YÖNETİM

Pazarlama

Avrupa’da OEM’e Devam, Doğu’da Markaya Yatırım

1999-2005 arasında Vestel Pazarlama’nın genel müdürlüğünü yürüten Levent Hatay, 2005 yılı sonunda Vestel’de Rusya, Bağımsız Devletler Topluluğu ve Orta Doğu’da markalaşmadan sorumlu icra kurulu üye...

6 HAZİRAN, 2006

İnsan kaynakları

Milenyum Kuşağı Neleri Değiştirecek?

Özgürlüklerine düşkünler, iş konusunda son derece seçiciler, sadakat hisleri zayıf ve otoriteye meydan okuyorlar... Uzmanlar, 4-24 yaş arası bireyleri kapsayan Milenyum Kuşağı’nın bugün 20-24 yaş a...

1 HAZİRAN, 2006

Pazarlama

Başarılar Tesadüf mü?

Başarıların, özellikle dünya çapında örnek alınabilecek nitelikte olanların “tesadüfen” olmadıklarına inanırım. Önemli bölümünün arkasında derin bir strateji, yaratıcılık, fark yaratma gibi unsurla...

1 HAZİRAN, 2006

Liderlik

Başarılar Tesadüf mü?

Başarıların, özellikle dünya çapında örnek alınabilecek nitelikte olanların “tesadüfen” olmadıklarına inanırım. Önemli bölümünün arkasında derin bir strateji, yaratıcılık, fark yaratma gibi unsurla...

1 HAZİRAN, 2006

İnsan kaynakları

En Karlı Yatırıma İlgi Hızla Artıyor!

“Çalışana yatırım” kavramının kapsamı aslında çok geniş… 0nların işi öğrenirken yaptığı hataların maliyeti, motivasyonu artırmak için verilen performans primlerini bu hesaba dahil etmek mümkün. Şir...

1 HAZİRAN, 2006

Liderlik

Yurtdışındaki En Güçlü 30 Türk

Dünya devi şirketlerin yurtdışı operasyonlarında çok önemli pozisyonlar üstlenen Türk yöneticilerin sayısı son dönemde hızla artıyor. Bu konu son olarak Muhtar Kent’in Coca-Cola’nın Kuzey Amerika d...

1 HAZİRAN, 2006

Liderlik

Mutsuz Müşteri 23 Yıl Konuşur

Müşteri edinmenin, mevcut müşteriyi elde tutmaktan daha pahalı olduğunu biliyoruz. Araştırmalar, bu oranın 10 kata kadar çıktığını gösteriyor. Ancak, bir de “müşteriyi mutsuz” yapıp elde tutamamak ...

1 HAZİRAN, 2006

Pazarlama

Mutsuz Müşteri 23 Yıl Konuşur

Müşteri edinmenin, mevcut müşteriyi elde tutmaktan daha pahalı olduğunu biliyoruz. Araştırmalar, bu oranın 10 kata kadar çıktığını gösteriyor. Ancak, bir de “müşteriyi mutsuz” yapıp elde tutamamak ...

1 HAZİRAN, 2006

Liderlik

Küçük Dev Şirket Nasıl Oldular?

"Small Giants: Companies That Choose to be Great Instead of Big" (“Küçük Devler: Büyük Olmaktansa Mükemmel Olmayı Seçen Şirketler”) adlı kitap, aynı zamanda gazeteci olan bir yönetim uzmanı Bo Burl...

1 HAZİRAN, 2006

Liderlik

Avea’nın Yeni Planı

Avea’nın yeni genel müdürü Cüneyt Türktan, uzunca süren sessizliğini bozdu. Onunla yaptığımız görüşmede Avea’nın güçlü ve zayıf bulduğu taraflarını açık yüreklilikle ortaya koydu. Şirketin yeni iş ...

1 MAYIS, 2006

Liderlik

Bağımsız Üye Peşinde!

Global rekabet ve kurumsal yönetim ilkeleri şirketlerin zirvesinde yeni bir dönemin kapısını araladı. Yönetim kurulları artık daha profesyonel olmak zorunda. Bu nedenle şirketler bünyelerinde tam b...

1 MAYIS, 2006

Liderlik

‘Rekabetçiliğin Yeni Cesur Dünyası’ Neyi Değiştirecek?

“Top Class Competitors” kitabının yazarı Prof. Stephane Garelli, rekabet konusunda dünyanın önde gelen uzmanlarından biri. Rekabeti şirketleri motive eden ve kârı getiren bir araç olarak görüyor. G...

1 MAYIS, 2006

İnsan kaynakları

Onlarca Şirket Yeni GM Peşinde

2006 yılı insan kaynakları, özellikle de üst düzey yönetici arayışı açısından çok hareketli geçiyor. Onlarca şirket büyümeden yararlanmak, artan rekabetle başa çıkmak için yeni genel müdürünü arıyo...

1 MAYIS, 2006

Liderlik

İspanyollardan Büyüme Dersleri

Bugün çok sayıda işadamı ve ekonomist, AB’ye üyesi olma yolundaki Türkiye’yi İspanya’ya benzetiyor ve İspanya’nın 20 yıl önceki haliyle karşılaştırıyor. Bu nedenle Wharton Business School profesörl...

1 MAYIS, 2006

Liderlik

Yatırım Artıyor, Etkisi Yükseliyor

Tanık olduğumuz etkinlikler yükselişi ortaya koyuyor. Rakamlar ise büyük trendi açıkça destekliyor. Son yıllarda şirketlerin kültür, sanata yaptığı yatırım miktarında büyük artış var. Yapı Kredi, M...

1 MAYIS, 2006