Çiftlikten çatala stratejisi kazandırdı

5 KASIM, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Çiftlikten çatala stratejisi kazandırdı
Namet, son yılların en hızlı büyüyen şirketlerinden biri… Namet’in sahibi olan Kayar Ailesi ise yaklaşık 1 asırdır et ve et ürünleri sektöründe faaliyet gösteriyor. Bugün Türkiye’de taze et tedariki konusunda lider konumda olan markanın, bu noktaya ulaşmasında yönetim kurulu başkanı TARIK KAYAR’ın rolü büyük. Kayar’a göre şirketin sürdürülebilir büyümesinin arkasında, en iyi bildikleri iş kolu üzerinde çalışmaları yatıyor. Başarılı şirket olmanın alt bileşenlerini, sektörel uzmanlık, teknolojik yatırım ve yüksek standarttaki ürün kalitesiyle özetleyen Kayar, tüketicilerine her zaman iyiyi sunma yaklaşımlarının da önemine değiniyor. Tarık Kayar’la Namet’in büyüme öyküsünü, markaya kattıkları yenilikleri ve sektöre kazandırdıkları ilkleri konuştuk.
“Biz başarılı bir şirket olduğumuz için büyüyoruz. Başarımızın temelinde ise sektörel uzmanlığımız, teknolojik yatırımlarımız, yüksek standartlardaki ürün kalitemiz ve tüketicilerimize her zaman en iyiyi ve en güzeli sunma çabamız yatıyor. Büyükbabamız Nurettin Kayar, 1950 yılında Kayarlar Et’i kurdu ve babamız Kemal Kayar ile birlikte kısa zamanda bu şirketi sektörün lider et üreticisi haline getirdi. Sektöre kaliteli hammadde sağlamanın yanı sıra güçlü bir marka şemsiyesi altında, şarküteri mamulleri sunmayı da hedefledik. Bu amacımızı gerçekleştirmek için 2005 yılında alanında 76 yıllık bir deneyimi olan Namet’i bünyemize kattık. Namet’le birlikte iş hacmimiz arttı. Çiftlikten çatala üretim anlayışı içinde 2013 yılının Ocak ayında, Koç Topluluğu’ndan Harranova Besi Çiftliği’ni satın aldık.
MARKAYA NELER KATTIK?
Namet’i biz satın aldıktan sonra markaya neler kattığımıza gelince… Namet’i satın aldıktan sonra ilk olarak, yeni üretim tesislerimizin temelini attık ve 68 milyon dolarlık yatırımla 2010 yılında 34 bin 600 metrekarelik kapalı alana sahip Çayırova fabrikamızı devreye aldık. Hem imalat kapasitesini ve mamul çeşitliliğini artırmayı hem de üretim teknolojilerini sürekli olarak güncel tutmayı gaye edindik. Bu nedenle de açılışından bu yana fabrikamıza 20 milyon doların üzerinde ek yatırım yaptık. Bu yatırımlar, piyasadan gelen farklı ürün talepleri doğrultusunda artarak devam ediyor. Yeni üretim tesisimiz, bize ürünlerimizi farklı ambalaj teknikleriyle satış noktalarına sunma anlamında büyük avantaj sağladı. Özellikle “Taze Et MAP Ambalaj Ünitesi”ne yaptığımız yatırımlarla HORECA ve Cash&Carry gibi yeni satış kanallarına, gerek kendi markamızla gerek private label ürünler üreterek ulaşma imkanına sahip olduk.
SATIŞTA BAŞARI
Son 5 yıllık periyotta üretim alanında olduğu kadar satış alanında da başarılı hamlelerimiz oldu. Bu noktada öncelikle daha önce bulunmadığımız geleneksel kanal bazında yapılanma yoluna giderek Türkiye genelinde bayilikler oluşturmaya başladık. Aynı zamanda HORECA kanalında da pozitif gelişmeler yaşadık. Türkiye’nin en büyük ve en prestijli fast food zincirleri için Namet kalitesiyle mamuller üretiyoruz. Bununla birlikte ulusal zincir marketler kategorisindeki ilerlemememizi sürdürdük. Müşteri portföyümüzde, Migros, Carrefour, Metro, Kipa ve BİM gibi önemli perakende zincirleri bulunuyor. Marka alanındaki yatırımlarımızla 2011 yılı içinde Namet Bistro, Namet Sofram ve Namet Naturet ismiyle 3 yeni markayı tüketicilerin beğenisine sunduk. Bu markalarla birlikte özellikle toplu tüketim kanalındaki bulunurluğumuzu artırdık. 2011’de pazarlama yatırımlarımıza hız verdik. TV reklamları ve diğer mecralardaki tanıtım kampanyalarıyla ve kurumsal iletişim projeleriyle destekleyerek Namet’i ‘tüketicisiyle iletişim kuran bir marka’ haline getirdik. 
İLK 100’DEKİ TEK FİRMA
Şu anda Namet markamızla tüketicilerimize taze et ürünleri, şarküteri ürünleri, dondurulmuş ürünler ve ileri işlenmiş ürünler olmak üzere 4 ana grupta mamul sunuyoruz. Üretim tesislerimiz, yılda tek vardiyada 40 bin ton kemiksiz et işleme, 15 bin ton şarküteri, 9 bin ton donuk köfte ve burger, 10 bin ton ileri işlenmiş ürün üretim kapasitesine sahip. 2014 yılında yaklaşık 900 milyon TL’lik bir ciro elde ettik. Bu ciroyla geçtiğimiz günlerde açıklanan İSO 500 listesinde, 96’ncı sırada konumlanarak, ilk 100’de yer alan tek kırmızı et firması olduk. Bu yıl sonuna kadar yüzde 10’un üzerine bir büyüme bekliyoruz. Mevcut fabrikamıza ek yatırım yapmak planlarımız içinde. Ayrıca yakın zaman içinde Şanlıurfa Entegre Besi ve Et Tesisi’mizin kapasitesini artırmayı düşünüyoruz. 
SEKTÖRDEKİ İLKLER
Biz 1950’lerden bu yana hep Türkiye’nin lider et üreticisi olma vizyonuyla faaliyetlerimizi yürüttük. 2000’li yıllarla birlikte şarküteri de işin içine katıldı. Dolayısıyla sektöre kaliteli hammadde tedarik etme, piyasaya ambalajlı et ürünü sunma, pastırma gibi bazı şarküteri ürünlerini paketli haliyle tüketicilerle buluşturma gibi birçok konuda öncü firma olarak, sektörün gelişimine katkı sağladık. Bu katkılarımız nedeniyle çeşitli kurum ve kuruluşlar tarafından ödül ve plaketlerle taltif edildik. Örnek vermek gerekirse 2010 yılında Türk Sanayici ve İş Adamları Vakfı tarafından “Gıda Alanında Yılın Şirketi” ödülüne layık görüldük. Yine aynı yıl TSE tarafından düzenlenen 23. Altın Ambalaj Yarışması’nda “Macar Salam 200 gr. Ayrılabilen Avantajlı Paket” ürünüyle “Altın Ambalaj Ödülü” kazandık. Bu ödül sonucunda katılmaya hak kazandığımız, Dünya Ambalaj Örgütü (WPO) tarafından organize edilen Worldstar Ambalaj Ödülleri’nde de, gıda kategorisinde “Dünya Altın Ambalaj Ödülü”yle onurlandırıldık.

