Tanık olduğumuz etkinlikler yükselişi ortaya koyuyor. Rakamlar ise büyük trendi açıkça destekliyor. Son yıllarda şirketlerin kültür, sanata yaptığı yatırım miktarında büyük artış var. Yapı Kredi, M...
Bugün çok sayıda işadamı ve ekonomist, AB’ye üyesi olma yolundaki Türkiye’yi İspanya’ya benzetiyor ve İspanya’nın 20 yıl önceki haliyle karşılaştırıyor. Bu nedenle Wharton Business School profesörl...
“Top Class Competitors” kitabının yazarı Prof. Stephane Garelli, rekabet konusunda dünyanın önde gelen uzmanlarından biri. Rekabeti şirketleri motive eden ve kârı getiren bir araç olarak görüyor. G...
Global rekabet ve kurumsal yönetim ilkeleri şirketlerin zirvesinde yeni bir dönemin kapısını araladı. Yönetim kurulları artık daha profesyonel olmak zorunda. Bu nedenle şirketler bünyelerinde tam b...
Avea’nın yeni genel müdürü Cüneyt Türktan, uzunca süren sessizliğini bozdu. Onunla yaptığımız görüşmede Avea’nın güçlü ve zayıf bulduğu taraflarını açık yüreklilikle ortaya koydu. Şirketin yeni iş ...
Yabancı ortaklıklar, satın almalar, özelleştirmeler, artan yatırımlar… 2005 yılına damgasını vuran bu gelişmeler, insan kaynakları alanında da büyük bir hareketliliğe neden oldu. Birçok şirket üst ...
2006 yılı insan kaynakları, özellikle de üst düzey yönetici arayışı açısından çok hareketli geçiyor. Onlarca şirket büyümeden yararlanmak, artan rekabetle başa çıkmak için yeni genel müdürünü arıyo...
Jeff Bezos, Steve Jobs, Richard Branson, Stelios, ve Charles Dunstone… Tüm bu girişimcilerin ortak özellikleri içgüdülerine güvenerek iş dünyasında başarıyı yakalamaları. Marka uzmanı Shaun Smith d...
İşyeri ortamı iyileştirildiğinde çalışanların verimi yüzde 19 artıyor. Çalışanların yüzde 79’u ofis kalitesinin iş tatmininde etkili olduğunu dile getiriyor. Her 3 çalışandan biri, çalışma ortamını...
Philip Kotler, Rosabeth Moss Kanter, James Champy ve diğerleri… Hepsi de dünyanın önde gelen yönetim guruları… Onları bu sayfada buluşturan özellikleri ise “ilginç gündemleri”… Kitapları ve yaklaşı...
Global kaynak kullanımı, bütün dünyada hızla artıyor. Beyaz eşyadan elektroniğe, telekomünikasyondan hazır giyime kadar birçok sektörde şirketler, yurtdışından ürün ve hizmet almaya yöneliyor. ABD’...
Pek çok sektör ve şirket eskiden değer yarattığı, kar elde ettiği işlerden bugün artık para kazanamıyor…Değer tam anlamıyla adres değiştirmiş, farklı alanlara göç etmiş durumda. Ünlü stratejist Adr...
Aslında Türkiye’de şirketler müşterilerini izlemeye 90’lı yılların sonlarında başladılar. Ancak bu iş için gerekli teknolojik ve bilgi birikimi altyapısına ulaşmaları zaman aldı. Çoğu son birkaç yı...
“Kanser ilacını bulan şirketin marka değeri hiçbir zaman önemli olmayacak”… Bu sözler son dönemin en fazla ses getiren kitaplarından “Marka Değerini Yaratmak” (Building Brand Value) adlı kitabın ya...
Brand Finance Avrupa’nın en önemli marka danışmanlık şirketlerinden biri. Özellikle marka değerleme konusuna odaklanan şirket, Danone, easyJet, Vodafone gibi dünya devlerine hizmet veriyor. Şirketi...