Liderlik

Liderlik

HIZLI BÜYÜMENİN EN KOLAY YOLU!

Herkes büyümenin peşinde.. Kimi şirketler bunu pazar potansiyeline göre ayarlıyor. Bazıları ise yeni iş kollarına giriyor. Satın almalar, farklı ve zekici hazırlanmış pazarlama stratejileri de büyü...

1 MART, 2005

Liderlik

60’INDAN ÖNCE KOLTUĞU DEVRET!

Aile şirketlerinin uzun ömürlü olmasının çeşitli unsurları var. “Kuşaklar arası yönetim devri”, bu konuların başında geliyor. İki kuşak arasındaki geçişin şekli ve zamanı, şirketin geleceğini de be...

1 ŞUBAT, 2005

Liderlik

GEÇ SAATE KADAR ÇALIŞMAK DOĞRU MU?

Gece geç saatlere kadar çalışıyor, hafta sonlarını da ofiste geçiriyorsunuz. Hatta “Hiç tatile vaktim yok” diye yakınıyorsunuz. Yönetim uzmanlarına göre, artık bu yaklaşımın modası geçti. Ünlü guru...

1 ŞUBAT, 2005

Liderlik

YÖNETİM KURULU NASIL ETKİN OLUR?

The Change Partnership, Avrupa’nın en önemli liderlik geliştirme merkezlerinden biri. Özellikle “executive coaching” (Yöneticiye özel koçluk) konusuna odaklılar. Bu merkezin direktörlerinden Peter ...

1 OCAK, 2005

Liderlik

IQ’SU YÜKSEK ŞİRKET DAHA ÇOK KAR EDİYOR

“Şirket zekası, şirketlerin gelecekte yaşayacakları olası başarı ve başarısızlıkları öngörmelerini sağlar.” Bu saptama, yönetim uzmanı Jim Underwood’a ait. “Şirket Zekanız Kaç?” (What’s Your Corpor...

1 OCAK, 2005

Liderlik

2005’DE BAŞARIYI NASIL ÖLÇECEKLER?

İş dünyasında başarıyı nasıl ölçersiniz? Ciro, kar, ihracat ve müşteri sayısındaki artış mı? Bunlar her zaman önemli kriter olarak kalacak. Ancak, Türk iş dünyasının önde gelen şirketlerinin üst dü...

1 OCAK, 2005

Liderlik

GURULARDAN KRİTİK UYARILAR

Büyüme, rekabet, karlı müşteri, yeniden yapılanma, yaratıcılık, yenilikçi organizasyon ve diğerleri… Yeni bir yıla girerken iş dünyasında yine kritik soruların yanıtları aranıyor. Her işadamı ve yö...

1 OCAK, 2005

Liderlik

MAVİ OKYANUS’TA BÜYÜME ZAMANI

Büyümek, rekabette öne geçmek isteyen şirketler iki yol izliyor. Birinci gruptakiler, mevcut alanlarda, bilinen yönetemlerle büyüyorlar. İkinci grupta yer alanlar ise yeni alan ve ürünler geliştiri...

1 OCAK, 2005

Liderlik

BÜYÜME SIKINTISINA “YENİLİKÇİ” STRATEJİ

Dünyanın dört bir yanındaki şirketler, büyüme peşinde… Ekonomideki sorunlar, sektörlerin durumu ve rekabet, “sıfır büyüme” sendromunu öne çıkarıyor. Ancak, farkla yaklaşımlar, “yenilikçi” stratejil...

1 EKİM, 2004

Liderlik

“ERKEN UYARI SİSTEMİ ŞİRKETİ İFLASTAN KURTARIR”

Güçlü ego, aşırı özgüven, parlak bir geçmiş her zaman başarının anahtarı olmayabilir. Aksine, bu özellikler bir yöneticinin şirketiyle birlikte yok olmasına giden yolu da örebilir. “Why Smart Execu...

1 EKİM, 2004

Liderlik

40-30-20 KURALI İŞE YARIYOR MU

Bir yöneticinin, örneğin CEO’nun ideal günlük ajandası nasıl olmalı? Günlük işler, pazarı gözleme, dış sorunlar ve geleceği gözlemlemek. Ünlü gurulara göre, genelde yöneticilerin “40-30-20 kuralı” ...

1 EYLÜL, 2004

Liderlik

UNVAN CANAVARI

Peter Drucker, “Zamsız terfi olmaz. Mutlaka zam yapılmalı” diye öneride bulunuyor. Ancak, bütün dünyada çalışanları motive etmenin en iyi yolu, onlara unvan vermekten geçiyor. Bu eğilim ve organiza...

1 EYLÜL, 2004

Liderlik

YAPMAKTAN VAZGEÇİLECEK LİSTENİZİ HAZIRLADINIZ MI?

İyiden Mükemmel Şirkete–Kalıcı Başarıya Ulaşmanın Yolları kitabının yazarı, ünlü yönetim danışmanı Collins, şirketlerini mükemmelle taşıyan yöneticilerin en az “yapılacaklar listesi” kadar, “yapılm...

1 EYLÜL, 2004

Liderlik

AİLE ŞİRKETİNDE BAŞARININ 3 KOŞULU

John Ward    Bütün dünyada aile şirketleri, onların kurumsallaşması ve yaşam sürelerinin artırılması konuşuluyor. John Ward da bu konuda uzman isimlerden biri. “Perpetuating the Family Bu...

1 AĞUSTOS, 2004

Liderlik

18 SAYGINLIĞIN YENİ YASASI

Ronald Alsop    Artık iyice iş dünyasının içine girdi, önemli kavramlardan biri haline geldi. Türkiye’de ise Capital’in “En Beğenilen Şirketleri” araştırması ile ön plana çıktı. “Saygınlı...

1 TEMMUZ, 2004