Liderlik

Liderlik

VALUE’S NEW ADDRESS

The way to catch the consumer’s attention is no longer through the product itself but through providing a solution and making a difference in the provision of services. The strength and quali...

1 TEMMUZ, 2006

Liderlik

BAŞARILAR TESADÜF MÜ?

Başarıların, özellikle dünya çapında örnek alınabilecek nitelikte olanların “tesadüfen” olmadıklarına inanırım. Önemli bölümünün arkasında derin bir strateji, yaratıcılık, fark yaratma gibi unsurla...

1 HAZİRAN, 2006

Liderlik

YURTDIŞINDAKİ EN GÜÇLÜ 30 TÜRK

Dünya devi şirketlerin yurtdışı operasyonlarında çok önemli pozisyonlar üstlenen Türk yöneticilerin sayısı son dönemde hızla artıyor. Bu konu son olarak Muhtar Kent’in Coca-Cola’nın Kuzey Amerika d...

1 HAZİRAN, 2006

Liderlik

MUTSUZ MÜŞTERİ 23 YIL KONUŞUR

Müşteri edinmenin, mevcut müşteriyi elde tutmaktan daha pahalı olduğunu biliyoruz. Araştırmalar, bu oranın 10 kata kadar çıktığını gösteriyor. Ancak, bir de “müşteriyi mutsuz” yapıp elde tutamamak ...

1 HAZİRAN, 2006

Liderlik

KÜÇÜK DEV ŞİRKET NASIL OLDULAR?

"Small Giants: Companies That Choose to be Great Instead of Big" (“Küçük Devler: Büyük Olmaktansa Mükemmel Olmayı Seçen Şirketler”) adlı kitap, aynı zamanda gazeteci olan bir yönetim uzmanı Bo Burl...

1 HAZİRAN, 2006

Liderlik

AVEA’NIN YENİ PLANI

Avea’nın yeni genel müdürü Cüneyt Türktan, uzunca süren sessizliğini bozdu. Onunla yaptığımız görüşmede Avea’nın güçlü ve zayıf bulduğu taraflarını açık yüreklilikle ortaya koydu. Şirketin yeni iş ...

1 MAYIS, 2006

Liderlik

BAĞIMSIZ ÜYE PEŞİNDE!

Global rekabet ve kurumsal yönetim ilkeleri şirketlerin zirvesinde yeni bir dönemin kapısını araladı. Yönetim kurulları artık daha profesyonel olmak zorunda. Bu nedenle şirketler bünyelerinde tam b...

1 MAYIS, 2006

Liderlik

‘REKABETÇİLİĞİN YENİ CESUR DÜNYASI’ NEYİ DEĞİŞTİRECEK?

“Top Class Competitors” kitabının yazarı Prof. Stephane Garelli, rekabet konusunda dünyanın önde gelen uzmanlarından biri. Rekabeti şirketleri motive eden ve kârı getiren bir araç olarak görüyor. G...

1 MAYIS, 2006

Liderlik

İSPANYOLLARDAN BÜYÜME DERSLERİ

Bugün çok sayıda işadamı ve ekonomist, AB’ye üyesi olma yolundaki Türkiye’yi İspanya’ya benzetiyor ve İspanya’nın 20 yıl önceki haliyle karşılaştırıyor. Bu nedenle Wharton Business School profesörl...

1 MAYIS, 2006

Liderlik

YATIRIM ARTIYOR, ETKİSİ YÜKSELİYOR

Tanık olduğumuz etkinlikler yükselişi ortaya koyuyor. Rakamlar ise büyük trendi açıkça destekliyor. Son yıllarda şirketlerin kültür, sanata yaptığı yatırım miktarında büyük artış var. Yapı Kredi, M...

1 MAYIS, 2006

Liderlik

BÜYÜK DEĞER GÖÇÜ NELERİ ETKİLEYECEK?

Pek çok sektör ve şirket eskiden değer yarattığı, kar elde ettiği işlerden bugün artık para kazanamıyor…Değer tam anlamıyla adres değiştirmiş, farklı alanlara göç etmiş durumda. Ünlü stratejist Adr...

1 NİSAN, 2006

Liderlik

DÜŞÜK MALİYET İSTEYEN 5 KITADAN ALIM YAPIYOR

Global kaynak kullanımı, bütün dünyada hızla artıyor. Beyaz eşyadan elektroniğe, telekomünikasyondan hazır giyime kadar birçok sektörde şirketler, yurtdışından ürün ve hizmet almaya yöneliyor. ABD’...

1 NİSAN, 2006

Liderlik

ÜNLÜ GURULAR NEYE KAFA YORUYOR?

Philip Kotler, Rosabeth Moss Kanter, James Champy ve diğerleri… Hepsi de dünyanın önde gelen yönetim guruları… Onları bu sayfada buluşturan özellikleri ise “ilginç gündemleri”… Kitapları ve yaklaşı...

1 NİSAN, 2006

Liderlik

OFİS TASARIMIYLA VERİMLİLİK ARTAR MI?

İşyeri ortamı iyileştirildiğinde çalışanların verimi yüzde 19 artıyor. Çalışanların yüzde 79’u ofis kalitesinin iş tatmininde etkili olduğunu dile getiriyor. Her 3 çalışandan biri, çalışma ortamını...

1 NİSAN, 2006

Liderlik

İÇGÜDÜ BAŞARIYA NASIL DÖNÜŞTÜR?

Jeff Bezos, Steve Jobs, Richard Branson, Stelios, ve Charles Dunstone… Tüm bu girişimcilerin ortak özellikleri içgüdülerine güvenerek iş dünyasında başarıyı yakalamaları. Marka uzmanı Shaun Smith d...

1 NİSAN, 2006