Sigorta

Sigorta

SİGORTADA YENİ ÜRÜN REKABETİ

Sigorta sektöründe şirketler 200’e yakın ürünle çetin bir rekabet içinde.

18 OCAK, 2016

Sigorta

YENİ ÜRÜN REKABETİ

Sigorta sektöründe şirketler 200’e yakın ürünle çetin bir rekabet içinde.

4 OCAK, 2016

Sigorta

"ORGANİK VE KÂRLI BÜYÜME PLANIMIZ VAR"

Axa, 13 yılın ardından Türkiye’de CEO’sunu değiştirdi. Mart ayında göreve gelen GUILLAUME LEJEUNE, her türlü rakamsal büyüme hedefi vermekten kaçınıyor. “Hedefim pazarda mevcut konumumuzu koruyarak, kârlılığımızı artırıp sürdürülebilir büyümeyi yakalamak” diyor. Fransız yönetici, ilk iş olarak Axa Group’un uluslararası gücüyle yurtdışında faaliyet gösteren büyük Türk şirketlerini portföyüne ekledi. Bu dönemde zorunlu trafik sigortalarında düzeltmelere gidildi. Prim üretiminde daha dengeli bir dağılım planlayan Lejeune, gelecek büyümelerinde tamamlayıcı sağlık ve eğitim sigortaları ile BES’in önemli fırsatlar olduğuna inanıyor.

7 EYLÜL, 2015

Sigorta

YÜZDE 1 İLE YAŞANIR MI?

Geçen yıl sonunda 63 oyunculu sigorta sektöründe 44 şirketin pazar payı yüzde 1’in altındaydı. Bu tablo, 5 yıl öncesinde de 57 sigorta şirketinin 34’ü için geçerliydi. Bu düşük pazar payları nedeniyle şirketler ölçek ekonomisini yakalayamıyor. Dolayısıyla kârlılıkta zorlanıyorlar. Ayrıca rekabette küçükler, kendi liglerinin dışına çıkamıyor. Her ne kadar küçük şirketlerin yöneticileri pazar payı değil kâr odaklı büyüme gösterdiklerini belirtseler de lider oyuncular yakın dönemde konsolidasyon beklentisinde…

7 EYLÜL, 2015

Sigorta

HEDEFİMİZ İLK 10'A GİRMEK

Dünyada ilk üçe giren Generali Sigorta, 152 yıldır bulunduğu Türkiye’de de hızla büyümek istiyor. Şirket, 2014’ü yüzde 80 artışla 158 milyon TL prim üretimiyle kapattı. Bu yıl için ise daha mütevazı, yüzde 30’luk bir hedefi var. Generali Sigorta Genel Müdürü MINE AYHAN 2015’in ilk çeyreğinde prim üretimini yüzde 49,5 artırmayı başardıklarını söylüyor. Ayhan, “Türkiye’de hedefimiz, önce ilk 10’a, sonra sırasıyla ilk 5’e ve ilk 3’e girmek” diye konuşuyor.

24 AĞUSTOS, 2015

Sigorta

FIRSAT ÇOK, ÇIKANLAR OLABİLİR

Dünya sigorta devlerinden Aviva, Türkiye’yi en önemli büyüme pazarları arasında sayıyor. Aviva Avrupa CEO’su, önümüzdeki 20 yıl için AvivaSA’da yıllık ortalama yüzde 30 büyüme hedefliyor. CEO, Türkiye’de bu büyümeyi getirecek pek çok fırsat olduğuna da inanıyor. Öte yandan Türkiye’de yeterli ölçeğe ulaşamadığı ve dolayısıyla kâr edemediği için pek çok şirketin çıkabileceğini de belirtiyor. AvivaSA büyüme planı kapsamında mevcut ve yeni ürünlerle Sabancı Holding’in diğer şirketlerinin 14 milyonu bulan müşterilerine ulaşmayı planlıyor. Emeklilik tarafında ise ölçeği büyütmek için satın alma fırsatlarına açık kapı bırakıyor. Ayrıca şirket sağlık sigortacılığına da göz kırpıyor.

23 TEMMUZ, 2015

Sigorta

"ZARARI KAPATIP İLK 5'E GİRECEĞİZ"

Yapı Kredi Sigorta Genel Müdürü Dr. Gİray Velioğlu, bu yıl zararı kapatıp kâra geçmeyi hedeflediklerini söylüyor.

17 TEMMUZ, 2015

Sigorta

2,5 MİLYON SİGORTALI ARANIYOR!

Bugüne kadar kurumsal poliçelerle hacim yaratan sigorta sektörü, yeni dönemde artık bireysele daha çok odaklanıyor.

17 TEMMUZ, 2015

Sigorta

"2 YIL SONRA YENİDEN BİRİNCİYİZ"

Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, "2 yıl içinde prim üretimi ve kârlılıkta sektör lideri olacağız” diyor.

17 TEMMUZ, 2015

Sigorta

KUŞAK DEĞİŞİMİ BAŞLIYOR

Sigorta sektörü adeta kabuk değiştirdi. Yabancılar, birleşme ve satın almalar derken sektör yepyeni bir çehre kazandı.

17 TEMMUZ, 2015

Sigorta

YABANCILAR SOSYAL SORUMLULUĞA DAHA ÇOK ÖNEM VERİYOR

Amerikan Liberty, Türkiye’de yeni bir projenin duyurusunu yaptı.

17 TEMMUZ, 2015

Sigorta

DEVLERİN PAYI DEĞİŞİR Mİ?

slında tablo benzer. Aslan payı, her zaman büyükler arasında paylaşılıyor. 76 oyunculu faktoringde, pazarın yüzde 56’sına 6 oyuncu hükmediyor. Leasingde ilk 5 yüzde 60’a sahipken BES’te ilk 4’ün payı yüzde 73’e ulaşıyor. Peki bu resim değişir mi? Sigortada şirket alımları ve konsolidasyon etkili olacak. Leasingde orta ölçekteki şirketlerin performansı değişiklik yaratabilir. BES’te değişiklik beklenmiyor ancak faktoringde büyüklerin payı artabilir.

27 NİSAN, 2015

Sigorta

"BES'TE KAR 5 MİLYAR TL FONLA GELİYOR"

Bu yıl sigortacılıkta her alanda büyüme planları yapılıyor. BNP Paribas Cardif Türkiye Genel Müdürü CEMAL KİŞMİR, 2015’te hayat sigortalarında yüzde 15 büyümeye ve BES’te 50 milyar TL fon büyüklüğüne erişilmesini bekliyor. Elementerde faaliyet gösterdikleri koruma ürünlerinde de yüzde 20’ye varan büyüme öngörüyor. Kişmir, sektörde kâr yaratan ölçeğe de dikkat çekiyor: “Türkiye’de hayat sigortacılığında bir şirketinin sürdürülebilir kârlılığı yakalaması için 500 milyon TL prim üretmesi gerekiyor. Bireysel emeklilikte de kârlılık 5 milyar TL fon büyüklüğüyle yakalanabiliyor.”

9 MART, 2015

Sigorta

PAZAR PAYI PEŞİNDE DEĞİLİZ

Bu yılın sigortacılık tarafında nasıl geçtiğini, sektörün kârlı branşlarını ve bu ortamdaki hedeflerini Güneş Sigorta Genel Müdürü Serhat Süreyya Çetin ile konuştuk:

21 EYLÜL, 2014

Sigorta

DAHA DA ARTAR MI?

Sigorta, yabancı oyuncuların en etkin olduğu finans alanı.

21 EYLÜL, 2014