Liderlik

YÖNETİCİ NÜFUSU NİYE HIZLI ARTIYOR?
Liderlik

YÖNETİCİ NÜFUSU NİYE HIZLI ARTIYOR?

Son dönemde şirketlerin gündeminde yalın organizasyon, yatay yapılanma gibi konular var. Bunun temelinde ise artan rekabete hızlı uyum isteği yatıyor. Ancak, değişim için organizasyonel yapıların t...

1 MART, 2007

“EN İYİLER”DEN ÖĞRENME YARIŞI
Liderlik

“EN İYİLER”DEN ÖĞRENME YARIŞI

Dünyanın en büyük şirketlerinden GE’nin başkanı Jeff Immelt, “Sektörlerinin en iyi şirketlerinden öğreneceklerimiz var” diye konuşuyor. Dell Computer’in başkanı Michael Dell ise sıkıntıyı, “en iyi”...

1 ŞUBAT, 2007

YERLİ CEO ÜCRETİ MİLYON $ YOLUNDA
Liderlik

YERLİ CEO ÜCRETİ MİLYON $ YOLUNDA

Doğru anda doğru hamleyi yapmak, fark yaratarak rekabette üstünlük sağlamak onların işi… Şirketlerine milyon dolarlar kazandırıyorlar, karşılığını da kuşkusuz alıyorlar. Türkiye’de CEO ve genel müd...

1 ŞUBAT, 2007

SOYADINDAN MARKA OLUR MU?
Liderlik

SOYADINDAN MARKA OLUR MU?

Şahsuvaroğlu, Tahsildaroğlu, Apikoğlu, Kiler, Çilek, Sarar… Bu markaların ortak yanı onları yaratan kişi ve ailelerin soyadları olmaları… Aile soyadını şirketine ya da ürünlerine marka adı olarak v...

1 ŞUBAT, 2007

FİYATLA OYNAMAK ARTIK DAHA ZOR!
Liderlik

FİYATLA OYNAMAK ARTIK DAHA ZOR!

80’li yıllarda kârlı büyüme, toplam kaliteyle ilişkiliydi. 90’lara ise maliyet düşürme ve gelişmiş satın alma politikaları damgasını vurdu. Ancak yeni dönemde başarının yolu “fiyatlandırmada farklı...

1 OCAK, 2007

9 ÖNEMLİ CEO’DAN YENİLİKÇİ DERSLER
Liderlik

9 ÖNEMLİ CEO’DAN YENİLİKÇİ DERSLER

Turkcell, Arçelik, Akbank, Yaşar Holding, Petrol Ofisi, Garanti Bankası, Fortis, Goldaş ve Ülker…Bu şirketlerin ortak özelliği, Capital dergisinin, CEOlar arasında düzenlediği “Türkiye’nin İnovasyo...

1 OCAK, 2007

MANEVİ DEĞER ŞİRKETE NE KATAR?
Liderlik

MANEVİ DEĞER ŞİRKETE NE KATAR?

Sadece insana özgü değil. Artık şirketlerin de manevi değerleri ve amaçları (moral purpose) sorgulanıyor. “Yenilikçi”, “fedakâr”, “kaşif”, “mükemmeliyetçi” gibi manevi değerler artık şirketleri tar...

1 OCAK, 2007

ŞİRKETLERİN ÖMRÜ DAHA DA KISALACAK MI?
Liderlik

ŞİRKETLERİN ÖMRÜ DAHA DA KISALACAK MI?

Bütün dünyada şirketlerin yaşam süresi kısalıyor. Süre Almanya’da 18, Fransa’da ise 9 yıla kadar indi. Türkiye’de ise işletmelerin yüzde 80'i 5’inci yılına, yüzde 96’sı 10’ıncı yılına ulaşamıyor. D...

1 OCAK, 2007

STRATEJİK KARAR SAYISI ESNEKLERDE 2’YE KATLANIYOR
Liderlik

STRATEJİK KARAR SAYISI ESNEKLERDE 2’YE KATLANIYOR

Tüm şirketler stratejik kararları doğrultusunda ilerliyorlar. Bu stratejik kararların sayısı ise onların gelecek hedeflerini ve performanslarını etkiliyor. Yine de artık kararların sayısından çok h...

1 EKİM, 2006

REKABETİ KANDIRMAK İÇİN FALSOLU ATIŞ STRATEJİLERİ
Liderlik

REKABETİ KANDIRMAK İÇİN FALSOLU ATIŞ STRATEJİLERİ

Geroge Stalk, Jr.Birkaç yıl önce Rob Lachenauer ile birlikte bir makale kaleme aldık: “Hardball: Rekabeti Yıkmak için Öldürücü 5 Strateji.”* Bu ve arkasından gelen kitap çalışması birço...

1 EKİM, 2006

HİSSEDAR DEĞERİ YARATMANIN 10 YOLU
Liderlik

HİSSEDAR DEĞERİ YARATMANIN 10 YOLU

Şirketler, hissedarlar için değer yaratmaya adanmış olduklarını söyleseler de, onu maksimum seviyeye ulaştıracak pratiklerin içerisine nadiren giriyorlar. Peki, şirketinizi, 10 numaralık bir değer ...

1 EKİM, 2006

A SINIF ÇALIŞANLAR NASIL ÜRETKEN KILINIR?
Liderlik

A SINIF ÇALIŞANLAR NASIL ÜRETKEN KILINIR?

Sadece kendilerini büyük sanmaları, gerçekten büyük olmadıkları anlamına gelmez. Steven Berglas Harvard Business School’dan en yüksek derecelerle mezun olan Jane, hemen büyük bir reklam aja...

1 EKİM, 2006

OUTSOURCING’DE NELER OLUYOR?
Liderlik

OUTSOURCING’DE NELER OLUYOR?

Bilgi teknolojilerinden muhasebeye, bordrolamadan güvenlik hizmetlerine, araç kiralamadan catering’e kadar pek çok alanı outsourcing trendinin yaygınlaşması büyütüyor. Şirketler pek çok iş sü...

1 EKİM, 2006

ŞİMDİ BÖLÜNEREK BÜYÜME ZAMANI
Liderlik

ŞİMDİ BÖLÜNEREK BÜYÜME ZAMANI

İşletme yönetim dünyasının dinamik yapısı, her dönem yöneticilerin önüne yeni bir trendi çıkarıyor. Özellikle şirketlerin yeniden yapılanmasına yönelik bu trendler, her dönem değişiklik içeriyor. G...

1 EKİM, 2006

BASİTLEŞEN ÖNE GEÇECEK
Liderlik

BASİTLEŞEN ÖNE GEÇECEK

1950’li yıllarda Toyota’nın başlattığı basit iş yapma modeli bugün hiç olmadığı kadar ivme kazanmış durumda. Her sektörden birçok şirket, ürünlerini, iş süreçlerini ve müşteriyle ilişki...

1 EKİM, 2006