Liderlik

FIRTINADAN GERİYE KALANLAR!
Liderlik

FIRTINADAN GERİYE KALANLAR!

Yaratıcı süreçler artık şirketler için çok önemli. Çünkü ancak farklılık yaratanlar bir adım öne geçebiliyor. Böylece bir dönemin “beyin fırtınaları” şirketlerin tekrar gündeminde. Beyin fırtınalar...

1 AĞUSTOS, 2005

KALABALIK MERKEZ DÖNEMİ KAPANIYOR MU?
Liderlik

KALABALIK MERKEZ DÖNEMİ KAPANIYOR MU?

Harvard Business School profesörlerinden David Collis, şirketlerin merkez ofislerindeki yapılar konusunda bugüne dek çeşitli çalışmalar yaptı. Son olarak dünya çapında 600 şirketin merkez ofislerin...

1 AĞUSTOS, 2005

ÇOK FIRSAT PEŞİNDE KOŞAN BÜYÜME KUMARI OYNUYOR
Liderlik

ÇOK FIRSAT PEŞİNDE KOŞAN BÜYÜME KUMARI OYNUYOR

Andrew Campbell, son dönemin gözde konularından “büyüme” üzerine yazdığı yeni kitabı ile gündeme geldi. “Growth Gamble” adlı kitabında, büyümek isteyen şirketlerin, adeta kumar oynayarak bu işi baş...

1 TEMMUZ, 2005

BÜYÜME UZMANINDAN YIKICI BÜYÜME TAKTİKLERİ
Liderlik

BÜYÜME UZMANINDAN YIKICI BÜYÜME TAKTİKLERİ

Son dönemin en önemli konularının başında büyüme ve kar var. Şirketler, dünyanın dört bir yanında bu iki hedefe odaklanıyor. Clayton M. Christensen de kitap ve araştırmalarıyla büyümeye farklı bir ...

1 TEMMUZ, 2005

DNA’SINI KORUYAN BAŞARIYI SÜRDÜRÜYOR
Liderlik

DNA’SINI KORUYAN BAŞARIYI SÜRDÜRÜYOR

İster insan ister şirket için olsun değişim kökten farklılık gerektirir. Oysa artık vazgeçilmemesi gereken özelliklere dikkat etmek gerekiyor. Özellikle şirketler değişim sürecinde DNA’larına dokun...

1 TEMMUZ, 2005

HİPER REKABET NE GETİRECEK?
Liderlik

HİPER REKABET NE GETİRECEK?

Artık pazardaki koşulları tarif etmek için “sıkı rekabet” tanımı yeterli değil. Son dönemde dünyada “hiper rekabet” kavramı tartışılıyor. “Kapasite fazlası”, “yeni girişler”, “kayıt dışı üretim”, “...

1 TEMMUZ, 2005

KİŞİLİKSİZ ŞİRKET AYAKTA ZOR KALIR
Liderlik

KİŞİLİKSİZ ŞİRKET AYAKTA ZOR KALIR

Konu tek, araştırma çok. Arie De Geus’dan Tom Peters’e kadar çok sayıda yönetim gurusunun araştırması, sadece insanların değil, şirketlerin “kişilikleri”nin de olduğunu ortaya koyuyor. Onlara göre,...

1 TEMMUZ, 2005

SÜPER KRİZ DOKTORLARI
Liderlik

SÜPER KRİZ DOKTORLARI

Hilmi Güvenal, İlker Keremoğlu, Hasan Denizkurdu, Nüzhet Atabek, Nejat Çetin, Ahmet Işıkgece, Ahmet Uysal, Servet Topaloğlu, Aslı Karadeniz ve Kenan Yavuz… Onların ortak yönleri birer “kriz avcısı”...

1 HAZİRAN, 2005

HIZLI BÜYÜMENİN İSTİSNAİ YOLLARI
Liderlik

HIZLI BÜYÜMENİN İSTİSNAİ YOLLARI

Yeni dönemde dünyanın dört bir yanındaki şirketler büyüme peşinde. Ancak, artan rekabet ve iş yapma biçimindeki değişiklik büyümeyi zorlaştırıyor. Columbia Business School’dan Rita Gunther McGrath ...

1 HAZİRAN, 2005

BÜYÜKLÜK NE SAĞLAR?
Liderlik

BÜYÜKLÜK NE SAĞLAR?

Her şirketin amacı büyümektir. “Sektörümün lideri olacağım” diyen şirketlerin sayısı da çok fazladır… Peki, büyüklüğün anlamı var mı? Şimdi bu sorunun yanıtı tartışılıyor… Uzmanlara göre, büyüklük,...

1 NİSAN, 2005

HANGİ SORUNLA UĞRAŞIYORLAR?
Liderlik

HANGİ SORUNLA UĞRAŞIYORLAR?

Türkiye çok önemli bir dönemden, değişim sürecinden geçiyor. Düşen enflasyon, ekonomideki büyüme, farklılaşan rekabet yapısı ve diğer etkenler… Peki bu ortamda iş dünyası, şirketler hangi sorunlarl...

1 NİSAN, 2005

SIKI OYNAYAN KAZANIYOR
Liderlik

SIKI OYNAYAN KAZANIYOR

İş dünyası, bir oyun alanı, şirketler de oyuncu. Burada kilit soru şu: “Oynamak için mi, yoksa kazanmak için mi oynuyorsunuz?”. Yönetim danışmanları, kazanmayı hedefleyin, “sıkı oyuncu” olun öneris...

1 NİSAN, 2005

UZUN YAŞAYAN ŞİRKETLER KULÜBÜ
Liderlik

UZUN YAŞAYAN ŞİRKETLER KULÜBÜ

Henokiens, benzeri çok az görülen bir “şirketler kulübü”… 1981 yılında Fransa’da kuruldu. Bu özel kulübe 200 yaşını dolduran aile şirketleri katılabiliyor. Şu anda 7 ülkeden, 34 üyesi var. Başkanı ...

1 NİSAN, 2005

SÜREKLİ KÂRIN 22 YOLU VAR
Liderlik

SÜREKLİ KÂRIN 22 YOLU VAR

Daralan marjlar, artan rekabet ve ekonomideki gelişmeler, büyümeyi, dolayısıyla karı zorlaştırıyor. Şirketler, karlı büyümek için yeni stratejiler peşinde koşuyor, arayışlarını sürdürüyor. Uzmanlar...

1 NİSAN, 2005

HIZLI BÜYÜMENİN EN KOLAY YOLU!
Liderlik

HIZLI BÜYÜMENİN EN KOLAY YOLU!

Herkes büyümenin peşinde.. Kimi şirketler bunu pazar potansiyeline göre ayarlıyor. Bazıları ise yeni iş kollarına giriyor. Satın almalar, farklı ve zekici hazırlanmış pazarlama stratejileri de büyü...

1 MART, 2005