Son dönemde iş dünyasında “iş değiştirme” konusunda bir anlayış değişimi yaşanıyor. Eskiden insanlar şirketlerini kolay kolay bırakmazken günümüzde farklı bir tablo var. Halihazırda bir işi olan yö...
Şirketler motivasyonu artırmak, çalışanlarını ödüllendirmek için yaratıcı ve etkili yöntemler peşinde. Anadolulu şirketler ise bu işin sırrını bulmuş… Yerel değerleri İK uygulamalarıyla harmanlayıp...
Şirketler “kârlı” müşteriyi takip ederken, madalyonun öbür yüzüne de bakıyor. Kâr getiren müşterilerinin yanında bir de “kötü müşteri” olarak adlandırdıkları, kârlı olmayan müşterileri var. Hatta b...
Son dönemde çok sayıda yönetim uzmanı “tüketiciyle ortaklaşa değer yaratma”nın önemine dikkat çekiyor. Bu konuda C.K Prahalad ve Eric Von Hippel gibi ünlü isimler başı çekiyor. Onlara göre, gelecek...
Dikkatinizi çekmiştir. Son dönemde şirketler dünyasında “fark yaratmak”, “sıra dışılık” ve “müşterideneyimi” konuları çok öne çıkıyor. Yönetim danışmanı Shaun Smith, Andy Milligan’le birlikte yazdı...
Kavram ilk kez 1910 yılında beyzbol dünyasında ortaya atıldı. Ligin “en değerli oyuncuları” (Most valuable players-MVP) seçilmeye başlandı. Aslında sadece spor dünyası değil, iş dünyası da onları k...
Lütfi Fırat, Anadolu Grubu İnsan Kaynakları Direktörü… Kanal D’deki Çırak programıyla gündeme geldi. Tuncay Özilhan’ın iki danışmanından biri. İK uygulamaları konusunda Türkiye’nin gelişmeye ihtiya...
Aslında tartışma yıllardır sürüyor. İş dünyasında kadın ve erkek arasındaki uçurum, özellikle ücret farkı hep tartışılır. Dr. Warren Farrel, “Why Men Earn More” (Erkekler Neden Daha Fazla Kazanıyor...
Daralan marjlar, artan rekabet ve ekonomideki gelişmeler, büyümeyi, dolayısıyla karı zorlaştırıyor. Şirketler, karlı büyümek için yeni stratejiler peşinde koşuyor, arayışlarını sürdürüyor. Uzmanlar...
Henokiens, benzeri çok az görülen bir “şirketler kulübü”… 1981 yılında Fransa’da kuruldu. Bu özel kulübe 200 yaşını dolduran aile şirketleri katılabiliyor. Şu anda 7 ülkeden, 34 üyesi var. Başkanı ...
İş dünyası, bir oyun alanı, şirketler de oyuncu. Burada kilit soru şu: “Oynamak için mi, yoksa kazanmak için mi oynuyorsunuz?”. Yönetim danışmanları, kazanmayı hedefleyin, “sıkı oyuncu” olun öneris...
Türkiye çok önemli bir dönemden, değişim sürecinden geçiyor. Düşen enflasyon, ekonomideki büyüme, farklılaşan rekabet yapısı ve diğer etkenler… Peki bu ortamda iş dünyası, şirketler hangi sorunlarl...
Her şirketin amacı büyümektir. “Sektörümün lideri olacağım” diyen şirketlerin sayısı da çok fazladır… Peki, büyüklüğün anlamı var mı? Şimdi bu sorunun yanıtı tartışılıyor… Uzmanlara göre, büyüklük,...
Michael Bergdahl ismini duyanların sayısı çok azdır. Onu bu sayfaya taşıyan özelliği, yıllarını dünyaca ünlü perakende devi Wal-Mart’a adaması. Şirketin kurucusu Sam Walton ile yakından çalışmış, b...
Bir otomobilin kendine özgü bir kokusu, yazılımın sesi, diş macununun lezzeti olabilir mi? Dünyanın önde gelen marka uzmanlarından Martin Lindstrom, “mutlaka olmalı” diyor… Ona göre, artık markada ...