YÖNETİM

Liderlik

Güler Sabancı’dan 20 Önemli Mesaj

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, “Türkiye’de yeni bir dönem başlıyor” diye konuşuyor. Bu dönemde Sabancı’nın da hızlı büyüyeceğini, “SA15” toplantılarında aldıkları karar doğru...

1 OCAK, 2006

Pazarlama

Ünlü Kullanımı Yüzde 70’e Ulaştı

Pazarlama gurusu Philip Kotler, “Şirketler, kendi adlarını parlatmak için ünlülerin havalarını ödünç almaya başladılar” diyor. Rakamlar da Kotler’in bu saptamasını haklı çıkarıyor. Bugün Amerika’da...

1 OCAK, 2006

İnsan kaynakları

Düşük Zam Sendromu

Son 1 yıla kadar iş dünyasında ücret artışlarının yapıldığı Temmuz ve Ocak aylarında büyük bir heyecan yaşanırdı. Ancak, düşen enflasyon ve şirketlerin stratejileri, çalışanların bu heyecanını orta...

1 OCAK, 2006

Liderlik

Hedefi Genişlet, Daha Hızlı Büyü

Türkiye, 70 milyonluk pazar… Çevre ülkeleri dahil ettiğinizde, 300 milyonluk bir kitle ortaya çıkıyor. Daha da ileri gidip Avrupa’ya dahil ettiğinizde, nüfus 500 milyona ulaşıyor… Bu işin coğrafya ...

1 EKİM, 2005

Liderlik

Dünyanın En İyileri Başarıya Nasıl Ulaştı?

Jason Jenings, dünyanın en başarılı iş ve liderlik gurularından. İlk kitabı “Büyük Balık Küçük Balığı Değil, Hızlı Balık Yavaş Balığı Yutar” ve ikinci kitabı “Az Daha Fazladır” ile tüm dünyanın ken...

1 EKİM, 2005

Liderlik

Tasarımla Büyüyenler

Ürün teknolojilerinde, pazarlama yaklaşımlarında artık mucizevî keşifler dönemi geçti. Rekabette farklılık yaratmak için, geriye kalan en önemli enstrüman ise  “tasarım”. Tasarım farklılık yar...

1 EKİM, 2005

Pazarlama

"Moda Marka" Nasıl Yaratılır?

İspanyol Zara markasını bilmeyen yoktur… Küçük bir girişimden dünya markasına dönüşmesi nedeniyle çok sayıda kitaba konu oldu, yönetim danışmanları tarafından incelendi. İngiliz gazeteci Mark Tunga...

1 EKİM, 2005

Liderlik

Girişimci Yetiştiren Şirket Hedefe Ulaşıyor

Ünlü yönetim gurusu Tom Peters, içinde bulunduğumuz dönemi “Girişimcilik yüzyılı” olarak değerlendiriyor. Ancak, onun hedefi, sadece iş kuranlar değil. Aynı zamanda şirket içindeki girişimcileri de...

1 EKİM, 2005

Liderlik

En Gözde Bağımsızlar!

Son yıllardaki “kurumsal yönetim” rüzgarı Türkiye’de de etkisini gösteriyor. SPK’nın düzenlemeleri, iş dünyasının yeni kuralları ve yatırımcı baskısı, şirketleri yönetim kurullarına bağımsız üyeler...

1 EKİM, 2005

Pazarlama

Müşteri Yönetiminde 10 Öldürücü Hata

Kâra ulaşmanın yolu müşterileriniz ile olan ilişkilere “tutku” katmaktan geçiyor. Müşteri ilişkileri alanında uzman bir isim olan Lior Arussy, bu tezin ateşli bir savunucusu. Bu konuda çok sayıda k...

1 EYLÜL, 2005

Pazarlama

Ambalajın Satış Gücü Yüzde 70

Ambalaj, en etkin ve ekonomik pazarlama araçlarından biri… Ancak, CB’a Design Solutions’un CEO’su Zdenek Kucera’ya göre iş uygulamaya geldiğinde bu anlayış sözde kalıyor. Yöneticiler hala en büyük ...

1 EYLÜL, 2005

İnsan kaynakları

En Kritik Yöneticiler!

Yönetim literatüründe onlara “first level leaders” (birinci kademe liderler) deniliyor. Yönetim merdiveninin en alt basamağında yer alan bu kişiler, çalışanlara en yakın yöneticiler olmaları nedeni...

1 EYLÜL, 2005

İnsan kaynakları

Kaptansız Gemi Ne Kadar Gider?

Aslında her zaman vardı. Ancak, son dönemde daha çok dikkati çekmeye başladı. Sürpriz şekilde boşalan genel müdürlük koltukları, bazı şirketlerde uzun süre doldurulamıyor. Bazen 3-4 ay, hatta 1 yıl...

1 EYLÜL, 2005

Pazarlama

Yeni Ürün Sunumuna Hız Limiti Gerekli Mi?

Dünyada trend tersine döndü. Unilever, Kraft gibi hızlı tüketim şirketleri ürün sayısını azaltıp, odaklanma yöntemiyle büyümeyi tercih ederken, Türkiye’de her sektörde “yeni ürün” yarışı öne çıkıyo...

1 EYLÜL, 2005

Liderlik

Büyüme Liderleri

Otomotivden gıdaya, beyaz eşyadan kimyaya… Değişik sektörlerde, farklı rekabet koşullarında şirketlerini yönettiler. Bazıları ihracat, bir bölümü iç pazar ağırlıklı çalıştı. Türkiye’nin en zor döne...

1 EYLÜL, 2005