Yirmibirgram reklam ajansı, konumlandırmasını değiştirme kararı aldı. Yirmibirgram’ın son 5 yıldır ajans gelirlerinin yüzde 70’i marka aktivasyonu servislerinden, kalanı ise konvansiyonel reklamcılıktan geliyordu. Yirmibirgram Kurucu ve Kreatif Direktör Onur Yanık, “Cesur bir kararla konvansiyonel işleri tamamen bırakıp en iyi olduğumuz alana, yani marka aktivasyonu servislerine odaklandık. 2016’da bu alanda ülkenin kanaat önderi olmayı ve 10 milyon TL üzeri ciroya ulaşmayı planlıyoruz” diyor.
ADIM
ADIM DEĞİŞİM
*Ajans prensiplerimizi yeniden
kaleme aldık.
*Bu dönüşümü tüm ekibimize,
ardından stratejik işbirlikçilerimize sonra da müşterilerimize anlattık.
* “Markanızı hayata karıştırın!”
mottusuna uygun olarak yeniden tasarladık.
* Web sitemizi ve sosyal medyada
varoluş şeklimizi yeniledik.
*Özellikle LinkedIn’de marka
aktivasyonuna dair sık ve yetkin içerik sağlamaya başladık.
*Hizmet sunduğumuz markaların
yöneticilerini hayata karıştırmak için Blender isminde aylık bir dergi
tasarladık.
*Şu an Blender’ın içeriğini
genişletiyor, Türkiye’nin ilk marka aktivasyonu bloğunu açıyoruz.
*Tüm ekibimizi 6AAP adını
verdiğimiz 6 aşamalı bir aktivasyon eğitimine sokmuş durumdayız.
*2016’nın ilk çeyreğinde ise 3
ayrı aktivasyon ürününü lanse edeceğiz.
*Son olarak da hızlı tüketim
sektörünün kullanabileceği bir drive projesi üstünde çalışıyoruz.
2016’DA
NELER ÖNE ÇIKACAK?
Promoqube Kurucu
Ortağı Özgür Alaz, 2016’da reklam sektörün trendlerini şöyle özetliyor:
1. Reklam engelleme: Reklam bloklama
uygulamaları, artık mobile de taşındı.
İnsanlar cep telefonlarıyla gezinirken reklamları
engelleme opsiyonlarına
sahip oldu.
2. Instagram:
Instagram, bu yıl hayatımızda Facebook kadar yer alabilir.
Instagram reklamlarının devreye girmesiyle
markaların iletişim kabiliyetleri de arttı.
3. Dijital
GRP: Dijital kanallar artık televizyon kadar ve neredeyse
televizyon fiyatlarıyla markalara GRP (erişim)
sunabiliyor. Medya
kullanımında ciddi değişimler geliyor.
4. Mikro içerikler:
Instagram ve Vine’ın kısa video formatlarından ötürü iletişim mesajları daha
çok kısalacak, kısa mecralarda yeni yaratıcılık ortaya çıkıyor.
5. Dijital perakende:
Dijital pazarlama, ekranların dışına çıkıyor. Perakende
ve satış noktalarında yaratıcı kullanımlar ön plana çıkıyor.
6. Mobil cüzdan:
Türkiye’de Hopi’nin liderlik ettiği ve insanlara mobil
cüzdanı kullanmayı öğrettiği bir dönem yaşadık.
Burada yeni normal
doğuyor. Mobil cüzdanlar yeni reklam kanalı oluyor.
7. Mesajlaşma
platformları: Mesajlaşma platformları, yeni bir arayüz yarattı.
WhatsApp’tan siparişler küçük küçük başladı.
Facebook Messenger üzerinden
müşteri hizmetleri veriliyor. Bu yıl tüm bu girişimleri
büyük ölçekli
hayata geçirme zamanı.
8. Snapchat: Bunu ortaokul, lise öğrencisi tanıdıklarınızla konuşun.
Twitter
1.
Maria Scileppi/ 72U Direktörü
“Tasarımcıların bir sonraki miladı, data yönetimi
yapacak olmaları.”
2.
Jason Sperling/ RPA Kreatif Direktörü
“Bugün insanlar
markalarla ilgilenmek için aşırı meşgul, kendilerine odaklı ve çok hırslılar…”
3.
Alinur Velidedeoğlu/Güzel Sanatlar- Saatchi & Saatchi Yönetim Kurulu Başkan
Yardımcısı ve Yaratıcı Bölüm Başkanı
“Anlamsız gülmek
cehalet belirtisidir!”
4.
Arzu Ünal/Young &Rubicam Ajans Başkanı
Twitter’ımı 1
günlüğüne bağışladım, engelli gençlerimizin eğitimine destek oldum. Sen de
katıl http://duslergercekolsun.com #DüşlerGerçekOlsun
ÖNE
ÇIKANLAR
PERAKENDE UYGULAMASI TBWA/Istanbul
Strateji Başkanı Toygun Yılmazer, öne çıkan konuları şöyle anlatıyor: “Getir
uygulaması dikkatimi çekiyor. İstediğin siparişi sana getiren uygulama. Tüm
perakende sistemine, hatta online alışverişe zaman içinde alternatif ulaştıran
potansiyeli yüksek bir uygulama. Türkiye’yi pilot olarak kullanıp sonra Türkçe
ismi ‘Getir’ ile dünyaya açılacağını öğrendiğimde heyecanlandım
ve gurur duydum.”
APLİKASYON Swyft
Media’nın kurucularından Evan Wray, 2015’in en önemli gelişmelerinden birini
şöyle anlatıyor: “Mesajlaşma aplikasyonuna sahip siteler, her marka için ayrı
bir önem taşıyor. Markalar için WhatsApp, WeChat, Line, Kik ve Viber gibi
mesajlaşma mecraları çok etkin hale gelmeye başladı. En ilginç tarafı ise her
aplikasyonun farklı bir kitlesi var ve markalar hangi kitlelere hitap etmek
istiyorsa orada olabiliyor. Bu şekilde markalar kendilerini
farklılaştırabiliyor.”
DİKKATİMİ
NE ÇEKTİ?
COP21 KONFERANSI
Alaaddin Adworks Kreatif Direktörü İsmail Bölükbaşı’nın dikkatini çeken
konulardan biri, Paris’te gerçekleşen COP21 konferansındaki reklam panoları
oldu. Organizasyon sponsorlarının logolarına çevre aktivistleri tarafından
hazırlanan çarpıcı mesajlar eşlik etti. İsmail Bölükbaşı, “Bu afişler, sosyal
medyadan binlerce kez paylaşılarak tüm dünyaya hızla yayıldı. Aktivistlerin
sadece şiddetle değil iletişimin nimetlerinden de yararlanarak öne
çekebileceklerinin en güzel örneği oldu” diyor.
TREND Pazarlama ve Reklam şirketi AudienceBloom’un kurucusu ve CEO’su
Jayson Demers’e göre 2016’ya damgasını vuracak trendler şöyle: “Video reklamları
sektörü yönetecek. Google’ın nihayet video reklam işini büyütmesi, sektöre yeni
bir soluk kazandıracak. Mobil reklamcılık ve pazarlama etkisini daha da çok
artıracak. Sanal gerçeklik önümüzdeki
birkaç yılda daha da parlayacak. Giyilebilir teknolojiler ve her şeyin interneti
yeni bir boyut kazanacak. Pazarlama dünyasında olanların bu gelişmelere dikkat
etmesi gerekiyor.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?