Yirmibirgram'ın yeni rotası

25.02.2016 15:33:300
Paylaş Tweet Paylaş
Yirmibirgram'ın yeni rotası

Yirmibirgram reklam ajansı, konumlandırmasını değiştirme kararı aldı. Yirmibirgram’ın son 5 yıldır ajans gelirlerinin yüzde 70’i marka aktivasyonu servislerinden, kalanı ise konvansiyonel reklamcılıktan geliyordu. Yirmibirgram Kurucu ve Kreatif Direktör Onur Yanık, “Cesur bir kararla konvansiyonel işleri tamamen bırakıp en iyi olduğumuz alana, yani marka aktivasyonu servislerine odaklandık. 2016’da bu alanda ülkenin kanaat önderi olmayı ve 10 milyon TL üzeri ciroya ulaşmayı planlıyoruz” diyor.

ADIM ADIM DEĞİŞİM

*Ajans prensiplerimizi yeniden kaleme aldık.

*Bu dönüşümü tüm ekibimize, ardından stratejik işbirlikçilerimize sonra da müşterilerimize anlattık.

* “Markanızı hayata karıştırın!” mottusuna uygun olarak yeniden tasarladık.

* Web sitemizi ve sosyal medyada varoluş şeklimizi yeniledik.

*Özellikle LinkedIn’de marka aktivasyonuna dair sık ve yetkin içerik sağlamaya başladık.

*Hizmet sunduğumuz markaların yöneticilerini hayata karıştırmak için Blender isminde aylık bir dergi tasarladık.

*Şu an Blender’ın içeriğini genişletiyor, Türkiye’nin ilk marka aktivasyonu bloğunu açıyoruz.

*Tüm ekibimizi 6AAP adını verdiğimiz 6 aşamalı bir aktivasyon eğitimine sokmuş durumdayız.

*2016’nın ilk çeyreğinde ise 3 ayrı aktivasyon ürününü lanse edeceğiz.

*Son olarak da hızlı tüketim sektörünün kullanabileceği bir drive projesi üstünde çalışıyoruz.

2016’DA NELER ÖNE ÇIKACAK?
Promoqube Kurucu Ortağı Özgür Alaz, 2016’da reklam sektörün trendlerini şöyle özetliyor:
1. Reklam engelleme: Reklam bloklama uygulamaları, artık mobile de taşındı.

İnsanlar cep telefonlarıyla gezinirken reklamları engelleme opsiyonlarına

sahip oldu.

2. Instagram: Instagram, bu yıl hayatımızda Facebook kadar yer alabilir.

Instagram reklamlarının devreye girmesiyle markaların iletişim kabiliyetleri de arttı.

3. Dijital GRP: Dijital kanallar artık televizyon kadar ve neredeyse

televizyon fiyatlarıyla markalara GRP (erişim) sunabiliyor. Medya

kullanımında ciddi değişimler geliyor.

4. Mikro içerikler: Instagram ve Vine’ın kısa video formatlarından ötürü iletişim mesajları daha çok kısalacak, kısa mecralarda yeni yaratıcılık ortaya çıkıyor.

5. Dijital perakende: Dijital pazarlama, ekranların dışına çıkıyor. Perakende

ve satış noktalarında yaratıcı kullanımlar ön plana çıkıyor.

6. Mobil cüzdan: Türkiye’de Hopi’nin liderlik ettiği ve insanlara mobil

cüzdanı kullanmayı öğrettiği bir dönem yaşadık. Burada yeni normal

doğuyor. Mobil cüzdanlar yeni reklam kanalı oluyor.

7. Mesajlaşma platformları: Mesajlaşma platformları, yeni bir arayüz yarattı.

WhatsApp’tan siparişler küçük küçük başladı. Facebook Messenger üzerinden

müşteri hizmetleri veriliyor. Bu yıl tüm bu girişimleri büyük ölçekli

hayata geçirme zamanı.

