejiyi uygulayabilen profesyonel bir ekip olması şart. Kısacası marka olmak çok uzun yıllara yayılan bir iş. Üretim sürecinizde mağazacılık anlayışına, servis kalitenizden iletişim stratejinize oldukça istikrarlı bir yol izlemeniz gerekiyor. Tabi tüm bunları yapabilmek için hiç durmadan gece gündüz çalışmalısınız.”

 

MIROGLIO BÜYÜME GETİRDİ

Tekstil ve hazır giyim sektörünü devi İtalyan grubu Miroglio’nun,  grubumuza yaptığı genişleme amaçlı yatırım, kendi alanında bir ilk olma özelliği taşıyor. Kadın giyim sektörünün amiral gemisi olan İpekyol’un böyle bir süreçten geçmesinin, sektördeki diğer yeni nesil firmalara da farklı bir vizyon katacağını düşünüyorum.  Miroglio grubunun bize ortak olması ile kurumsallaşma yoluna girdik ve bu süreci doğru şekilde planlayarak yönetmesi için profesyonellerden oluşan deneyimli ekipleri görevlendirdik. Bu ortaklığın ve getirdiği kurumsallaşma sürecinin de etkisiyle, yüksek bir büyüme performansıyla yol aldığımızı söyleyebiliriz. Bizler “Küçük olsun benim olsun” anlayışını bir kenara bırakmıştık. Ortaklık teklifi gelince “Büyük olsun, yüzde 50’si bizim olsun” diye düşündük.

HAZIR GİYİMDE AYAKTA KALMANIN YOLU

Yapılan yanlış yatırımlar, tasarım ve farklılığa gereken önemin verilmemesi, işbirliği ve ortaklık avantajlarından yararlanılmaması ve değişen ekonomik koşullar nedeniyle sektörel olarak zaman zaman zor günler yaşadık, yaşıyoruz.  Burada yapılması gereken, olumsuz koşulları avantaja çevirmenin yollarını bulabilmek adına yeni gözlükler takabilmek, farklı açılardan bakabilmek ve mücadeleci ruhunuzu kaybetmeden çok çalışmak. Şirket olarak benimsediğimiz yol haritası da bu unsurlara dayanıyor.

 
GELECEK&İPEKYOL

Kısa vadeli hedefimiz önümüzdeki yılda öngördüğümüz büyüme hedefini gerçekleştirmek. Uzun vadede ise İpekyol’u Türkiye’de pazar lideri yapmak istiyoruz.  Gelecek projeksiyonumuzu hazırlarken 5 ve 10 yıllık hedefler çerçevesinde bir yol haritası belirliyoruz. Ancak her yıl dönüp içinde bulunulan sosyo ekonomik duruma göre anlık revizeler gerçekleştirebiliyoruz. Şirket olarak şimdiye kadar koyduğumuz hedeflere başarıyla ulaştık. Her ne kadar ekonomik ve siyasi gelişmeler sektörel gidişatı etkiliyor olsa da biz yine adımlarımızı ölçülü ve kontrollü şekilde atmaya ve her zaman yaptığımız gibi çok çalışmaya devam edeceğiz. 


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.