Dijitalde programatik dönem

20.07.2016 15:00:030
Paylaş Tweet Paylaş
Dijitalde programatik dönem
Dijitalin önümüzdeki günlerde nasıl gelişeceğine yönelik olarak IAB Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı DR. MAHMUT KURŞUN ile görüştük. Şunları paylaştı: l Günümüzde TV seyredenlerin yüzde 60’ından fazlası aynı anda mobil cihazına da bakıyor. l BTK verilerine göre 2015’in son çeyreğinde kullanıcıların yüzde 74’ünün veri tüketimi 100 megabyte düzeyinin üzerine çıkmış. Bu oran 2011’in aynı döneminde yüzde 36. l Eldeki veriyi analiz edip teknolojiyi kullanarak medya satın alımını daha hızlı ve akıllı hale getiren yöntem olan programatik trendi yükseliyor. l IAB Türkiye bu yıl ilk kez programatikle yapılan dijital reklam yatırımlarını açıkladı. 2015’te 78,5 milyon TL olan programatik harcamalarının önümüzdeki yıllarda daha da artması bekleniyor. l E-marketer dünyada 2015’te küresel reklam sektörünün 513 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını açıkladı. l 2016’da dünyada dijitalin toplamdaki payının yüzde 34’e çıkacağı, sektör yüzde 6 büyürken dijitalin yüzde 17’lik bir büyüme oranı yakalayacağı öngörülüyor. l 2017 yılında ise ABD’de de dijitalin televizyonu geçerek birinci sıraya yerleşeceğini tahmin ediliyor. l IAB Türkiye, Reklamcılar Derneği ve Açıkhava Reklamcıları Vakfı medya yatırım verileri analizine göre, 2016’da dijital, toplamdan aldığı yüzde 24’lük payı artırarak televizyona biraz daha yaklaşacak.

ÖNE ÇIKANLAR
DİJİTAL TEKNOLOJİ

McKinsey’in dijital pazarlama stratejisinden sorumlu ortağı David C. Edelman, “İnternetin hayatımıza girmesinden itibaren şirketler deneyler yaparak satış ve müşteri bağlılığını artırmaya çalıştı. Pek çoğu da başarısız oldu. Müşteriler dijital teknolojiyi kendi bildiği şekilde uyguladı ve kendi istedikleri şekilde satın alma kararını verdiler. Bu gelişimin farkında olan şirketler dijitali pazarlama stratejilerinin merkezine oturttu ve başarılı oldu. Bu önemli gerçeği hiçbir şirket gözden kaçırmamalı.”
DOĞAL REKLAMCILIK
Pazarlama konusunda yazar, gazeteci ve öğretim görevlisi Azadeh Williams, “2015 online video izlenme konusunda önemli bir yıldı ama bu yıl etkisini özellikle de Z jenerasyonunda daha da çok görmeye başlayacağız. Diğer jenerasyonlar YouTube ve geleneksel mecra olan TV’yi tercih ediyor. Reklam sınırlandırmaların olduğu bir ortamda doğal reklamcılığın öneminin her yıl daha çok artacağını düşünüyorum” diyor. 1

 “Müziği tarif etmek, dinlemekten çok daha güçlü. Bu reklamları seviyorum.” Jason Sperling/RPA Kreatif Direktörü
Haluk Sicimoğlu / Alice BBDO Strateji Direktörü “İş yaşam dengesi işten 6’da çıkma ilkesiyle tutturulamaz. Hem çalıştığın hem dinlendiğin zamanı dolu ve kaliteli yaşayarak tutturulabilir.”
Neel Williams / The Martin Agency Kreatif direktörü “7 saniyede verilen izlenim çok önemli. Ancak bu izlenimi nasıl verdiğiniz hakkında hiçbir fikriniz yok.”
Volkan İkiler / Concept Yönetici Direktörü “Paylaştıklarımız, bize bölen şeylerden daha güçlü. Cinsiyet eşitliği için birlikte duralım: http://www. heforshe.org/vodafone #HeForShe”

