Dünyada ilk üçe giren Generali Sigorta, 152 yıldır bulunduğu Türkiye’de de hızla büyümek istiyor. Şirket, 2014’ü yüzde 80 artışla 158 milyon TL prim üretimiyle kapattı. Bu yıl için ise daha mütevazı, yüzde 30’luk bir hedefi var. Generali Sigorta Genel Müdürü MINE AYHAN 2015’in ilk çeyreğinde prim üretimini yüzde 49,5 artırmayı başardıklarını söylüyor. Ayhan, “Türkiye’de hedefimiz, önce ilk 10’a, sonra sırasıyla ilk 5’e ve ilk 3’e girmek” diye konuşuyor.
Dünya sigorta devlerinden Aviva, Türkiye’yi en önemli büyüme pazarları arasında sayıyor. Aviva Avrupa CEO’su, önümüzdeki 20 yıl için AvivaSA’da yıllık ortalama yüzde 30 büyüme hedefliyor. CEO, Türkiye’de bu büyümeyi getirecek pek çok fırsat olduğuna da inanıyor. Öte yandan Türkiye’de yeterli ölçeğe ulaşamadığı ve dolayısıyla kâr edemediği için pek çok şirketin çıkabileceğini de belirtiyor. AvivaSA büyüme planı kapsamında mevcut ve yeni ürünlerle Sabancı Holding’in diğer şirketlerinin 14 milyonu bulan müşterilerine ulaşmayı planlıyor. Emeklilik tarafında ise ölçeği büyütmek için satın alma fırsatlarına açık kapı bırakıyor. Ayrıca şirket sağlık sigortacılığına da göz kırpıyor.
Yapı Kredi Sigorta Genel Müdürü Dr. Gİray Velioğlu, bu yıl zararı kapatıp kâra geçmeyi hedeflediklerini söylüyor.
Bugüne kadar kurumsal poliçelerle hacim yaratan sigorta sektörü, yeni dönemde artık bireysele daha çok odaklanıyor.
Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, "2 yıl içinde prim üretimi ve kârlılıkta sektör lideri olacağız” diyor.
Sigorta sektörü adeta kabuk değiştirdi. Yabancılar, birleşme ve satın almalar derken sektör yepyeni bir çehre kazandı.
Amerikan Liberty, Türkiye’de yeni bir projenin duyurusunu yaptı.
slında tablo benzer. Aslan payı, her zaman büyükler arasında paylaşılıyor. 76 oyunculu faktoringde, pazarın yüzde 56’sına 6 oyuncu hükmediyor. Leasingde ilk 5 yüzde 60’a sahipken BES’te ilk 4’ün payı yüzde 73’e ulaşıyor. Peki bu resim değişir mi? Sigortada şirket alımları ve konsolidasyon etkili olacak. Leasingde orta ölçekteki şirketlerin performansı değişiklik yaratabilir. BES’te değişiklik beklenmiyor ancak faktoringde büyüklerin payı artabilir.
Bu yıl sigortacılıkta her alanda büyüme planları yapılıyor. BNP Paribas Cardif Türkiye Genel Müdürü CEMAL KİŞMİR, 2015’te hayat sigortalarında yüzde 15 büyümeye ve BES’te 50 milyar TL fon büyüklüğüne erişilmesini bekliyor. Elementerde faaliyet gösterdikleri koruma ürünlerinde de yüzde 20’ye varan büyüme öngörüyor. Kişmir, sektörde kâr yaratan ölçeğe de dikkat çekiyor: “Türkiye’de hayat sigortacılığında bir şirketinin sürdürülebilir kârlılığı yakalaması için 500 milyon TL prim üretmesi gerekiyor. Bireysel emeklilikte de kârlılık 5 milyar TL fon büyüklüğüyle yakalanabiliyor.”
Bu yılın sigortacılık tarafında nasıl geçtiğini, sektörün kârlı branşlarını ve bu ortamdaki hedeflerini Güneş Sigorta Genel Müdürü Serhat Süreyya Çetin ile konuştuk:
Leasing ve faktoring alanlarında da 2012 yılında çıkan yeni yasayla tüm oyunun kuralları değişmiş durumda. Yeni ürünlerin ilgiyle karşılanması, bu alanda yıllardır düşük seyreden kâr marjını yukarı çıkarmada kaldıraç olarak görülüyor.
Groupama Sigorta Genel Müdürü Ramazan Ülger, bu yılın ilk aylarında sigorta sektöründeki gidişatı ve yeni düzenlemelerin yansımalarını aktardı.
Bankacılık dışı finans alanlarında pazardaki ilk 5 oyuncunun hakimiyeti dikkat çekici... Ancak son 5 yılda BES, leasing ve faktoringde ilk 5 oyuncunun toplam pazar payı az da olsa azalma trendinde.
Yapı Kredi Sigorta’nın satın alımı sonrası 4 şirketin de başında olan isim Allianz CEO’su Solmaz Altın ile elementer ve BES pazarlarında gelecek planlarını, ortak yönetim stratejilerini konuştuk.