Türkiye, 70 milyonluk pazar… Çevre ülkeleri dahil ettiğinizde, 300 milyonluk bir kitle ortaya çıkıyor. Daha da ileri gidip Avrupa’ya dahil ettiğinizde, nüfus 500 milyona ulaşıyor… Bu işin coğrafya ...
Jason Jenings, dünyanın en başarılı iş ve liderlik gurularından. İlk kitabı “Büyük Balık Küçük Balığı Değil, Hızlı Balık Yavaş Balığı Yutar” ve ikinci kitabı “Az Daha Fazladır” ile tüm dünyanın ken...
Ürün teknolojilerinde, pazarlama yaklaşımlarında artık mucizevî keşifler dönemi geçti. Rekabette farklılık yaratmak için, geriye kalan en önemli enstrüman ise “tasarım”. Tasarım farklılık yar...
Son yıllardaki “kurumsal yönetim” rüzgarı Türkiye’de de etkisini gösteriyor. SPK’nın düzenlemeleri, iş dünyasının yeni kuralları ve yatırımcı baskısı, şirketleri yönetim kurullarına bağımsız üyeler...
Çok değil, bundan 10 yıl önce, web, pek çok yönetici için, şirketle ilgili bilgi veren bir internet sitesinden ibaretti. Zaman içerisinde web’in gerçek değeri anlaşıldı. İnterneti işe, kâra ve büyü...
Otomotivden gıdaya, beyaz eşyadan kimyaya… Değişik sektörlerde, farklı rekabet koşullarında şirketlerini yönettiler. Bazıları ihracat, bir bölümü iç pazar ağırlıklı çalıştı. Türkiye’nin en zor döne...
Harvard Business School profesörlerinden David Collis, şirketlerin merkez ofislerindeki yapılar konusunda bugüne dek çeşitli çalışmalar yaptı. Son olarak dünya çapında 600 şirketin merkez ofislerin...
Yaratıcı süreçler artık şirketler için çok önemli. Çünkü ancak farklılık yaratanlar bir adım öne geçebiliyor. Böylece bir dönemin “beyin fırtınaları” şirketlerin tekrar gündeminde. Beyin fırtınalar...
Bilgi ekonomisi, iş yapış biçiminden çalışma hayatına kadar her alanda büyük değişimlere neden olacak. Bazı sektörler ve ürünlerde hissettiğimiz bilgi ekonomisinin sektörlere etkilerini, dünyanın ö...
Bu ay Capital ile birlikte “Türkiye’nin En Büyük 500 Özel Şirketi” araştırması ekini de alacaksınız. Listeye dikkatlice baktığınızda, bazı şirketlerin diğerlerinden ayrıldığını, dev tesisler ve fab...
Artık üretim değil, fikirler önemli. Çünkü bilgi toplumunun en büyük sermayesi fikirler. En yaratıcı fikri bulup, bunu satabilen şirket ve ülkeler yeni ekonomiye yön veriyorlar. “Yaratıcı Ekonomi” ...
Tom Kelley, “yenilik” ve “yaratıcılık” konusunda dünyanın en önemli danışmanlarından… IDEO adlı şirketiyle, çok sayıda sektöre ve şirkete danışmanlık yapıyor. “Art of Innovation” adlı kitabından so...
Aslında günümüzde çığır açan pek çok icat tesadüfler eseri hayatımıza girmiş durumda. Du Pont’un araştırma ekibi bir soğutucu üzerinde çalışırken şans eseri Teflon’u buldu. Son yılların en ya...
“Yaşayan Şirket” kitabıyla bütün dünyada adından söz ettiren yönetim uzmanı Arie de Gues, “yenilikçi” ve “yaratıcılık” faktörlerinin geleceğin dünyasında çok etkin olacağına dikkat çekiyor. Ona gör...
Müşteriyi elde tutma, yeni müşteri kazanma, en kârlı müşteriyi tespit etme… Şirketlerin gündeminde bu konular var. Şirketler bütün iş süreçlerini müşteri odaklı bir yapıya dönüştürüyor. Bu dönüşümd...