Related Digital Group, 15 yılı aşkın deneyimiyle dünyanın ilk dijital pazarlama servis sağlayıcıları arasında yer alıyor. Global arenada rekabet gücünü artıracak bir atılıma imza atan şirket, grup çatısı altında birleştirdiği 5 öncü markasıyla yeni bir kurumsal yapılanma gerçekleştirdi. Aynı zamanda SaaS hizmeti sunan markalarının ürün ve hizmetlerini Related Marketing Cloud Platformu altında entegre etti. Bu platformla sektöre yeni bir yaklaşım kazandıran grup, uluslararası pazardaki varlığını güçlendirmek üzere Londra’da bir ofis kurdu. Grup İstanbul, Hamburg, Dubai ve Londra’daki ofislerinde 150’yi aşkın uzmanıyla dünyanın önde gelen markalarını dijital hizmetlerle destekliyor.
BÜYÜME ROTASI Mevcut şirketlerini geliştirerek ve yeni şirketler satın alarak uluslararası çapta, bütünleşik dijital pazarlama hizmetleri sunmaya odaklandıklarını söyleyen Related Digital Group Kurucu Ortaklarından Selin Billi Mallinson, “Kurumsal yapılanmamızı yeni logomuz ve yeni yüzümüzle sektöre yansıttık. 15 yılı aşkın deneyimimizle global çapta bu alandaki ilk şirketlerden biri olan kurumumuz, kendini yenileyerek bugünün ve geleceğin ihtiyaç ve beklentilerini müşterilerine sunmaya hazır. 2014 yılında visilabs ve 2016 yılında semanticum’u grubumuza katarak büyüme iştahımızı kanıtlamıştık. Aynı zamanda diğer markalarımızı da sürekli olarak geliştirerek lider konumlarını güçlendirmeye odaklanıyoruz” diyor.
ÜRÜN BAZLI YATIRIM Şirket, bu dönüşüm sürecinde ürün bazında da önemli yatırımlara imza atmış durumda. Veriye dayalı pazarlama otomasyonu sağlayan RMC Platformu’nu kurmak ve euromessage ile visilabs ürünlerini aynı çatı altında birleştirmek bunlardan birkaçı... Mallinson, “Gayemiz, hem yurt içi hem yurt dışı pazarlarda iddiamızı artırmak. Bu doğrultuda yatırımlarımız, şirket satın alma ve organik büyüme çalışmalarımız birbirine paralel olarak devam edecek” diyor.
PUBLICIS ONE’IN DÜMENİNE DEDEBAŞ GELDİ
Pazarlama, iletişim ve
dijital dönüşüm alanlarında dünya devi Publicis Groupe’un sektöre yön veren
ajans modeli Publicis One Türkiye’de start veriyor. Bu yapı halihazırda
faaliyet gösteren 14 farklı Publicis Groupe ajansını tek çatı altında
toplayacak. Publicis One Türkiye CEO pozisyonuna ise İnanç Dedebaş getirildi.
KARİYERİ Dedebaş, kariyerine 13 yıl önce grup ajanslarından Starcom’da junior
planlamacı olarak başladı. Uzun yıllar ajansın P&G operasyonlarını
yönettikten sonra, Starcom’un genel müdürlüğüne, sonrasında Starcom Mediavest
Group CEO’luğuna ve medya alanındaki tüm ajansları içinde barındıran Vivaki
Türkiye’nin liderliğine getirildi
NASIL SEÇİLDİ? Şimdi ise yepyeni bir
iş modeli ile kurulan Publicis One’ın dümenine geçiyor. Dedebaş, “Publicis
Groupe’da çok net bir performans kültürü var. 13 yıllık kariyerimde liderlik
üstlendiğim her alanda olumlu/olumsuz tüm gelişmeleri fırsata çevirme çabam ve
takım arkadaşlarımla gösterdiğimiz yüksek performans bu pozisyona getirilmemin
en önemli nedenlerindendir diye düşünüyorum. Kariyer yolculuğuma ilk adımı
attığım bünyenin bugün Türkiye liderliğini yapacak olmaktan hem gurur hem de
heyecan duyuyorum” diyor.
FARKLILIKLAR Dedebaş, hedeflerinin Publicis One
çatısı altında gerçek entegrasyonu sağlanması olduğunu belirtiyor ve devam
ediyor: “Çalışanlarımız sadece kendi uzmanlıklarına sıkışmayacak; bütünü
görebilen yetenekler olarak, hem kendilerini, hem ajansı hem de müşterilerimizi
her daim ileri taşıyacaklar.”
EN ÖNEMLİ GÜNDEM MADDELERİ
*Bir olmak: Farklı iş yapma biçimleri ve kültürleri olan ajansları
bir araya getiriyoruz. Dolayısıyla önümüzdeki dönemde Publicis One üst
kimliğini anlayıp, yeni bir kültür ve aidiyet yeşerteceğiz.
*Entegrasyon: Publicis One
Türkiye’de de merkezinde markalarımızın olduğu ve karmaşık süreçleri ortadan
kaldıran entegrasyonu gerçekleştireceğiz.
