EKONOMİ

TALEP KORKUSU
Makro Ekonomi

TALEP KORKUSU

Talebin canlanması, ekonomiler için olumlu bir göstergedir. Hele bu canlanma uzun bir durgunluk döneminden sonra geliyorsa, buna sevinmek gerekir. Çünkü talebin canlanması üretimi uyarır. Artan t...

1 MART, 2000

TÜRKİYE´NİN SEKTÖRLER LİGİ
Makro Ekonomi

TÜRKİYE´NİN SEKTÖRLER LİGİ

Tekstil, konfeksiyon, gıda, turizm, ticaret, tarım, kimya ve diğerleri... Hepsi de ekonomiye üretim yoluyla katkıda bulunuyor, onbinlerce kişiye iş olanağı yaratıyor. İhracatları nedeniyle ülkeye d...

1 MART, 2000

''TÜRKİYE´DE TÜKETİMİ İLİŞKİLER YÖNLENDİRİYOR''
Makro Ekonomi

''TÜRKİYE´DE TÜKETİMİ İLİŞKİLER YÖNLENDİRİYOR''

Prof. Dr. Ayşe Buğra / Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof.Dr. Ayşe Buğra, Boğaziçi Üniversitesi öğretim üyelerinden. Uzmanlık alanı ``Gelişme İktisadı``. Ancak, son yazdığı kitapla, tüketim...

1 MART, 2000

Y´NİN PEŞİNDE
Makro Ekonomi

Y´NİN PEŞİNDE

Onların gücünü anlatmaya gerek yok. Artık bütün şirketler, pazarlama yöneticileri Y Kuşağı´nın öneminin farkında. 5-22 yaş grubunu kapsayan, dinamik, kendine güvenen, ilgi alanları sürekli değişen ...

1 MART, 2000

VERGİNİN HAYATİ SORULARI
Makro Ekonomi

VERGİNİN HAYATİ SORULARI

Hisse senedi, repo, off-shore hesapları, Kurumlar Vergisi ve diğerleri... Çok sık değişen uygulamalar ve yasal düzenlemeler, vergiyle ilgili bulanıklığı bir türlü ortadan kaldırmıyor. Mart ayı yakl...

1 ŞUBAT, 2000

PROJEKSİYON
Projeksiyon

PROJEKSİYON

LEASING Mevcut durum 1999 LEASING´İN EN KÖTÜ YILI OLDU İŞLEM HACMİ 1 MİLYAR DOLARA GERİLEDİ Diğer bir çok sektörde olduğu gibi, 1999 yılı, leasing için de kötü geçti. Bu nedenle sektör uzmanlar...

1 ŞUBAT, 2000

KÜME KÜME TÜRKİYE!
Makro Ekonomi

KÜME KÜME TÜRKİYE!

Onlarca yaşam tarzı, çok sayıda yaş grubu, tüketim kalıbı, kültürel alışkanlıklar ve hayata bakış... Giderek küreselleşen dünyada müşterisini tanımak isteyen, pazarlamada ``mikro`` faktörlere yönel...

1 ŞUBAT, 2000

REEL BÜYÜMEDE TÜRKİYE CEPHESİ
Makro Ekonomi

REEL BÜYÜMEDE TÜRKİYE CEPHESİ

Bu sayfalardan önce Bain, Cuneo E Associati´nin araştırmasını okudunuz. ABD ve Avrupa´daki şirketlerin performansını ortaya koyuyor, ``sürdürülebilir büyümeyi`` yakalama düzeyini gösteriyordu. Biz ...

1 ŞUBAT, 2000

ELMANIN İKİ YARISI
Makro Ekonomi

ELMANIN İKİ YARISI

Bir zamanlar şirketler için tüketici tek tipti... Kimsenin de tüketiciyi yakından tanımak gibi kaygısı yoktu. Üstelik kadın-erkek ayrımı da anlamsızdı. Oysa son yıllarda tüketiciyi tanımaya, segmen...

1 ŞUBAT, 2000

PROJEKSİYON
Projeksiyon

PROJEKSİYON

OTOBÜS Mevcut durum PAZAR YÜZDE 28 ORANINDA DARALDI 1999 yılı, otobüs üreticileri için kötü bir yıl oldu. Krizin etkilerini yıl boyunca hisseden otobüs sektörü, 1999´u küçülmeyle kapattı. Te...

1 OCAK, 2000

MERKEZ BANKASI´NIN 2000 STRATEJİSİ
Makro Ekonomi

MERKEZ BANKASI´NIN 2000 STRATEJİSİ

Gazi Erçel / Merkez Bankası Başkanı  Türkiye´yi yeni milenyuma taşıyan ekonomi politikalarının temelinde, Merkez Bankası´nın uyguladığı para programı yatıyor. Programın mimarı ise başkan Gazi ...

1 OCAK, 2000

TÜRKİYE KABUĞUNU YIRTIYOR
Makro Ekonomi

TÜRKİYE KABUĞUNU YIRTIYOR

Selçuk Demiralp / Hazine Müsteşarı Hazine Müsteşarı Selçuk Demiralp, piyasalarda yaşanan krize rağmen, ekonomiye olumlu bakıyor. Zaten yaşananları, “Kriz değil, dalgalanmaydı” diye nitelendiriyor...

1 OCAK, 2000

ASLINDA 5 TÜRKİYE VAR
Makro Ekonomi

ASLINDA 5 TÜRKİYE VAR

Ünlü romancı Mithat Cemal Kutay, Osmanlı´nın son dönemini anlatan eserine ``Üç İstanbul`` adını vermişti. Biz de Türkiye´nin yeni milenyum öncesindeki son refah düzeyini ortaya koyan analizimize ``...

1 OCAK, 2000

ENFLASYON OLMADAN ASLA!
Makro Ekonomi

ENFLASYON OLMADAN ASLA!

Nereden bakarsak bakalım, Türkiye´de bir nesil, hatta iki nesil yüksek enflasyonla büyüdü. 30´ların altındakiler, tek haneli enflasyonu tanımadı, hiç kuruş yüzü görmedi. Ve bizlerde yıllarca bu can...

1 OCAK, 2000

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.