Liderlik

Liderlik

YEŞİL ŞİRKET OLMA YARIŞI

Yeni dönemde şirketler için artık “çevreyi sevmek” yeterli değil. “Yeşil şirket” olmanın yolu daha derin stratejilerden, ayrıntılı yaklaşımlardan geçiyor. Tüketicilerin de bu tip uygulamaları ödüll...

1 HAZİRAN, 2007

Liderlik

DEVLERİN YENİLİK AJANDASI

Yarın ne tüketeceğimizden, ne giyeceğimize kadar her şey şirketlerin Ar-Ge departmanlarında belirleniyor. Bu nedenle AR-GE departmanları geleceğin şekillenmeye başladığı yer olarak tanımlanıyor. Bu...

1 HAZİRAN, 2007

Liderlik

“BURADA KEŞFEDİLDİ YERİNE, İŞBİRLİĞİNE YÖNELİYORUZ”

Henkel, dünyanın önde gelen şirketlerinden… Kurulduğundan bu yana “yenilikçi” ürünlerle öne çıktı, araştırma-geliştirmeye büyük bütçe ayırdı. Türkiye genel müdürü Erdem Koçak, “130’uncu yılda, 130 ...

1 HAZİRAN, 2007

Liderlik

KOÇ ARAYI İYİCE AÇTI!

Türkiye’nin en büyük iki grubu Koç ve Sabancı arasındaki rekabetin miladı 1974’e dayanıyor. Çünkü, bu tarihte Sabancı Holding, o dönemki koordinatörü Turgut Özal’ın ısrarıyla Adana’dan İstanbul’a t...

1 HAZİRAN, 2007

Liderlik

KURUCU FARKI BELLİ OLUYOR!

“Kurucusu tarafından yönetilen şirketler daha mı başarılı?” Kurumsallaşmanın önemi artık iyice anlaşılmış olsa da, bu soru gündemden hiç düşmüyor. Araştırmacılar da kurucuların yönettikleri şirketl...

1 HAZİRAN, 2007

Liderlik

IACOCCA’DAN LİDERLİĞİN 10 FORMÜLÜ

Lee Iacocca, adını Chrysler’deki yönetim başarısıyla duyurdu, dünyanın önde gelen yöneticileri arasına girdi. Emekliye ayrıldıktan sonra yönetim kurullarında görev aldı, kendi adını taşıyan vakıf i...

1 HAZİRAN, 2007

Liderlik

TAM 80 AYRI RİSKİ SABANCI İÇİN İZLİYOR

Sabancı Holding Risk Yönetimi Direktörü Dr. Tamer Saka, Türkiye için yeni bir pozisyonu yürütüyor. Alanının öncülerinden. “Risk yönetiminin” hayati bir görev olduğunu, öneminin anlaşılacağını belir...

1 HAZİRAN, 2007

Liderlik

STRATEJİK FİYAT KÂRI ARTIRIR MI?

Artık şirketler de uzmanlar da aynı fikirde. Büyümenin anahtarı pazar payını artırmak, maliyet stratejileri geliştirmekle ilgili değil. Fiyatlandırma politikanız ne kadar “stratejik” ise kârlılığın...

1 HAZİRAN, 2007

Liderlik

SÜREÇİ KISALTIP, HIZI ARTIRDILAR!

Şirketler çok uluslu hale geliyor, operasyonlar büyüyor. Değişen iş dünyasının rekabet koşulları, şirketlerin her gün daha hızlı hareket etmelerini gerektiriyor. Çünkü daha hızlı olan rekabette ava...

1 HAZİRAN, 2007

Liderlik

“EN İYİ LİDERLER YENİLİK GETİRENDİR”

Joseph White, liderlik konusunda 25 yıldan uzun süredir akademik kariyere sahip bir uzman. Akademik ve pratik alandaki deneyimleri onu liderlik konusunda kitap yazmaya götürdü. “The Nature of Leade...

1 MAYIS, 2007

Liderlik

“TÜRKİYE’DE FIRSAT ÇOK, 3 KONU HIZLA ÇÖZÜLMELİ”

Dünyanın denetim, vergi ve danışmanlık alanında 4 büyüğünden biri olan KPMG’nin başkanı Sir Michael Rake, hızlı büyüme nedeniyle Türk pazarına özel ilgi gösterdiklerini söylüyor. “Yatırım için çok ...

1 MAYIS, 2007

Liderlik

“MARKALARI CEO’LAR YÖNETMELİ”

Aclan Acar, Doğuş Otomotiv’in CEO’su. Volkswagen, Seat, Audi, Porsche gibi 13 farklı otomobil markasına sahip grubu yönetiyor. 2006 yılında marka yönetimi konusunda yeni bir yapılanmaya gittiklerin...

1 MAYIS, 2007

Liderlik

TASARIM KARI % 20 ARTIRIR MI?

Rakamlar her şeyi açıkça ortaya koyuyor. İyi bir ofis tasarımı çalışanların verimini yüzde 60’a, kârı yüzde 20’lere varan oranlarda artırıyor. Bu nedenle şirketler ofis tasarımına büyük önem veriyo...

1 MAYIS, 2007

Liderlik

ÇOK ŞİRKETLİ GRUPLAR GÖZDEN Mİ DÜŞÜYOR?

Sadece dünyada değil, Türkiye’de de 80’li yıllara kadar şirketler birden fazla iş koluna girerek büyüme yolunu seçti. Yönetim dünyasında “conglomerate” olarak adlandırılan bu iş modeli, riski azalt...

1 NİSAN, 2007

Liderlik

EN GÜÇLÜ EKOLLER

Sadece eğitimde, edebiyatta ya da felsefede değil iş dünyasında da ekoller var. Kendi kültürünü oluşturup, çalışanlarına yatırım yapan ve sektörlerinde okul görevini üstlenen şirketler bugün kendi ...

1 NİSAN, 2007