Liderlik

Liderlik

Hedefi Genişlet, Daha Hızlı Büyü

Türkiye, 70 milyonluk pazar… Çevre ülkeleri dahil ettiğinizde, 300 milyonluk bir kitle ortaya çıkıyor. Daha da ileri gidip Avrupa’ya dahil ettiğinizde, nüfus 500 milyona ulaşıyor… Bu işin coğrafya ...

1 EKİM, 2005

Liderlik

Dünyanın En İyileri Başarıya Nasıl Ulaştı?

Jason Jenings, dünyanın en başarılı iş ve liderlik gurularından. İlk kitabı “Büyük Balık Küçük Balığı Değil, Hızlı Balık Yavaş Balığı Yutar” ve ikinci kitabı “Az Daha Fazladır” ile tüm dünyanın ken...

1 EKİM, 2005

Liderlik

Tasarımla Büyüyenler

Ürün teknolojilerinde, pazarlama yaklaşımlarında artık mucizevî keşifler dönemi geçti. Rekabette farklılık yaratmak için, geriye kalan en önemli enstrüman ise  “tasarım”. Tasarım farklılık yar...

1 EKİM, 2005

Liderlik

En Gözde Bağımsızlar!

Son yıllardaki “kurumsal yönetim” rüzgarı Türkiye’de de etkisini gösteriyor. SPK’nın düzenlemeleri, iş dünyasının yeni kuralları ve yatırımcı baskısı, şirketleri yönetim kurullarına bağımsız üyeler...

1 EKİM, 2005

Liderlik

15 Öncü Şirketten Akıllı Web Stratejileri

Çok değil, bundan 10 yıl önce, web, pek çok yönetici için, şirketle ilgili bilgi veren bir internet sitesinden ibaretti. Zaman içerisinde web’in gerçek değeri anlaşıldı. İnterneti işe, kâra ve büyü...

1 EYLÜL, 2005

Liderlik

Büyüme Liderleri

Otomotivden gıdaya, beyaz eşyadan kimyaya… Değişik sektörlerde, farklı rekabet koşullarında şirketlerini yönettiler. Bazıları ihracat, bir bölümü iç pazar ağırlıklı çalıştı. Türkiye’nin en zor döne...

1 EYLÜL, 2005

Liderlik

Kalabalık Merkez Dönemi Kapanıyor Mu?

Harvard Business School profesörlerinden David Collis, şirketlerin merkez ofislerindeki yapılar konusunda bugüne dek çeşitli çalışmalar yaptı. Son olarak dünya çapında 600 şirketin merkez ofislerin...

1 AĞUSTOS, 2005

Liderlik

Fırtınadan Geriye Kalanlar!

Yaratıcı süreçler artık şirketler için çok önemli. Çünkü ancak farklılık yaratanlar bir adım öne geçebiliyor. Böylece bir dönemin “beyin fırtınaları” şirketlerin tekrar gündeminde. Beyin fırtınalar...

1 AĞUSTOS, 2005

Liderlik

Bilgi Ekonomisi Neleri Değiştirecek?

Bilgi ekonomisi, iş yapış biçiminden çalışma hayatına kadar her alanda büyük değişimlere neden olacak. Bazı sektörler ve ürünlerde hissettiğimiz bilgi ekonomisinin sektörlere etkilerini, dünyanın ö...

1 AĞUSTOS, 2005

Liderlik

Türkiye’nin İnsana Dayalı Şirketleri

Bu ay Capital ile birlikte “Türkiye’nin En Büyük 500 Özel Şirketi” araştırması ekini de alacaksınız. Listeye dikkatlice baktığınızda, bazı şirketlerin diğerlerinden ayrıldığını, dev tesisler ve fab...

1 AĞUSTOS, 2005

Liderlik

Fikir Üreten Kazanacak!

Artık üretim değil, fikirler önemli. Çünkü bilgi toplumunun en büyük sermayesi fikirler. En yaratıcı fikri bulup, bunu satabilen şirket ve ülkeler yeni ekonomiye yön veriyorlar. “Yaratıcı Ekonomi” ...

1 AĞUSTOS, 2005

Liderlik

Yenilikçiliğin 10 Yeni Yüzü

Tom Kelley, “yenilik” ve “yaratıcılık” konusunda dünyanın en önemli danışmanlarından… IDEO adlı şirketiyle, çok sayıda sektöre ve şirkete danışmanlık yapıyor. “Art of Innovation” adlı kitabından so...

1 AĞUSTOS, 2005

Liderlik

Hızlı Büyümenin Sırrı “Yenilik Yönetimi”nde

Aslında günümüzde çığır açan pek çok icat  tesadüfler eseri hayatımıza girmiş durumda. Du Pont’un araştırma ekibi bir soğutucu üzerinde çalışırken şans eseri Teflon’u buldu. Son yılların en ya...

1 AĞUSTOS, 2005

Liderlik

Yenilikçi Olmayanlar Ölümden Kaçamayacak

“Yaşayan Şirket” kitabıyla bütün dünyada adından söz ettiren yönetim uzmanı Arie de Gues, “yenilikçi” ve “yaratıcılık” faktörlerinin geleceğin dünyasında çok etkin olacağına dikkat çekiyor. Ona gör...

1 AĞUSTOS, 2005

Liderlik

Crm”İ Kâra Dönüştürenler

Müşteriyi elde tutma, yeni müşteri kazanma, en kârlı müşteriyi tespit etme… Şirketlerin gündeminde bu konular var. Şirketler bütün iş süreçlerini müşteri odaklı bir yapıya dönüştürüyor. Bu dönüşümd...

1 AĞUSTOS, 2005