Liderlik

Liderlik

KAR ARTIRAN YENİ FİYAT MODELİ

Fiyat belirlemede en klasik yöntem, maliyetin üzerine bir marj koymaktır. Rakibe göre fiyat belirleme yöntemi de yıllarca kullanıldı. Ancak, artık rekabetin yapısı değişiyor, kar etmek zorlaşıyor. ...

1 MART, 2006

Liderlik

“TÜRKİYE’DE 5 YILDA 2 KAT BÜYÜYECEĞİZ”

Stephen Green, HSBC Grubu’nun CEO’su. Temmuz 2006’dan itibaren ise bankanın yeni yönetim kurulu başkanı olarak göreve başlayacak. Başkanlık koltuğuna oturmadan önce ilk kez Capital’e konuşan Green,...

1 MART, 2006

Liderlik

ŞİRKETİN GENETİK KODU DEĞİŞMELİ Mİ?

Yönetim gurularına göre şirketlerin de “genetik kodları” var. Bunlar, daha kuruluş aşamasında, ilk girişimcinin yerleştirdiği kültürle oluşuyor. Ancak, genetik kodların da değişime ihtiyacı var. Te...

1 MART, 2006

Liderlik

ÜLKER’İN LEASİNG ŞİRKETİ YURTDIŞINDA BÜYÜYECEK

Fon Leasing, sektörün hızlı şirketlerinden… Ülker Grubu’na 2002 yılında katıldı, şirket satın alma ve yeni şirketlerle büyüyor. Genel müdürü Adnan Ağaoğlu, “Sektör son 3 yılda yüzde 32, biz 3 kat b...

1 MART, 2006

Liderlik

“KOÇ BİLGİ GRUBU 3 ALANDA BÜYÜYECEK”

Mehmet Nalbantoğlu, Türk bilişim sektörünün deneyimli profesyonellerinden. 2002’de Compaq’ın genel müdürüyken, şirketin HP ile birleşmesi sonucu görevinden ayrıldı. Ardından bir dönem lojistik sekt...

1 MART, 2006

Liderlik

“KONUT VE MEVDUATTA ZARARINA REKABET VAR”

Oyakbank Genel Müdürü Hakan Eminsoy, bankacılıkta 2005 yılı başından itibaren sert bir rekabet olduğuna dikkat çekiyor. Özellikle mevduat ve konut kredilerinde zararına iş yapıldığını söylüyor. “Bu...

1 MART, 2006

Liderlik

“BU ŞARTLAR ALTINDA TÜRKİYE’YE YATIRIM ZOR”

Pirelli, dünyanın önde gelen lastik üreticilerinden. Uzun yıllardır da Türkiye’de… 200 ton ile başladığı üretimini yıllık 100 bin tona ulaştırdı. Ancak, yeni yatırım planı yok. Türk Pirelli Genel M...

1 MART, 2006

Liderlik

EN ÇOK HATAYI YAPAN NEDEN HEP KAZANIR?

Richard Farson, "Whoever Makes the Most Mistakes Wins” (En Çok Hatayı Yapan Kazanır) adlı kitabın yazarı. Bu çalışmasında, başarıya ilişkin yeni bir yaklaşım sunuyor. Risk almadan, ilk önce başarıs...

1 MART, 2006

Liderlik

CİRO VE KAR HEDEFİ ARTIK YETERLİ DEĞİL

Hepimiz biliyoruz… Şirketlerin hedeflerinde kar, ciro, ihracat gibi rakamlar ilk sıralarda yer alır. Bütün CEO ve işadamları, stratejilerini bunları temel alarak oluşturur. Ancak, yeni iş ortamında...

1 MART, 2006

Liderlik

İYİ ŞİRKETLER NEDEN KÖTÜYE GİDİYOR?

Son 10 yıl içerisinde, çok sayıda başarılı şirket üzerinde, neden işlerin kötüye gittiğine dönük bir araştırma yürüttüm. Başarısızlıkların büyük bölümünde üst düzey yöneticiler piyasada yaşanacak d...

1 MART, 2006

Liderlik

“POTANSİYEL ÇOK BÜYÜK, TARIMDA HIZLI BÜYÜYECEĞİZ”

Tekfen, Türkiye’de tarıma yönelikyatırım yapan ilk büyük gruplardan. 1970’lerde Toros Gübre ile yola çıkan grup, şimdi büyüme yolunda ilerliyor. Tohum şirketinden sonra Samsun Gübre’nin satın alımı...

1 MART, 2006

Liderlik

UYUMLU LİDER PERFORMANSI ARTTIRIR

Prof. Richard Boyatzis, liderlik konusunda dünyanın önde gelen uzmanlarından. Bu konuda önemli çalışmalara sahip. Son kitabı “Resonant Leadership”te (Uyumlu Liderlik) farklı bir lider tanımı yapıyo...

1 ŞUBAT, 2006

Liderlik

EN HIZLI BÜYÜYEN GRUP OLACAĞIZ

Erdem Holding, 1 milyar dolara yaklaşan cirosu ile Türkiye’nin güçlü şirketleri arasında yer alıyor. Grubun amiral gemisi Genpa, 2005’te adet bazında yüzde 25’lik bir büyüme sağladı. Holding Yöneti...

1 ŞUBAT, 2006

Liderlik

LİDERLER İÇİN EN İYİ 20 ŞİRKET

Hepimizin olduğu gibi iş dünyasına yön veren genel müdür ve CEO’ların hayallerini süsleyen, onları heyecanlandıran şirketler de var. Liderlik özelliklerini en iyi sergileyebilecekleri, gelecek vaat...

1 ŞUBAT, 2006

Liderlik

KOÇ İŞE ALMAYINCA İNGİLTERE'YE GİTTİM

Akın Öngör’ü tanımayan yoktur. Garanti Bankası’ndaki genel müdürlük döneminde bankasını kökten değiştirdi, sektöre birçok yeniliği getirdi. Liderlik özellikleriyle iş dünyasında kendine özgü bir ye...

1 ŞUBAT, 2006