YÖNETİM

Pazarlama

Şehirdekilerin Marka Stratejisi

Hilton, Ritz Carlton, Conrad Hilton, Divan ve diğerleri… Türkiye’nin “şehir” otelleri arasında marka konusunda öne çıkan bu tesislerinin hepsinin ayrı bir stratejisi var. Bazıları “marka oluşturmak...

1 MART, 2006

Pazarlama

“Türkiye’ye Özgü Marka Yaratın”

Otel ve konaklama sektöründe markalaşmaya dönük soruşturmamıza, Lippincott Mercer, dünyanın önde gelen danışmanlık şirketlerinden… “Kurumsal markalaşma”, “şirket kimliği” ve “marka stratejileri” ko...

1 MART, 2006

Pazarlama

Türkiye’nin Turizm markaları

Capital, Türkiye’de turizm markalarına dikkat çekmek amacıyla özel bir çalışma yaptı. Önce GFK Türkiye şirketine bir araştırma hazırlattı. 20 ilde, 1230 kişiyle gerçekleştirilen araştırmanın ardınd...

1 MART, 2006

Pazarlama

Marka Olmanın 10 Altın Kuralı

Türkiye, Türkiye turizmde müthiş bir ivme yakaladı. Turist sayısı 20 milyonu geçti, gelirler 18 milyar dolara yaklaştı. Her yıl neredeyse 80 bin yeni yatak hizmete giriyor. Böyle bir ortamda Türkiy...

1 MART, 2006

Pazarlama

En Çok Hatayı Yapan Neden Hep Kazanır?

Richard Farson, "Whoever Makes the Most Mistakes Wins” (En Çok Hatayı Yapan Kazanır) adlı kitabın yazarı. Bu çalışmasında, başarıya ilişkin yeni bir yaklaşım sunuyor. Risk almadan, ilk önce başarıs...

1 MART, 2006

Pazarlama

Sadakat Mit’leri Şirket Batırır Mı?

Dünya çapında müşteri sadakati programlarına harcanan para, yılda 100 milyar dolara yaklaşıyor. Ancak, bu yatırımın geri dönüşü her zaman alınamıyor. “Loyalty Myths” kitabının yazarlarından Lerzan ...

1 MART, 2006

Pazarlama

Kar Artıran Yeni Fiyat Modeli

Fiyat belirlemede en klasik yöntem, maliyetin üzerine bir marj koymaktır. Rakibe göre fiyat belirleme yöntemi de yıllarca kullanıldı. Ancak, artık rekabetin yapısı değişiyor, kar etmek zorlaşıyor. ...

1 MART, 2006

İnsan kaynakları

Şirketler Yıldız Peşinde!

İş dünyasında çok sayıda CEO, her fırsatta insan kaynakları ve yetenekli çalışanların öneminden dem vuruyor. Ancak bu konuya gerçekten gönül verenlerin sayısı fazla değil. Çoğu şirket insan kaynakl...

1 MART, 2006

İnsan kaynakları

“Dell’i Zirveye 4 Bileşen Taşıdı”

Pat Casey, dünyaca ünlü bilgisayar şirketi Dell’in Öğrenme ve Gelişmeden Sorumlu Başkan yardımcısı… İnsan kaynakları stratejisini oluşturuyor, yeni liderler yetişmesine öncülük ediyor. Şirketin baş...

1 MART, 2006

İnsan kaynakları

Kariyerde Anadolu’nun En İdeal 10 İli

İlk kez 2001 krizinde, işsizlik riski altında olan profesyoneller, Anadolu’da çalışmaya razı oldu… Sonrasında ise sanayi, ticaret ve turizmdeki hareketlenme Anadolu’da yeni iş olanakları yarattı, k...

1 MART, 2006

Liderlik

Liderler İçin En İyi 20 Şirket

Hepimizin olduğu gibi iş dünyasına yön veren genel müdür ve CEO’ların hayallerini süsleyen, onları heyecanlandıran şirketler de var. Liderlik özelliklerini en iyi sergileyebilecekleri, gelecek vaat...

1 ŞUBAT, 2006

Liderlik

En Hızlı Büyüyen Grup Olacağız

Erdem Holding, 1 milyar dolara yaklaşan cirosu ile Türkiye’nin güçlü şirketleri arasında yer alıyor. Grubun amiral gemisi Genpa, 2005’te adet bazında yüzde 25’lik bir büyüme sağladı. Holding Yöneti...

1 ŞUBAT, 2006

Liderlik

Uyumlu Lider Performansı Arttırır

Prof. Richard Boyatzis, liderlik konusunda dünyanın önde gelen uzmanlarından. Bu konuda önemli çalışmalara sahip. Son kitabı “Resonant Leadership”te (Uyumlu Liderlik) farklı bir lider tanımı yapıyo...

1 ŞUBAT, 2006

Liderlik

Koç İşe Almayınca İngiltere'ye Gittim

Akın Öngör’ü tanımayan yoktur. Garanti Bankası’ndaki genel müdürlük döneminde bankasını kökten değiştirdi, sektöre birçok yeniliği getirdi. Liderlik özellikleriyle iş dünyasında kendine özgü bir ye...

1 ŞUBAT, 2006

Pazarlama

Müşteri Ne Kadar Bekler?

Otomobil alımı, banka işlemi, tüpgaz siparişi, poliçe satın alma, call center arama ve diğerleri… Müşterinin şirketlerle ilişkilerinde hep bir “bekleme” zorunluluğu ortaya çıkıyor. Ancak, bazı şirk...

1 ŞUBAT, 2006