Wanda Digital'le nasıl büyüyecek?

25.10.2016 16:07:060
Paylaş Tweet Paylaş
Wanda Digital'le nasıl büyüyecek?
Dünyanın en büyük iletişim hizmetleri grubu WPP, bünyesindeki J. Walter Thompson Company aracılığıyla Türkiye’nin önde gelen bağımsız dijital ajanslarından WANDA Digital’in çoğunluk hissesini satın aldı. Manajans J. Walter Thompson CEO’su TUĞBAY BİLBAY Wanda’yı neden satın aldıklarını şöyle anlatıyor: “İşimizin sermayesi insan. Wanda yetenekli, yeni dünyanın gereklerini kavramış çalışkan ve iyi insanların ajansı. Öncelikli satın alma nedenimiz bu. Öte yandan J. Walter Thompson’ın markalarını yukarı taşımak için öncü olma gibi bir misyonu var. Wanda Digital ile ilk günden paydaş olduğumuz bir misyon bu.”
WANDA DEĞER KATACAK Bilbay, “Her şeyi biliyorum her işi yapıyorum” demenin bugün için doğru olmadığını, büyüyen ekonomilerde hizmet çeşitliliği, know-how derinliğinin önem kazandığını belirtiyor. Bu satın almanın sonucunda ne yaşanacağını Bilbay şu sözleriyle ifade ediyor: “Uzmanlık alanlarını genişletmiş, yeteneklerini odaklamış, çok daha iyi çözümler üreten bir grup haline geleceğiz. Dönem işbirliği dönemi. Biz Wanda ile bu satın alma olmadan da çok iyi paslaşıyorduk. Bundan sonra ajanslarımız arasındaki know-how paylaşımı çok daha akıcı olacak elbette.”
NASIL ÇALIŞACAK? Bilbay, Manajans ve Wanda’nın aynı ailenin üyeleri olmakla birlikte bir birleşmeden söz etmediklerini belirtiyor. Her iki ajans da kendi müşterilerine hizmet vermeye, ortak markalarda işbirliğini artırırken diğerlerinde rekabet etmeye devam edecek. Bilbay, “Bu dinamik her zaman yeni ve çözüm odaklı bir J. Walter Thompson Türkiye grubu demek. Tekrar hayırlı olsun” diyor.

ÖNE ÇIKANLAR
INSTAGRAM
Laundry Service’in strateji direktörü Nick Sheingold, Instagram’ın yeni uygulaması olan hikayeler özelliği ile ilgili şunları söyledi: “Instagram’ın yeni hikayeler özelliği Snapchat deneyimini geçti. Instagram, markaların hikayeler özelliğini kullanması konusunda daha rahat bir uygulama sundu. Örneğin Nike, 24 saat içinde 800 bin izlenme sağladı. Diğer taraftan Nike’ın en iyi videosu Snapchat’te sadece 66 bin izlenmeyle kalmıştı.”
MOBİL PAZARLAMA Adobe’un gerçekleştirdiği araştırmaya göre şirketlerin sadece yüzde 20’sinin gelecek 12 aya yönelik mobil pazarlama stratejisi var. Yüzde 80’i daha kısa vadeli mobil strateji uygulamayı tercih ediyor. Markaların yüzde 63’ü mobil deneyimin, masa başı bilgisayar ekranında gerçekleşen deneyimden daha kaliteli olduğunu düşünüyor. Dijital trafiğin yüzde 37’si mobilden geliyor. Oysa 2 yıl önce bu oran yüzde 31’di. E-ticaret gelirinin yüzde 28’i mobil araçlardan geliyor.

Kevin Roberts / Saatchi&Saatchi Yönetim Kurulu Başkanı “Gelecek için endişelenmeyin. Dikkatinizi bugüne verin ve şimdide kalın” Don Miguel Ruiz
Pelle Martin / Spring/Summer Kurucusu ve Yaratıcı Direktörü Instagram’a ne zaman çocuğumla ilgili fotoğraf koysam yaklaşık 5-10 takipçi kaybediyorum. Sanırım doğru insanları kaybediyorum.
Ali Saydam / Bersay İletişim Onursal Başkanı “Bu dünya bize, sonraki kuşakların emanetiymiş. (Afrika atasözü) Bodrum’daki mangal yangını ‘emanete hıyanetin’’ en tipik örneği.”
Levent Erden / Havas WorldWide Türkiye Grubunun Kurucu Ortağı “Depremden sonra artçılar, fırtınadan sonra ise sükunet gelir. Fırtına olmasını umalım. Sükunet çok lazım. En azından bir süre.”

