Fitch Ratings, "Türk hayat dışı sigorta sektörü bu yıl yeniden zarara dönebilir" açıklamasında bulundu.
Sompo Japan Sigorta Genel Müdürü Recai Dalaş ile sektörün mevcut tablosunu ve bu ortamda büyüme hedeflerini konuştuk...
Anadolu Sigorta’da, Musa Ülken’in emekliliği sonrasında boşalacak genel müdürlük görevine İlhami Koç atandı.
Cenk Tabakoğlu’yla sektörün 2016 yılı tablosunu ve yeni şirketin stratejilerini konuştuk...
Türkiye’de bugün 3 bine yakın şirket alacak sigortası yaptırıyor.
Beklenti ve yabancılara özel sigortalarla yeni teminatlı özel sağlık sigortaları sektörde şirketlerin iştahını açıyor...
Eureko Sigorta Genel Müdürü Can Akın Çağlar, hayat dışı sigortacılığının geleceğini ve 2016 yılı öngörülerini anlattı...
Sigorta sektöründe şirketler 200’e yakın ürünle çetin bir rekabet içinde.
Sigorta sektöründe şirketler 200’e yakın ürünle çetin bir rekabet içinde.
Axa, 13 yılın ardından Türkiye’de CEO’sunu değiştirdi. Mart ayında göreve gelen GUILLAUME LEJEUNE, her türlü rakamsal büyüme hedefi vermekten kaçınıyor. “Hedefim pazarda mevcut konumumuzu koruyarak, kârlılığımızı artırıp sürdürülebilir büyümeyi yakalamak” diyor. Fransız yönetici, ilk iş olarak Axa Group’un uluslararası gücüyle yurtdışında faaliyet gösteren büyük Türk şirketlerini portföyüne ekledi. Bu dönemde zorunlu trafik sigortalarında düzeltmelere gidildi. Prim üretiminde daha dengeli bir dağılım planlayan Lejeune, gelecek büyümelerinde tamamlayıcı sağlık ve eğitim sigortaları ile BES’in önemli fırsatlar olduğuna inanıyor.
Geçen yıl sonunda 63 oyunculu sigorta sektöründe 44 şirketin pazar payı yüzde 1’in altındaydı. Bu tablo, 5 yıl öncesinde de 57 sigorta şirketinin 34’ü için geçerliydi. Bu düşük pazar payları nedeniyle şirketler ölçek ekonomisini yakalayamıyor. Dolayısıyla kârlılıkta zorlanıyorlar. Ayrıca rekabette küçükler, kendi liglerinin dışına çıkamıyor. Her ne kadar küçük şirketlerin yöneticileri pazar payı değil kâr odaklı büyüme gösterdiklerini belirtseler de lider oyuncular yakın dönemde konsolidasyon beklentisinde…
Dünyada ilk üçe giren Generali Sigorta, 152 yıldır bulunduğu Türkiye’de de hızla büyümek istiyor. Şirket, 2014’ü yüzde 80 artışla 158 milyon TL prim üretimiyle kapattı. Bu yıl için ise daha mütevazı, yüzde 30’luk bir hedefi var. Generali Sigorta Genel Müdürü MINE AYHAN 2015’in ilk çeyreğinde prim üretimini yüzde 49,5 artırmayı başardıklarını söylüyor. Ayhan, “Türkiye’de hedefimiz, önce ilk 10’a, sonra sırasıyla ilk 5’e ve ilk 3’e girmek” diye konuşuyor.
Dünya sigorta devlerinden Aviva, Türkiye’yi en önemli büyüme pazarları arasında sayıyor. Aviva Avrupa CEO’su, önümüzdeki 20 yıl için AvivaSA’da yıllık ortalama yüzde 30 büyüme hedefliyor. CEO, Türkiye’de bu büyümeyi getirecek pek çok fırsat olduğuna da inanıyor. Öte yandan Türkiye’de yeterli ölçeğe ulaşamadığı ve dolayısıyla kâr edemediği için pek çok şirketin çıkabileceğini de belirtiyor. AvivaSA büyüme planı kapsamında mevcut ve yeni ürünlerle Sabancı Holding’in diğer şirketlerinin 14 milyonu bulan müşterilerine ulaşmayı planlıyor. Emeklilik tarafında ise ölçeği büyütmek için satın alma fırsatlarına açık kapı bırakıyor. Ayrıca şirket sağlık sigortacılığına da göz kırpıyor.
Yapı Kredi Sigorta Genel Müdürü Dr. Gİray Velioğlu, bu yıl zararı kapatıp kâra geçmeyi hedeflediklerini söylüyor.
Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, "2 yıl içinde prim üretimi ve kârlılıkta sektör lideri olacağız” diyor.