Liderlik

HİPER REKABET NE GETİRECEK?
Liderlik

HİPER REKABET NE GETİRECEK?

Artık pazardaki koşulları tarif etmek için “sıkı rekabet” tanımı yeterli değil. Son dönemde dünyada “hiper rekabet” kavramı tartışılıyor. “Kapasite fazlası”, “yeni girişler”, “kayıt dışı üretim”, “...

1 TEMMUZ, 2005

KİŞİLİKSİZ ŞİRKET AYAKTA ZOR KALIR
Liderlik

KİŞİLİKSİZ ŞİRKET AYAKTA ZOR KALIR

Konu tek, araştırma çok. Arie De Geus’dan Tom Peters’e kadar çok sayıda yönetim gurusunun araştırması, sadece insanların değil, şirketlerin “kişilikleri”nin de olduğunu ortaya koyuyor. Onlara göre,...

1 TEMMUZ, 2005

SÜPER KRİZ DOKTORLARI
Liderlik

SÜPER KRİZ DOKTORLARI

Hilmi Güvenal, İlker Keremoğlu, Hasan Denizkurdu, Nüzhet Atabek, Nejat Çetin, Ahmet Işıkgece, Ahmet Uysal, Servet Topaloğlu, Aslı Karadeniz ve Kenan Yavuz… Onların ortak yönleri birer “kriz avcısı”...

1 HAZİRAN, 2005

HIZLI BÜYÜMENİN İSTİSNAİ YOLLARI
Liderlik

HIZLI BÜYÜMENİN İSTİSNAİ YOLLARI

Yeni dönemde dünyanın dört bir yanındaki şirketler büyüme peşinde. Ancak, artan rekabet ve iş yapma biçimindeki değişiklik büyümeyi zorlaştırıyor. Columbia Business School’dan Rita Gunther McGrath ...

1 HAZİRAN, 2005

BÜYÜKLÜK NE SAĞLAR?
Liderlik

BÜYÜKLÜK NE SAĞLAR?

Her şirketin amacı büyümektir. “Sektörümün lideri olacağım” diyen şirketlerin sayısı da çok fazladır… Peki, büyüklüğün anlamı var mı? Şimdi bu sorunun yanıtı tartışılıyor… Uzmanlara göre, büyüklük,...

1 NİSAN, 2005

HANGİ SORUNLA UĞRAŞIYORLAR?
Liderlik

HANGİ SORUNLA UĞRAŞIYORLAR?

Türkiye çok önemli bir dönemden, değişim sürecinden geçiyor. Düşen enflasyon, ekonomideki büyüme, farklılaşan rekabet yapısı ve diğer etkenler… Peki bu ortamda iş dünyası, şirketler hangi sorunlarl...

1 NİSAN, 2005

SIKI OYNAYAN KAZANIYOR
Liderlik

SIKI OYNAYAN KAZANIYOR

İş dünyası, bir oyun alanı, şirketler de oyuncu. Burada kilit soru şu: “Oynamak için mi, yoksa kazanmak için mi oynuyorsunuz?”. Yönetim danışmanları, kazanmayı hedefleyin, “sıkı oyuncu” olun öneris...

1 NİSAN, 2005

UZUN YAŞAYAN ŞİRKETLER KULÜBÜ
Liderlik

UZUN YAŞAYAN ŞİRKETLER KULÜBÜ

Henokiens, benzeri çok az görülen bir “şirketler kulübü”… 1981 yılında Fransa’da kuruldu. Bu özel kulübe 200 yaşını dolduran aile şirketleri katılabiliyor. Şu anda 7 ülkeden, 34 üyesi var. Başkanı ...

1 NİSAN, 2005

SÜREKLİ KÂRIN 22 YOLU VAR
Liderlik

SÜREKLİ KÂRIN 22 YOLU VAR

Daralan marjlar, artan rekabet ve ekonomideki gelişmeler, büyümeyi, dolayısıyla karı zorlaştırıyor. Şirketler, karlı büyümek için yeni stratejiler peşinde koşuyor, arayışlarını sürdürüyor. Uzmanlar...

1 NİSAN, 2005

HIZLI BÜYÜMENİN EN KOLAY YOLU!
Liderlik

HIZLI BÜYÜMENİN EN KOLAY YOLU!

Herkes büyümenin peşinde.. Kimi şirketler bunu pazar potansiyeline göre ayarlıyor. Bazıları ise yeni iş kollarına giriyor. Satın almalar, farklı ve zekici hazırlanmış pazarlama stratejileri de büyü...

1 MART, 2005

60’INDAN ÖNCE KOLTUĞU DEVRET!
Liderlik

60’INDAN ÖNCE KOLTUĞU DEVRET!

Aile şirketlerinin uzun ömürlü olmasının çeşitli unsurları var. “Kuşaklar arası yönetim devri”, bu konuların başında geliyor. İki kuşak arasındaki geçişin şekli ve zamanı, şirketin geleceğini de be...

1 ŞUBAT, 2005

GEÇ SAATE KADAR ÇALIŞMAK DOĞRU MU?
Liderlik

GEÇ SAATE KADAR ÇALIŞMAK DOĞRU MU?

Gece geç saatlere kadar çalışıyor, hafta sonlarını da ofiste geçiriyorsunuz. Hatta “Hiç tatile vaktim yok” diye yakınıyorsunuz. Yönetim uzmanlarına göre, artık bu yaklaşımın modası geçti. Ünlü guru...

1 ŞUBAT, 2005

YÖNETİM KURULU NASIL ETKİN OLUR?
Liderlik

YÖNETİM KURULU NASIL ETKİN OLUR?

The Change Partnership, Avrupa’nın en önemli liderlik geliştirme merkezlerinden biri. Özellikle “executive coaching” (Yöneticiye özel koçluk) konusuna odaklılar. Bu merkezin direktörlerinden Peter ...

1 OCAK, 2005

IQ’SU YÜKSEK ŞİRKET DAHA ÇOK KAR EDİYOR
Liderlik

IQ’SU YÜKSEK ŞİRKET DAHA ÇOK KAR EDİYOR

“Şirket zekası, şirketlerin gelecekte yaşayacakları olası başarı ve başarısızlıkları öngörmelerini sağlar.” Bu saptama, yönetim uzmanı Jim Underwood’a ait. “Şirket Zekanız Kaç?” (What’s Your Corpor...

1 OCAK, 2005

2005’DE BAŞARIYI NASIL ÖLÇECEKLER?
Liderlik

2005’DE BAŞARIYI NASIL ÖLÇECEKLER?

İş dünyasında başarıyı nasıl ölçersiniz? Ciro, kar, ihracat ve müşteri sayısındaki artış mı? Bunlar her zaman önemli kriter olarak kalacak. Ancak, Türk iş dünyasının önde gelen şirketlerinin üst dü...

1 OCAK, 2005

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.