MasterCard'ın yeni kimliği ne getirecek?
Değişen tüketici beklentileri karşısında sürekli kendini yenileyen Mastercard, dijital dönüşüme öncülük etmek için ikonik logosunu ve marka kimliğini yeniledi. Mastercard Türkiye ve Azerbaycan Pazarlama Müdürü CEREN TÜRKBEN KAYA, “Bugün tüketicilerin günlük hayatlarında yaptıkları her şeyin temelinde dijital yatıyor. Mastercard olarak en çok önem verdiğimiz konu olan inovasyonun temelinde de bu yaklaşım var” diyor.
MARKA KİMLİĞİNİN DÖNÜŞÜMÜ Kaya, işte bu nedenden ötürü marka kimlikleri için dönüşüm zamanı geldiğini anladıklarını ve bu dönüşümde, basitliği, bağlanabilirliği, sürekliliği ve modernliği ön planda tuttuklarını belirtiyor. Bu değişimde markanın en çok bilinen öğeleri olan kesişen kırmızı ve sarı daireler ile Mastercard adını koruyarak yeni logolarını oluşturduklarını söylüyor.
NELER DEĞİŞTİ? Dijital ödemelerin artmasıyla birlikte kartların önemi azaldı. Bu nedenle kart kelimesine vurgu yapmamak için “c” harfini küçültüklerini belirten Kaya, “Yeni logoda ise Mastercard küçük ‘m’ ve ‘c’ harfleri ile dairelerin dışında, altında kullanılıyor. Bu değişiklik ile amacımız kartın yalnızca bir ödeme şekli olduğunu vurgulamak” diyor. MARKAYA NE KAZANDIRIYOR? Logoda yapılan bu değişiklikler bir yandan kartları internet kullanımı için daha uygun hale getirirken diğer taraftan markanın modernleşmesine aracılık ediyor. Bunun yanı sıra; dijital ödeme yapılan tüm temas noktalarında kullanım esnekliği de sağlanmış oluyor.

DİKKATİMİ NE ÇEKTİ?
UYGULAMALAR Promoqube’un Kurucu Ortağı Özgür Alaz geçtiğimiz aylarda dikkatini çeken konuları şöyle paylaşıyor: “Fotoğrafları sanatsal tablo filtreleri ile sanat eserlerine dönüştüren uygulama olan Prisma bu ayın en büyük çıkışını gerçekleştirdi. Tüm dünyada 20 milyona yakın indirilme rakamına ulaştı. Pokemon Go, dünya tarihinin en hızlı yükselen uygulamalarından birisi oldu. Aktif kullanıcı sayısı Twitter’ın aktif kullanıcı sayısını geçti. Alternate Reality gibi kavramların genele ulaşması konusunda bir dönüm noktası haline geldi.”
FACEBOOK Facebook, artık globalde her ay 1,7 milyarın üzerinde ve her gün 1,1 milyarın üzerinde insanın Facebook’u kullandığını açıkladı. 2016’nın ikinci çeyreğinde kişi başına Facebook, Instagram ve Messenger’da harcanan zaman çift haneli yüzdelerde artış gösterdi. Bunlara ek olarak, aylık 60 milyonun üzerinde işletme de Facebook sayfaları aktif bir şekilde kullanıyor. Facebook’un açıklamalarına göre Instagram’ın aylık aktif kullanıcı sayısı 500 milyon, günlük aktif kullanıcı sayısı ise 300 milyon iken, Messenger’ın aylık aktif kullanıcı sayısı 1 milyarın üzerinde. WhatsApp da ayda 1 milyardan fazla insan tarafından kullanılıyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Dominos'un teknoloji farkı

10 NİSAN, 2019

Golin'in ajandası

4 ŞUBAT, 2019

OMNICHANNEL ETKİSİ

17 OCAK, 2019

Reklam bireysel oldu

5 ARALIK, 2018

Hero yok Shero var

5 EYLÜL, 2018

Türkiye'de bir ilk

14 MART, 2018

Daha hızlı olmak gerek

20 EKİM, 2017

Yeniden doğuş

19 EKİM, 2017

Yorum Yaz