YÖNETİM

İnsan kaynakları

Yöneticilerin % 70’i İş Peşinde

Son dönemde iş dünyasında “iş değiştirme” konusunda bir anlayış değişimi yaşanıyor. Eskiden insanlar şirketlerini kolay kolay bırakmazken günümüzde farklı bir tablo var. Halihazırda bir işi olan yö...

1 HAZİRAN, 2005

İnsan kaynakları

Büyük Şirketleri Kıskandıran Model!

Şirketler motivasyonu artırmak, çalışanlarını ödüllendirmek için yaratıcı ve etkili yöntemler peşinde. Anadolulu şirketler ise bu işin sırrını bulmuş… Yerel değerleri İK uygulamalarıyla harmanlayıp...

1 HAZİRAN, 2005

Pazarlama

Kötü Müşterim Lütfen Gider Misin?

Şirketler “kârlı” müşteriyi takip ederken, madalyonun öbür yüzüne de bakıyor. Kâr getiren müşterilerinin yanında bir de “kötü müşteri” olarak adlandırdıkları, kârlı olmayan müşterileri var. Hatta b...

1 MAYIS, 2005

Pazarlama

Müşteriyi Dinleyip Para Kazanıyorlar

Son dönemde çok sayıda yönetim uzmanı “tüketiciyle ortaklaşa değer yaratma”nın önemine dikkat çekiyor. Bu konuda C.K Prahalad ve Eric Von Hippel gibi ünlü isimler başı çekiyor. Onlara göre, gelecek...

1 MAYIS, 2005

İnsan kaynakları

Sıra Dışı Yapan 10 Kritik Özellik

Dikkatinizi çekmiştir. Son dönemde şirketler dünyasında “fark yaratmak”, “sıra dışılık” ve “müşterideneyimi” konuları çok öne çıkıyor. Yönetim danışmanı Shaun Smith, Andy Milligan’le birlikte yazdı...

1 MAYIS, 2005

İnsan kaynakları

En Değerliler Nasıl Bulunur?

Kavram ilk kez 1910 yılında beyzbol dünyasında ortaya atıldı. Ligin “en değerli oyuncuları” (Most valuable players-MVP) seçilmeye başlandı. Aslında sadece spor dünyası değil, iş dünyası da onları k...

1 MAYIS, 2005

İnsan kaynakları

Çırak’daki Danışman Kimleri İşe Alıyor?

Lütfi Fırat, Anadolu Grubu İnsan Kaynakları Direktörü… Kanal D’deki Çırak programıyla gündeme geldi. Tuncay Özilhan’ın iki danışmanından biri. İK uygulamaları konusunda Türkiye’nin gelişmeye ihtiya...

1 MAYIS, 2005

İnsan kaynakları

Kadınlar Niye Az Kazanır?

Aslında tartışma yıllardır sürüyor. İş dünyasında kadın ve erkek arasındaki uçurum, özellikle ücret farkı hep tartışılır. Dr. Warren Farrel, “Why Men Earn More” (Erkekler Neden Daha Fazla Kazanıyor...

1 MAYIS, 2005

Liderlik

Sürekli Kârın 22 Yolu Var

Daralan marjlar, artan rekabet ve ekonomideki gelişmeler, büyümeyi, dolayısıyla karı zorlaştırıyor. Şirketler, karlı büyümek için yeni stratejiler peşinde koşuyor, arayışlarını sürdürüyor. Uzmanlar...

1 NİSAN, 2005

Liderlik

Uzun Yaşayan Şirketler Kulübü

Henokiens, benzeri çok az görülen bir “şirketler kulübü”… 1981 yılında Fransa’da kuruldu. Bu özel kulübe 200 yaşını dolduran aile şirketleri katılabiliyor. Şu anda 7 ülkeden, 34 üyesi var. Başkanı ...

1 NİSAN, 2005

Liderlik

Sıkı Oynayan Kazanıyor

İş dünyası, bir oyun alanı, şirketler de oyuncu. Burada kilit soru şu: “Oynamak için mi, yoksa kazanmak için mi oynuyorsunuz?”. Yönetim danışmanları, kazanmayı hedefleyin, “sıkı oyuncu” olun öneris...

1 NİSAN, 2005

Liderlik

Hangi Sorunla Uğraşıyorlar?

Türkiye çok önemli bir dönemden, değişim sürecinden geçiyor. Düşen enflasyon, ekonomideki büyüme, farklılaşan rekabet yapısı ve diğer etkenler… Peki bu ortamda iş dünyası, şirketler hangi sorunlarl...

1 NİSAN, 2005

Liderlik

Büyüklük Ne Sağlar?

Her şirketin amacı büyümektir. “Sektörümün lideri olacağım” diyen şirketlerin sayısı da çok fazladır… Peki, büyüklüğün anlamı var mı? Şimdi bu sorunun yanıtı tartışılıyor… Uzmanlara göre, büyüklük,...

1 NİSAN, 2005

Pazarlama

Perakende Şirketleri Nasıl Ayakta Kalacak?

Michael Bergdahl ismini duyanların sayısı çok azdır. Onu bu sayfaya taşıyan özelliği, yıllarını dünyaca ünlü perakende devi Wal-Mart’a adaması. Şirketin kurucusu Sam Walton ile yakından çalışmış, b...

1 NİSAN, 2005

Pazarlama

5 Boyuta Geçiş Dönemi

Bir otomobilin kendine özgü bir kokusu, yazılımın sesi, diş macununun lezzeti olabilir mi? Dünyanın önde gelen marka uzmanlarından Martin Lindstrom, “mutlaka olmalı” diyor… Ona göre, artık markada ...

1 NİSAN, 2005