*Data&Dijital: Data ve dijital,
tüm hizmetlerimizin tam ortasında yer alacak. Veriyi analiz etme, bunu
strateji, optimizasyon ve hedeflemelerde kullanma konusunda şu anda çok iyi bir
durumdayız. Halihazırda Publicis One çalışanlarının 1/3’ünden fazlası dijital
uzmanlıklar üzerine çalışan yetenekler.
İSTATİSTİKLERLE PAZARLAMA
The Richards Group’un gerçekleştirdiği araştırmanın
sonuçlarına göre bu yılın pazarlama trendlerini
Yaratıcı Grup Başkanı Chuck Schiller şöyle anlatıyor:
*Her dakika YouTube kullanıcıları 400 saatlik video
yüklüyor.
*Ortalama bir kişi her gün 5 bin marka ve reklam mesajı
görüyor.
*Facebook’ta her gün 4,5 milyar “beğeni” gerçekleşiyor.
*Sadece Amerika’da her gün 8 milyar kez telefonlarımızı
kontrol ediyoruz.
*Her 1 dakikada 293 bin statü güncelleniyor ve 136 bin
fotoğraf yükleniyor.
ÖNE
ÇIKANLAR
SELFIE Coca-Cola, son yılların en popüler konu
başlıklarından biri olan "selfie"yi ele aldı ve geliştirdiği özel
şişesiyle kullanıcıların kola içerken fotoğraflarını çekebilmelerini sağladı.
Gefen ajansının yaptığı açıklama şu şekilde: “Şişe, alt tarafı hariç bildiğimiz Coca-Cola şişesinden hiçbir fark sunmuyor. Ancak aşağı tarafa
baktığımızda kameranın olduğu özel bir bölüm görüyoruz. Bu bölüm sayesinde kola
içerken şişeyi 70 derece eğdiğinizde selfie çekebiliyorsunuz. Arkadaşlarınızı
etiketleyebiliyorsunuz ve Facebook, Instagram veysa Snapchat’te paylaşım
yapabiliyorsunuz.”
FACEBOOK Facebook’un kurucusu Mark
Zuckerberg, internette yayınlanan sahte haberlerle ilgili problemleri olduğunu
kabul ediyor. Yalan haberlerle mücadele edebilmek için bir sistem geliştireceklerini
belirtiyor. Zuckerberg, “Hedefimiz,
insanlarla iletişime geçmek. İnsanlar doğru bilgiye ulaşmak istiyor. Uzun
zamandır bu konuyla ilgili çalışıyoruz ve ciddi olarak sorumluluklarımızın
farkındayız. Bu çok önemli bir iş ve çalışmalarımız devam ediyor. Bir takım onaylama şirketleriyle görüşüp
onlardan fikir alacağız” diyor.
DİKKATİMİ NE ÇEKTİ?
ARAŞTIRMA DMA’nın kıdemli başkan yardımcısı Lindsay Hutter,
yaptıkları son araştırmanın sonuçlarını şöyle paylaşıyor: Milenyum jenerasyonunun yüzde 80’i mağaza
içinde telefonlarını kullanıyor. Yüzde 74’ü ise lokasyon bazlı mobil bildirim
almak istiyor. Pazarlamacıların tüketicilerle iletişim kurabileceği çok önemli
bir fırsatı var. Sosyal medya hala ilk aşamalarını yaşıyor. Şirketlerin yüzde
70’i verileri hala sosyal medya kanallarından toplamıyor. Bu boşluk bu yıl
kapanacak. Çünkü pazarlamacıların yüzde 47’si sosyal kanalları kullanacağını
belirtiyor. Pazarlama bütçesinde sosyal medya bugün yüzde 10 büyürken 5 yılda
yüzde 24 büyüyecek.”
PAZARLAMA BÜTÇESİ Gartner’ın
gerçekleştirdiği araştırmaya göre Amerika ve İngiltere’de pazarlama bütçeleri
artmaya devam ediyor. Yıllık geliri 250 milyon doların üzerinde olan
şirketlerin 370 pazarlamacısı ile yapılan araştırmada geçen yıla göre pazarlama
bütçesi şirket geliri içinde yüzde 1 oranında arttı. Pazarlamacıların sadece
yüzde 14’ü pazarlama bütçesini kesintiye uğratacağını açıklıyor.
Twitter
1.Yaşar Akbaş/Happy People
Project Kurucu Ortağı ve Başkanı
“Bazı marka sahipleri şunu iyi anlamalı: O detay görüp önemsemediğiniz ya da anlamadığınız
şeyler var ya işte fark yaratan şey onlar!”
2. Geoffrey
Hantson/ Happiness CEO’su
“Yaratıcılık sadece
fikirlerle ilgili değildir. Yaratıcılık daha çok insanların simyasıyla
ilgilidir.”
3.
Alemşah Öztürk/4129Grey CEO’su
“Negatif
duygular beyninizin size aksiyon almayı söylemesinin yolu. Onları hissetmeniz,
bir şeyler yapmanız gerektiğinin göstergesidir.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?