8. Snapchat: Bunu ortaokul, lise öğrencisi tanıdıklarınızla konuşun.

 

Twitter

1. Maria Scileppi/ 72U Direktörü
“Tasarımcıların bir sonraki miladı, data yönetimi yapacak olmaları.”

2. Jason Sperling/ RPA Kreatif Direktörü
“Bugün insanlar markalarla ilgilenmek için aşırı meşgul, kendilerine odaklı ve çok hırslılar…”

3. Alinur Velidedeoğlu/Güzel Sanatlar- Saatchi & Saatchi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Yaratıcı Bölüm Başkanı
“Anlamsız gülmek cehalet belirtisidir!”

4. Arzu Ünal/Young &Rubicam Ajans Başkanı
Twitter’ımı 1 günlüğüne bağışladım, engelli gençlerimizin eğitimine destek oldum. Sen de katıl http://duslergercekolsun.com  #DüşlerGerçekOlsun

 

ÖNE ÇIKANLAR
PERAKENDE UYGULAMASI
TBWA/Istanbul Strateji Başkanı Toygun Yılmazer, öne çıkan konuları şöyle anlatıyor: “Getir uygulaması dikkatimi çekiyor. İstediğin siparişi sana getiren uygulama. Tüm perakende sistemine, hatta online alışverişe zaman içinde alternatif ulaştıran potansiyeli yüksek bir uygulama. Türkiye’yi pilot olarak kullanıp sonra Türkçe ismi ‘Getir’ ile dünyaya açılacağını öğrendiğimde heyecanlandım ve gurur duydum.”

APLİKASYON Swyft Media’nın kurucularından Evan Wray, 2015’in en önemli gelişmelerinden birini şöyle anlatıyor: “Mesajlaşma aplikasyonuna sahip siteler, her marka için ayrı bir önem taşıyor. Markalar için WhatsApp, WeChat, Line, Kik ve Viber gibi mesajlaşma mecraları çok etkin hale gelmeye başladı. En ilginç tarafı ise her aplikasyonun farklı bir kitlesi var ve markalar hangi kitlelere hitap etmek istiyorsa orada olabiliyor. Bu şekilde markalar kendilerini farklılaştırabiliyor.”

 

DİKKATİMİ NE ÇEKTİ?
COP21 KONFERANSI
Alaaddin Adworks Kreatif Direktörü İsmail Bölükbaşı’nın dikkatini çeken konulardan biri, Paris’te gerçekleşen COP21 konferansındaki reklam panoları oldu. Organizasyon sponsorlarının logolarına çevre aktivistleri tarafından hazırlanan çarpıcı mesajlar eşlik etti. İsmail Bölükbaşı, “Bu afişler, sosyal medyadan binlerce kez paylaşılarak tüm dünyaya hızla yayıldı. Aktivistlerin sadece şiddetle değil iletişimin nimetlerinden de yararlanarak öne çekebileceklerinin en güzel örneği oldu” diyor.

TREND Pazarlama ve Reklam şirketi AudienceBloom’un kurucusu ve CEO’su Jayson Demers’e göre 2016’ya damgasını vuracak trendler şöyle: “Video reklamları sektörü yönetecek. Google’ın nihayet video reklam işini büyütmesi, sektöre yeni bir soluk kazandıracak. Mobil reklamcılık ve pazarlama etkisini daha da çok artıracak.  Sanal gerçeklik önümüzdeki birkaç yılda daha da parlayacak. Giyilebilir teknolojiler ve her şeyin interneti yeni bir boyut kazanacak. Pazarlama dünyasında olanların bu gelişmelere dikkat etmesi gerekiyor.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Dominos'un teknoloji farkı

10 NİSAN, 2019

Golin'in ajandası

4 ŞUBAT, 2019

OMNICHANNEL ETKİSİ

17 OCAK, 2019

Reklam bireysel oldu

5 ARALIK, 2018

Hero yok Shero var

5 EYLÜL, 2018

Türkiye'de bir ilk

14 MART, 2018

Daha hızlı olmak gerek

20 EKİM, 2017

Yeniden doğuş

19 EKİM, 2017

Yorum Yaz