İDO'nun yeni iletişim stratejisi
İDO özelleşme ihalesinden sonra pazarlama iletişimi stratejisinin birçok noktasında değişiklikler yaptı. Bu değişikliklerin marka pozisyonlanmasına ve iletişim çalışmalarına olan etkisini bu yıl yoğun bir şekilde göreceğe benziyoruz. İDO’nun hem iletişim stratejisini hem son kampanyasını İDO Genel Müdür Yardımcısı MURAT ALTIKARDEŞLER ile görüştük:
İLK İMAJ KAMPANYASI Her yıl 53 milyonu aşkın yolcu ve 10 milyon araç taşıyan İDO, farklı ihtiyaç ve beklentilere cevap verebilmeyi çok önemsiyor. Köklü ve bilinirliği yüksek bir marka olmasına karşın bugüne dek imaja yönelik iletişim kampanyası yapılmadığını belirten İDO Genel Müdür Yardımcısı Murat Altıkardeşler, “İstanbul trafiğinin her geçen gün içinden çıkılmaz bir hal almasıyla birlikte, İDO’nun bu soruna çok önemli bir çözüm olacağı düşüncesinden yola çıktık. Pazarlama iletişim faaliyetlerimize hız verdik. Öncelikli olarak İDO marka imajını ve İDO’nun sağladığı yüksek faydayı duyurmaya odaklandık.
MİLYONLARA ULAŞTI İDO, ilkbahar seferleri kapsamında, İstanbul-Adalar, Avşa Adası, Marmara Adası, Esenköy ve Çınarcık hatlarının satışının başladığını duyurmak amacıyla, “ada” ve “ada hayatı” denildiğinde Türkiye’de popüler isim Turabi Çamkıran ile bir kampanya yapma kararı aldı. Viral film, farklı internet ve İDO reklam mecralarıyla da desteklendi. Kampanyanın sonunda 3 milyondan fazla izlenme sayısına ve binlerce paylaşıma ulaştı.
ODAKTA DENEYİM İLETİŞİMİ VAR Markamıza ve hizmetlerimize yaptığımız yatırımlarla müşteri memnuniyetini ve tatminini artırıyor, müşteri sadakatini yükseltiyoruz. İDO’yu deneyen yeni müşterilere de kusursuz bir deneyim yaşatmayı hedefliyoruz. Bu çerçeveden yorumlarsak marka imajı ve deneyim iletişimi, bizim pazarlama iletişimi çalışmalarımızın odağında yer alıyor.
KAMPANYA MESAJLARI Altıkardeşler kampanya mesajlarını şöyle anlatıyor: “Sosyalleşme, iş hayatının yarattığı stresten kaçma, yakınlarımız ve dostlarımızla buluşma, tatil planları gibi geniş bir alanda trafiğin varlığı bazen bizleri eve kilitliyor. Bu yüzden de ‘mobilite’,‘keyif’ gibi anahtar kelimeler, bizim markamızın içini dolduran unsurlar.”

DİKKATİMİ NE ÇEKTİ?
Z JENARASYONU Kramp Ajans Başkanı Ahmet Akın dikkatini en çok çeken konu olan Z jenerasyonunu, şöyle anlatıyor: “1995’ten sonra doğan Z jenerasyonu araştırılmaya başlandı. Dikkat süresi 8 saniyeye inen bu jenerasyonu dikkat sorunu çeken bir nesil olarak değil, kısa sürede bilgi toplayarak sentezleme yapabilme becerisiyle belki de o 8 saniyeyi en verimli şekilde kullanan nesil olarak tanımlayabiliriz. Ayrıca bu neslin en az bir önceki Y jenerasyonu kadar girişimci ruhlu olmasına rağmen onlara göre daha az risk alması ve daha sağlam adımlar atması bekleniyor.”  
VİDEO REKLAMI Thinkbox’ın araştırma ve planlama direktörü Matt Hill, “Videoların reklam endüstrisine ne kadar etkisi var diye bir araştırma yaptık. 16-24 yaş arasında en fazla video izlenilen mecra yüzde 43,5 ile Live TV. Youtube yüzde 10,3 iken Facebook yüzde 5,7. Video reklam izleme oranlarına bakılacak olursa en fazla yüzde 77,5 ile Live TV iken yüzde 1,4 ile Youtube oldu” diyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Dominos'un teknoloji farkı

10 NİSAN, 2019

Golin'in ajandası

4 ŞUBAT, 2019

OMNICHANNEL ETKİSİ

17 OCAK, 2019

Reklam bireysel oldu

5 ARALIK, 2018

Hero yok Shero var

5 EYLÜL, 2018

Türkiye'de bir ilk

14 MART, 2018

Daha hızlı olmak gerek

20 EKİM, 2017

Yeniden doğuş

19 EKİM, 2017

Yorum Yaz