PAZARLAMA TAKTİKLERİ

2.03.2015 15:39:560
Paylaş Tweet Paylaş
PAZARLAMA TAKTİKLERİ
2015'İN EN ÖNEMLİ TRENDİ
SORU:
Pazarlama iletişiminde 2015’in en önemli trendleri neler?
Baskın trend, basılı ve görsel medyadan sosyal medyaya kayışın hızlanması. Bundan başka, sosyal medyadaki iki anahtar trend “mobil” ve “video”da yaşanacak. Giderek daha fazla tüketici web’e erişim için akıllı telefonları kullanır hale geldi. Yani geleceğin pazarlama kampanyası, mesajı akıllı bir telefonun ekranına sığacak kadar basitleştirmek zorunda. Sonra yine daha fazla iletişim, yazılı ve durağan resimlerden ziyade video yoluyla olacak. Videonun önemini, YouTube’un global ölçekte tüm sosyal medya siteleri arasında Facebook’tan hemen sonra en çok ziyaret edilen site olması yeterince gösteriyor. Bir gün YouTube’un Facebook’u geçmesi beni şaşırtmaz.
İŞE MESAJLA BAŞLAYIN
SORU:
Çok sınırlı bir bütçemiz varsa iletişim için ne yapmalıyız? Dijital pazarlamanın önemi nedir? 
Mesajınızla işe başlamalısınız. Sattığınız hizmet ya da ürünün herhangi bir haber değeri var mı? Var ise pazarlamaya ait tüm paranızı, halkla ilişkilere harcamalısınız. “Daha iyi” bir ürün tek başına haber değeri taşımaz. Emsalsiz ya da farklı olmak zorunda. Günümüzde halkla ilişkiler faaliyetleri ağırlıkla web üzerinden yürütülüyor, yani dijital teknikler aşırı öneme sahip. Eğer köklü bir kuruluşsanız ama yeni ya da farklı bir ürününüz yoksa, “mesajınızı daraltmak” zorundasınız. Tek bir sözcüğe ya da konsepte odaklanmalısınız. Örneğin Volvo “emniyete” odaklanarak gayet başarılı bir otomobil üreticisi haline geldi. BMW ise “sürüşe” odaklanarak dünyanın en büyük lüks araba satıcısı oldu. Mesajınıza odaklandıktan sonra hedef kitlenize odaklanmalısınız; bunlara ulaşmak için en etkili yolu belirleyebilirsiniz. Bu, web üzerinde ya da mağaza içi gösterimler, basılı reklam, hatta doğrudan posta gibi fiziksel medya yoluyla olabilir. 
HEDEF SOSYAL MEDYA
SORU:
Hedef kitlemiz genç tüketiciler. Ancak onlara ulaşmak için çok fazla seçenek var. Hangi mecra daha doğru olur? Hedef müşteri ne kadar genç olursa, sosyal medyayı o kadar fazla kullanıyor demektir. Yani internet ve sosyal medya sizin için muhtemelen en iyi tercihtir. Ama bazen internete geçmeden önce, markanız hakkında bir tanınırlık yaratmanız gerekir. Örneğin birçok şirket yeni bir marka lansmanını, gazete ve dergiler gibi geleneksel medyaya konu olmak için PR tekniklerini kullanarak yapar. Sonra da bu hikayeleri markalarını tercih nedeni kılmak için internette kullanırlar. Geleneksel medya, sosyal medyadaki çabaları daha etkin kılacak dayanakları yaratabilir. 
BASKIN YEREL MARKA OLUN
SORU:
Tüketici ürünleri sektöründeyiz. Çok güçlü global rakiplerimiz var. Hayatta kalmak için ne yapmalıyız? 
Uzun vadede, baskın bir global marka ve baskın bir yerel marka pazarda yerini bulur. Bazı tüketiciler global markaları tercih eder. Bazıları da yerel olanları. Siz baskın yerel marka olmaya odaklanmalısınız. Global ölçekte baskın kola markası Coca-Cola’yı ele alın. Dünyanın birçok ülkesinde onun yanı sıra çok başarılı yerel markalar yer almakta. 
* Rusya’da Crazy Cola yüzde 40 paya sahip. 
* Hindistan’da Thums Up yüzde 42 paya sahip. 
*Peru’da Inca Cola 1 numara. 
* Bolivya’da Coca Colla büyük bir markadır. 
* Suudi Arabistan’da Mecca-Cola büyük bir marka. 
* Türkiye’de Cola-Turka bir dönem yüzde 20 paya sahipti, şu andaki durumunu pek iyi bilemiyorum. 

AMBALAJLA FARKLILAŞMA 
SORU:
Perakendecilikte tüketiciyi yakalamak için ambalajın önemi nedir? 
Bu, markanın konumuna bağlı. Eğer markanız yeni bir kategoride ilkse, genellikle, üzerine markanızı inşa edebileceğiniz emsalsiz bir paketleme yaratabilirsiniz. Örneğin Coca-Cola şişesi, markanın, kategorisindeki “liderliğini” sürdürüyor. Amerikan pazarında benzersiz paketler kullanarak inşa edilmiş bir sürü güçlü marka örneği var. Ama normal olarak bu teknik sadece, kolanın ilk markası Coca-Cola gibi, markanız yeni bir kategoride ilk ise işe yarayacak. Paketlemeyle ilgili diğer bir önemli fikir de bizatihi paketin üstündeki markanın stratejisi. Çoğu marka, adlarıyla ilgili sözel bir fikre hatırı sayılır paralar harcamakta ve sonra bu fikri paketlerin kendisinde kullanmayı unutabilmekte. 
MAĞAZA NEYİ TEMSİL EDİYOR?
SORU:
Perakende markası nasıl yaratılır? 
İş mağazanın kendisinde başlar. Mağaza neyi temsil etmektedir? Eğer perakende mağazanızın temsil ettiği şeyi sözcüklere dökemiyorsanız, o durumda pazarlama iletişimi tek başına bir işe yaramayacak. Wal-Mart düşük fiyatlara odaklanarak son derece güçlü bir perakendecilik markası haline geldi. Sloganı: “Daima düşük fiyat. Daima.” Her perakendeci mağaza her şeyi Walmart’ın sattığı gibi satamaz. Bir perakende mağazası Wal- Mart’la rekabet edebilmek için bir şeyde özelleşmek zorunda. Örneğin “Bed Bath&Beyond”, yatak odası ve banyo ürünlerinde uzmanlaşmış, son derece başarılı bir perakende zinciri. “Toys R Us” oyuncaklarda, “Petsmart” ev hayvanı ihtiyaçlarında uzmanlaştı. Perakende mağazaları sıklıkla, genel bir fikirleri ya da temaları olmaksızın geniş bir yelpazede ürün satar hale gelinceye kadar raflarını yükseltmeye devam eder. Yani pazarlama iletişiminde kullanacakları bir mesajları yok. Bir mesaj olmaksızın da bir pazarlama iletişimi programı işe yaramaz. Günümüzde özel bir şeyde iyi bilinir olmalısınız. Özel bir şey, akıllarda bir “yer”dir. Tüketicilerin aklında güçlü bir yere sahip olmayan bir marka, rekabet karşısında savunmasızdır.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz