Global olmak için öneriler

4 ŞUBAT, 20190
Paylaş Tweet Paylaş
Global olmak için öneriler

“YAZILI MEDYADA DÜŞÜŞ SÜRECEK”

SORU: 2019 yılında medya kanallarının durumu ne olacak?

Yazılı medyada düşüş sürmeye devam edecek. Ayrıca radyo da gözden düşecek ancak yazılı medyadan daha yavaş şekilde gerçekleşecek. Televizyon ise aynı kalacak.

Dijital dünyada da sabit resimler ve metinlerden kaçış ama hareketli videolara doğru güçlü bir yönelim var.

GLOBAL OLMAK İÇİN ÖNERİLER       

SORU: Global birer marka olmak isteyen yerel markalar ne yapmalı? Marka isimlerini değiştirmeliler mi? Neden?

Marka isimlerini büyük bir ihtimalle değiştirmek zorundalar. Ancak burada dikkate alınması gereken başka faktörler de var. Öncelikle bir markanın global pazarlara açılmadan önce kendi yerel pazarında lider marka olması gerekir. Çünkü böylesi bir konum markaya itibar kazandırır.

Barilla markası İtalya’nın lider makarna markasıydı. Sonra bu marka Amerikan pazarına “İtalya’nın 1 numaralı makarnası” sloganıyla girdi. Aradan üç yıl geçtikten sonra Barilla, Amerika’nın 1 numaralı makarnası olmuştu.

Ayrıca faaliyet gösterilen ülke de çok önemli. İtalya makarnasıyla ünlü olduğundan Amerikalı tüketiciler hemen bu markaya saldırdı. Bu yüzden markanızın Türkiye’nin meşhur olduğu bir kategoride yer alması çok işinize yarar. İkincisi, bir marka asla global pazarın tamamına birden girmeye çalışmamalı. Onun yerine her seferinde tek bir ülkeye odaklanmalı. Örneğin bir Türk markası Avrupa’da bir ülke ile işe başlamalı. Orada dikiş tutturduktan sonra ikinci bir ülkeye ve oradan da diğer ülkelere yayılmalı.

Bir diğer önemli mesele de markanın çeşitlerinin veya tatlarının sayısıdır. Bir ülkede başarılı olan bir marka ikinci bir ülkeye asla tüm ürün yelpazesiyle birden girmemelidir. Odağı tek bir ürüne veya çeşide daraltmak çok daha iyi bir yaklaşım olur. Tek bir ürünle başarılı olunduktan sonra ürün yelpazesini genişletebilirsiniz.

Marka ismine gelince... Onun değişmesi gerekebilir. Bugün İngilizce dünyanın iki numaralı lisanı. Global bir marka küresel anlamda başarılı olmayı ümit ediyorsa İngilizce dilinde tutması şarttır. Onun illa da İngilizce bir kelime olması gerekmez, sadece İngilizce konuşanların onu kolaylıkla heceleyip telaffuz edebilmeleri yeter.

Rusya’nın lider votka markası Kremlyovskaya’dır. Bu marka Amerikan pazarına girmiş ve başarılı olamamıştır. Kremlyovskaya kelimesini İngilizce konuşanların çok azı telaffuz edebilir.

Biz olsaydık bu markaya Rusya’yı akla getiren bir isim verirdik. Mesela Kızıl Meydan Votkası olabilirdi.

Votka dünyada en çok satılan damıtılmış içkidir. Rusya da votkasıyla meşhurdur. Bu yüzden Rusya’nın lider votka markasının global bir marka olarak çok başarılı olması gerekir. Ama kendine yeni bir isim bulması şartıyla.


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.