Liderlik

Liderlik

TÜRKİYE’NİN İNSANA DAYALI ŞİRKETLERİ

Bu ay Capital ile birlikte “Türkiye’nin En Büyük 500 Özel Şirketi” araştırması ekini de alacaksınız. Listeye dikkatlice baktığınızda, bazı şirketlerin diğerlerinden ayrıldığını, dev tesisler ve fab...

1 AĞUSTOS, 2005

Liderlik

FİKİR ÜRETEN KAZANACAK!

Artık üretim değil, fikirler önemli. Çünkü bilgi toplumunun en büyük sermayesi fikirler. En yaratıcı fikri bulup, bunu satabilen şirket ve ülkeler yeni ekonomiye yön veriyorlar. “Yaratıcı Ekonomi” ...

1 AĞUSTOS, 2005

Liderlik

YENİLİKÇİLİĞİN 10 YENİ YÜZÜ

Tom Kelley, “yenilik” ve “yaratıcılık” konusunda dünyanın en önemli danışmanlarından… IDEO adlı şirketiyle, çok sayıda sektöre ve şirkete danışmanlık yapıyor. “Art of Innovation” adlı kitabından so...

1 AĞUSTOS, 2005

Liderlik

HIZLI BÜYÜMENİN SIRRI “YENİLİK YÖNETİMİ”NDE

Aslında günümüzde çığır açan pek çok icat  tesadüfler eseri hayatımıza girmiş durumda. Du Pont’un araştırma ekibi bir soğutucu üzerinde çalışırken şans eseri Teflon’u buldu. Son yılların en ya...

1 AĞUSTOS, 2005

Liderlik

FIRTINADAN GERİYE KALANLAR!

Yaratıcı süreçler artık şirketler için çok önemli. Çünkü ancak farklılık yaratanlar bir adım öne geçebiliyor. Böylece bir dönemin “beyin fırtınaları” şirketlerin tekrar gündeminde. Beyin fırtınalar...

1 AĞUSTOS, 2005

Liderlik

KALABALIK MERKEZ DÖNEMİ KAPANIYOR MU?

Harvard Business School profesörlerinden David Collis, şirketlerin merkez ofislerindeki yapılar konusunda bugüne dek çeşitli çalışmalar yaptı. Son olarak dünya çapında 600 şirketin merkez ofislerin...

1 AĞUSTOS, 2005

Liderlik

ÇOK FIRSAT PEŞİNDE KOŞAN BÜYÜME KUMARI OYNUYOR

Andrew Campbell, son dönemin gözde konularından “büyüme” üzerine yazdığı yeni kitabı ile gündeme geldi. “Growth Gamble” adlı kitabında, büyümek isteyen şirketlerin, adeta kumar oynayarak bu işi baş...

1 TEMMUZ, 2005

Liderlik

BÜYÜME UZMANINDAN YIKICI BÜYÜME TAKTİKLERİ

Son dönemin en önemli konularının başında büyüme ve kar var. Şirketler, dünyanın dört bir yanında bu iki hedefe odaklanıyor. Clayton M. Christensen de kitap ve araştırmalarıyla büyümeye farklı bir ...

1 TEMMUZ, 2005

Liderlik

DNA’SINI KORUYAN BAŞARIYI SÜRDÜRÜYOR

İster insan ister şirket için olsun değişim kökten farklılık gerektirir. Oysa artık vazgeçilmemesi gereken özelliklere dikkat etmek gerekiyor. Özellikle şirketler değişim sürecinde DNA’larına dokun...

1 TEMMUZ, 2005

Liderlik

HİPER REKABET NE GETİRECEK?

Artık pazardaki koşulları tarif etmek için “sıkı rekabet” tanımı yeterli değil. Son dönemde dünyada “hiper rekabet” kavramı tartışılıyor. “Kapasite fazlası”, “yeni girişler”, “kayıt dışı üretim”, “...

1 TEMMUZ, 2005

Liderlik

KİŞİLİKSİZ ŞİRKET AYAKTA ZOR KALIR

Konu tek, araştırma çok. Arie De Geus’dan Tom Peters’e kadar çok sayıda yönetim gurusunun araştırması, sadece insanların değil, şirketlerin “kişilikleri”nin de olduğunu ortaya koyuyor. Onlara göre,...

1 TEMMUZ, 2005

Liderlik

SÜPER KRİZ DOKTORLARI

Hilmi Güvenal, İlker Keremoğlu, Hasan Denizkurdu, Nüzhet Atabek, Nejat Çetin, Ahmet Işıkgece, Ahmet Uysal, Servet Topaloğlu, Aslı Karadeniz ve Kenan Yavuz… Onların ortak yönleri birer “kriz avcısı”...

1 HAZİRAN, 2005

Liderlik

HIZLI BÜYÜMENİN İSTİSNAİ YOLLARI

Yeni dönemde dünyanın dört bir yanındaki şirketler büyüme peşinde. Ancak, artan rekabet ve iş yapma biçimindeki değişiklik büyümeyi zorlaştırıyor. Columbia Business School’dan Rita Gunther McGrath ...

1 HAZİRAN, 2005

Liderlik

BÜYÜKLÜK NE SAĞLAR?

Her şirketin amacı büyümektir. “Sektörümün lideri olacağım” diyen şirketlerin sayısı da çok fazladır… Peki, büyüklüğün anlamı var mı? Şimdi bu sorunun yanıtı tartışılıyor… Uzmanlara göre, büyüklük,...

1 NİSAN, 2005

Liderlik

HANGİ SORUNLA UĞRAŞIYORLAR?

Türkiye çok önemli bir dönemden, değişim sürecinden geçiyor. Düşen enflasyon, ekonomideki büyüme, farklılaşan rekabet yapısı ve diğer etkenler… Peki bu ortamda iş dünyası, şirketler hangi sorunlarl...

1 NİSAN, 2005