NUSRET KAYHAN APAYDIN
VİKO BY PANASONIC CEO’SU
EĞİTİM YOLU
1975-1978 Ankara Aydınlıkevler Lisesi
(1975-1978)
ODTÜ Endüstri Mühendisliği
(1978-1983)
KARİYER YOLU
(1983-1987)
Üretim Planlama ve Kontrol Mühendisi-Ortadoğu Rulman Sanayi
(1987-1991)
Envanter ve Konfigürasyon Kontrol Uzmanı, Tedarik Zinciri
Direktörü-TUSAŞ Engine Industries (F16 Projesi)
(1991-1996)
Fabrika Müdürü ve Genel Müdür Yardımcısı-Hans Hüni Deri
Makinaları
(1996-2002)
Genel Müdür-İstanbul Memorial Sağlık Yatırımları
(2002-2005)
Genel Müdür-Bizim Toplu Tüketim (Ülker Grubu)
(2005-2009)
Genel Müdür-Natura Gıda (Ülker Golf)
(2009-…)
CEO ve Yönetim
Kurulu Üyesi-VİKO by Panasonic
YAŞAM MOTTOM
Hayatta hiçbir
canlıyı üzmeye değecek bir gerekçe yoktur.
İŞ FELSEFEM
Lider ve takımının
yüksek bir inanç, çaba ve ortak hedefler etrafında kenetlenme duygusuyla
hareket etmesi.
ÇOCUKLUĞUMDA
Hayalim devlet
adamı olmak ve ülkeyi yönetmekti.
MEZUN OLDUĞUMDA
EN ÖNEMLİ BAŞARIM
Kuruluş veya
gelişim aşamalarında bir şekilde emek verdiğim, katkı sağladığım işletmelerin
tamamının daha sonraki yıllarda başarılarını artırarak büyümeye devam etmeleri.
KARİYER HEDEFİM
Hiçbir zaman
hiçbir kariyer hedefinin esiri olmamaya çalıştım. Her zaman hedefim,
üstlendiğim görevi beklentilerin üzerinde yapmaya çalışmak oldu.
BAŞARI FORMÜLÜM
İş yaşamında
yeni bir maceraya atılmaktan korkmadım. Sistematik düşünce tarzım ve analitik
bakış yeteneğimin verdiği cesaretle yeni yüklerin altına girmekten çekinmedim.
EN ÖNEMLİ GÜNDEMİM
Kuruluşumuzun
itibarını doğru yönetmek, marka değerimizi korumak ve paydaşlarımızın
çıkarlarını gözetmek gündemimin en önemli maddelerini oluşturuyor.
HOBİM
İyi bir
Galatasaraylı olarak takımımın maçlarını kaçırmam. Fırsat buldukça saha tenisi
ve voleybola zaman ayırıyorum. Bunun dışında kitap okumak, amatörce şiir
yazmak, resim yapmak, gitarımla vakit geçirmek beni dinlendiren aktivitelerim
arasında.
TIRMANIŞ
EVAM CEO’SU
BÜLENT DEMİRKURT, “START UP ESNEKLİĞİNİ KAYBETMEDEN KURUMSALLAŞMAYI VE GLOBAL
ŞİRKET OLMAYI HEDEFLİYORUZ” DİYOR.
Bülent
Demirkurt, bilişim dünyasının tecrübeli isimlerinden. ODTÜ Petrol Mühendisliği
Bölümü’nden 1986’da mezun olan Demirkurt, 25 yılı aşkın zaman bir zaman
zarfında IBM’de çeşitli pozisyonlarda görev aldı. 2010-2016
Şubat aralığında satış direktörü olarak IBM Türkiye’nin genel müdür
yardımcılığını üstlendi. Bu görevi
yürüttüğü süreçte kendine, global tecrübesini, bir yerli şirketi
globalleştirmek ve kurumsallaştırmak üzerine kullanma hedefi koydu ve yoluna
Evam’ın CEO’su olarak devam etme kararı aldı. “Benim buraya geliş sebebim,
şirketi dünyaya ses getiren bir kurum haline getirmek. Bir nevi bebeği büyütmek
gibi olduğu için benim için çok heyecanlı” diyen Demirkurt, kariyer
yolculuğunda en önemli faktörün insan yönetimi olduğunu söylüyor ve Evam’daki
hedeflerini şöyle anlatıyor:
“Yurt
dışında büyüme hızımızı artırmak ve yurt içindeki kurumsallaşmak için paralel
ekipler kurmak en önemli gündemimiz. Start up esnekliğini kaybetmeden kurumsal
bir global şirket olmayı hedefliyoruz. Şu anda müşterilerimizin yüzde 20’si
yurt dışından ve bu oranı yüzde 65’e çıkarmayı planlıyoruz.
Şu
an Amerika’da ofisimiz var. En önemli hedef pazarlarımızdan biri Rusya ve Türk
Cumhuriyetleri… Amerika ve Rusya’da proje aktivitelerine başladık. Afrika ve
Uzakdoğu’da ise satış aşamasındayız, buralarda da proje aktivitelerine
başlayacağız. 2017’nin ilk çeyreğinde bu iki kıtadan da iş getireceğimizi
tahmin ediyorum. Yurt içinde de mevcut müşterilerimizi korurken yeni
müşterilere ulaşacağız. Şu anda en önemli hedefim, burada koyduğum hedeflere
ulaşmak.”
YOLCULUK
“GENEL MÜDÜRLÜK
YOLUNDA İLERLEYECEĞİM”
McDonald’s
Pazarlama Müdürü Selin Süzer, 2008’de ODTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden
mezun olduktan son katıldığı P&G’de çeşitli pozisyonlarda görev aldı. 2016
yılında ise McDonalds’s’ın pazarlama müdürlüğüne
atandı.
1-En önemli deneyimi
“Tecrübelerimden
benim için en önemlisi, Aptamil markasının dijital dönüşümü oldu. Ekibimle
bugün yüz binlerce annenin kullandığı ve bebeklerinin gelişimi için tavsiyeler
ve yönlendirmeler aldığı bir platform kurmanın yanı sıra annelerin markaya olan
bağlılığına da çok ciddi katkı sağladık.
2-Kariyer hedefi
Bir pazarlamacı için
genelde iki kariyer yolu seçeneği oluyor. Biri pazarlama alanında daha da
uzmanlaşıp gideceğiniz CMO yolu, diğeri farklı iş kollarına da dokunacağınız
genel müdürlük yolu. Ben genel müdürlük yolunda ilerlemeyi hedefliyorum. Bana
değer katan, yeni şeyler öğrendiğim her rolü de bu yolda atılmış başarılı
adımlar olarak görüyorum.
3-Gündemi
Sürdürdüğümüz yenilenme
stratejimizin en önemli odağı gençler. Gençlerin sevdiği, yakından takip ettiği
ve ilham aldığı kişileri araştırdık. Karşımıza çıkan isimler arasından İdo
Tatlıses’le ‘Aşık olacağınız lezzetler’ kampanyasını yaptık. Orta ve uzun
vadeli hedefimiz ise markanın yenilenme stratejisini daha da yüksek bir ivmeyle
devam ettirmek.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?