General Motors, Microsoft, Boeing, Disney… Bunlar pazarlamada blogları kullanan şirketlerden yalnızca birkaçı. “Blog Marketing” kitabının yazarı Jeremy Wright, “Her konuda her tür yorumun yer aldığ...
Garanti Bankası, 2003 yılına kadar geleneksel yöntemlerle çalışanlarının performansını ölçüyor, ödül ve jestiyon programını ona göre oluşturuyordu. 2 yıl önce başlatılan EVA sistemi bankada tam anl...
Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, “Türkiye’de yeni bir dönem başlıyor” diye konuşuyor. Bu dönemde Sabancı’nın da hızlı büyüyeceğini, “SA15” toplantılarında aldıkları karar doğru...
Dr. Jonathan Charkham, dünyanın önde gelen kurumsal yönetim uzmanlarından. Financial Times Gazetesi, onun için “Bay Kurumsal Yönetim” tanımını kullanıyor. “İyi Şirketi Korumak” kitabıyla da tanınan...
Pazarlama gurusu Philip Kotler, “Şirketler, kendi adlarını parlatmak için ünlülerin havalarını ödünç almaya başladılar” diyor. Rakamlar da Kotler’in bu saptamasını haklı çıkarıyor. Bugün Amerika’da...
Pazarlamada hızlı bir değişim yaşanıyor. Sadece geçtiğimiz 10 yıl içinde bilgi ekonomisi, deneyim ekonomisi ve cazibe ekonomisi birbiri ardına yaşandı. Şimdi ise Saatchi Saathci’nin dünya CEO’su Ke...
Microsoft, Sun, IBM, Fortis, Apple, Finansbmank ve diğerleri… Bazıları Türkiye’den, bir bölümü de ABD’den… Bu şirketlerin ortak özellikleri “rakiplerini izleme konusunda” güçlü stratejilerinin olma...
Son 1 yıla kadar iş dünyasında ücret artışlarının yapıldığı Temmuz ve Ocak aylarında büyük bir heyecan yaşanırdı. Ancak, düşen enflasyon ve şirketlerin stratejileri, çalışanların bu heyecanını orta...
Bankacılık sektörü krizin, ekonomideki sıkıntının etkilerini üzerinden attı. Son 2 yılda yaşanan büyüme ve yabancıların katılımı, sektörde rekabeti artırdı. Şimdi bütün bankaların hedefi yeni dönem...
Ünlü yönetim gurusu Tom Peters, içinde bulunduğumuz dönemi “Girişimcilik yüzyılı” olarak değerlendiriyor. Ancak, onun hedefi, sadece iş kuranlar değil. Aynı zamanda şirket içindeki girişimcileri de...
Ürün teknolojilerinde, pazarlama yaklaşımlarında artık mucizevî keşifler dönemi geçti. Rekabette farklılık yaratmak için, geriye kalan en önemli enstrüman ise “tasarım”. Tasarım farklılık yar...
Jason Jenings, dünyanın en başarılı iş ve liderlik gurularından. İlk kitabı “Büyük Balık Küçük Balığı Değil, Hızlı Balık Yavaş Balığı Yutar” ve ikinci kitabı “Az Daha Fazladır” ile tüm dünyanın ken...
Türkiye, 70 milyonluk pazar… Çevre ülkeleri dahil ettiğinizde, 300 milyonluk bir kitle ortaya çıkıyor. Daha da ileri gidip Avrupa’ya dahil ettiğinizde, nüfus 500 milyona ulaşıyor… Bu işin coğrafya ...
Son yıllardaki “kurumsal yönetim” rüzgarı Türkiye’de de etkisini gösteriyor. SPK’nın düzenlemeleri, iş dünyasının yeni kuralları ve yatırımcı baskısı, şirketleri yönetim kurullarına bağımsız üyeler...
İspanyol Zara markasını bilmeyen yoktur… Küçük bir girişimden dünya markasına dönüşmesi nedeniyle çok sayıda kitaba konu oldu, yönetim danışmanları tarafından incelendi. İngiliz gazeteci Mark Tunga...