“4 NESİLDİR KIRMIZI ET SEKTÖRÜNDEYİZ”
Bilgiyi paylaşmayı seven, profesyonellere hareket alanı tanıyan, şirketimle birlikte çalışanlarımı ve sektörü de üst noktaya taşımak isteyen bir yöneticiyim. 4 nesildir kırmızı et sektörünün içerisinde olan bir aileyiz. Kırmızı et sektörüne olan konsantrasyonumuz nedeniyle bu konuda tecrübe sahibiyiz. Ayrıca şirketimizdeki profesyonelleri aile olarak her zaman destekledik. Onlara alanlarında inisiyatif tanıdık, vizyoner kararlar alırken mutlaka fikirlerine değer verdik. Dolayısıyla aile şirketi olmamıza rağmen kurumsallık kavramıyla birlikte başarıyı yakaladık.

İHRACAT ATAĞI
Halihazırda Türk Cumhuriyetleri’ne, Kıbrıs’a, Birleşik Arap Emirlikleri’ne, Kuveyt’e, Katar’a, Kuzey Afrika ve Uzakdoğu ülkelerine ihracat yapıyoruz. Dünya standartlarına uygun bir şekilde üretim yapıyor olmamız, sahip olduğumuz helal sertifikası, mamullerimizin bölge insanının damak tadına uygunluğu, Ortadoğu ülkelerinin Namet ürünlerine olan ilgisini her geçen gün artırıyor. Yakın zamanda Kazakistan, Belarus ve Rusya’ya da ihracat yapmayı hedefliyoruz.

gelecek&NAMET
İnorganik büyümede bir değeri, tecrübeyi alıp daha yükseğe taşımak, sıfırda  başlamaya nazaran, daha kolay bir biçimde gerçekleştiriliyor. Hedefe giden yol, organik büyümeye oranla daha kısa. Bu anlamda şirketimiz, orta ve uzun vadede sektördeki pozisyonunun gerektirdiği yatırımları hayata geçirmeye devam edecek. Bizim vizyonumuz işin en başında, Türkiye’nin lider et üreticisi olmaktı. Bu vizyona, yaptığımız yatırımlar ve gerçekleştirdiğimiz atılımlarla ulaştık. Bundan sonraki vizyonumuz, Türkiye’de hayvancılık sektörünün gelişmesine önderlik ederek çiftlikten çatala, Türk tüketicisinin sağlıklı, yenilikçi ve kaliteli lezzetlerle buluşmasını sağlamak.

YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.