YÖNETİM

Pazarlama

"Blog Pazarlama" Nasıl Paraya Dönüşür?

General Motors, Microsoft, Boeing, Disney… Bunlar pazarlamada blogları kullanan şirketlerden yalnızca birkaçı. “Blog Marketing” kitabının yazarı Jeremy Wright, “Her konuda her tür yorumun yer aldığ...

1 ŞUBAT, 2006

İnsan kaynakları

Örnek “Değer Modeli” Garanti’ye Ne Getirdi?

Garanti Bankası, 2003 yılına kadar geleneksel yöntemlerle çalışanlarının performansını ölçüyor, ödül ve jestiyon programını ona göre oluşturuyordu. 2 yıl önce başlatılan EVA sistemi bankada tam anl...

1 ŞUBAT, 2006

Liderlik

Güler Sabancı’dan 20 Önemli Mesaj

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, “Türkiye’de yeni bir dönem başlıyor” diye konuşuyor. Bu dönemde Sabancı’nın da hızlı büyüyeceğini, “SA15” toplantılarında aldıkları karar doğru...

1 OCAK, 2006

Liderlik

Bay Kurumsal Yönetim’den İyi Şirket Olmanın Sırları

Dr. Jonathan Charkham, dünyanın önde gelen kurumsal yönetim uzmanlarından. Financial Times Gazetesi, onun için “Bay Kurumsal Yönetim” tanımını kullanıyor. “İyi Şirketi Korumak” kitabıyla da tanınan...

1 OCAK, 2006

Pazarlama

Ünlü Kullanımı Yüzde 70’e Ulaştı

Pazarlama gurusu Philip Kotler, “Şirketler, kendi adlarını parlatmak için ünlülerin havalarını ödünç almaya başladılar” diyor. Rakamlar da Kotler’in bu saptamasını haklı çıkarıyor. Bugün Amerika’da...

1 OCAK, 2006

Pazarlama

Sisomo Çağı Başlıyor

Pazarlamada hızlı bir değişim yaşanıyor. Sadece geçtiğimiz 10 yıl içinde bilgi ekonomisi, deneyim ekonomisi ve cazibe ekonomisi birbiri ardına yaşandı. Şimdi ise Saatchi Saathci’nin dünya CEO’su Ke...

1 OCAK, 2006

Pazarlama

Rakipler Gözaltında

Microsoft, Sun, IBM, Fortis, Apple, Finansbmank ve diğerleri… Bazıları Türkiye’den, bir bölümü de ABD’den… Bu şirketlerin ortak özellikleri “rakiplerini izleme konusunda” güçlü stratejilerinin olma...

1 OCAK, 2006

İnsan kaynakları

Düşük Zam Sendromu

Son 1 yıla kadar iş dünyasında ücret artışlarının yapıldığı Temmuz ve Ocak aylarında büyük bir heyecan yaşanırdı. Ancak, düşen enflasyon ve şirketlerin stratejileri, çalışanların bu heyecanını orta...

1 OCAK, 2006

İnsan kaynakları

“Rekabete Hazırlık İçin 2 Bin 500 Kişi Arıyoruz”

Bankacılık sektörü krizin, ekonomideki sıkıntının etkilerini üzerinden attı. Son 2 yılda yaşanan büyüme ve yabancıların katılımı, sektörde rekabeti artırdı. Şimdi bütün bankaların hedefi yeni dönem...

1 OCAK, 2006

Liderlik

Girişimci Yetiştiren Şirket Hedefe Ulaşıyor

Ünlü yönetim gurusu Tom Peters, içinde bulunduğumuz dönemi “Girişimcilik yüzyılı” olarak değerlendiriyor. Ancak, onun hedefi, sadece iş kuranlar değil. Aynı zamanda şirket içindeki girişimcileri de...

1 EKİM, 2005

Liderlik

Tasarımla Büyüyenler

Ürün teknolojilerinde, pazarlama yaklaşımlarında artık mucizevî keşifler dönemi geçti. Rekabette farklılık yaratmak için, geriye kalan en önemli enstrüman ise  “tasarım”. Tasarım farklılık yar...

1 EKİM, 2005

Liderlik

Dünyanın En İyileri Başarıya Nasıl Ulaştı?

Jason Jenings, dünyanın en başarılı iş ve liderlik gurularından. İlk kitabı “Büyük Balık Küçük Balığı Değil, Hızlı Balık Yavaş Balığı Yutar” ve ikinci kitabı “Az Daha Fazladır” ile tüm dünyanın ken...

1 EKİM, 2005

Liderlik

Hedefi Genişlet, Daha Hızlı Büyü

Türkiye, 70 milyonluk pazar… Çevre ülkeleri dahil ettiğinizde, 300 milyonluk bir kitle ortaya çıkıyor. Daha da ileri gidip Avrupa’ya dahil ettiğinizde, nüfus 500 milyona ulaşıyor… Bu işin coğrafya ...

1 EKİM, 2005

Liderlik

En Gözde Bağımsızlar!

Son yıllardaki “kurumsal yönetim” rüzgarı Türkiye’de de etkisini gösteriyor. SPK’nın düzenlemeleri, iş dünyasının yeni kuralları ve yatırımcı baskısı, şirketleri yönetim kurullarına bağımsız üyeler...

1 EKİM, 2005

Pazarlama

"Moda Marka" Nasıl Yaratılır?

İspanyol Zara markasını bilmeyen yoktur… Küçük bir girişimden dünya markasına dönüşmesi nedeniyle çok sayıda kitaba konu oldu, yönetim danışmanları tarafından incelendi. İngiliz gazeteci Mark Tunga...

1 EKİM, 2005