Robot sayısı hızla artıyor

19.01.2017 12:30:090
Paylaş Tweet Paylaş
Robot sayısı hızla artıyor
AHMET SEVÜK ECZACIBAŞI - LINCOLN ELECTRIC ASKAYNAK GENEL MÜDÜRÜ
Dünyada 4’üncü sanayi devriminin eşiğindeyiz. Robotlar, bu devrimin üzerinde yükseleceği ana sütunlardan biri. Dünyada halihazırda yaklaşık 1 milyon robotun olduğu söyleniyor. 2018’e kadar yaklaşık 1,3 milyon robotun daha bu rakama ekleneceği tahmin ediliyor. Ülkemizdeki robot sayısı ise 5-6 bin civarında. Eczacıbaşı-Lincoln Electric Askaynak Genel Müdürü Ahmet Sevük’le robotların üretimdeki rolünü ve geleceğini konuştum. Sevük, özetle şunları söylüyor:
ROBOT OTOMASYONU
“2002 yılından beri robotik otomasyon sistemlerinde tecrübeli olan SYS-RT adlı şirketi 2013’te bünyemize kattık ve robotik otomasyon çözümlerinin yurt içi ve yurt dışında pazarlamaya ve satışına başladık. Dünyada endüstriyel robot kullanımında lider olan önemli bir tedarikçi, Fanuc ile çalışıyoruz. Fanuc, dünyada 380 binden fazla robot kullanımıyla birinci sırada olan bir Japon üretici. Kalitesi, düşük bakım maliyetleri, uzun kullanım süreleri ve yüksek kapasiteleriyle ön plana çıkıyor. Robotları sistemimize entegre ederek, müşterimize ihtiyaç duyduğu komple otomasyon sistem çözümünü sunuyoruz.
OTOMOTİV ÖNDE
Otomotiv, savunma, makine, metal, elektronik, enerji, inşaat sanayileri başta olmak üzere robotik otomasyon sistemleri birçok endüstriyel alanda kullanılabiliyor. Hatta ahşap, kimya, tekstil gibi sanayilerde kullanımlarını görmek de mümkün. Türkiye’de kullanılan yaklaşık 5-6 bin robotun büyük bir kısmı otomotiv sektöründe kullanılıyor. Şirketler, robot sistemlerine yaptıkları yatırımın geri dönüşünü 1 ila 3 yıl arasında geri alabiliyor. Sadece büyük değil küçük ölçekli birçok şirket de robot sistemlerini kendi iş yerlerine uygulayabiliyor.
AVANTAJLARI
Robotlarla yapılan üretim birçok avantaj sağlıyor. Verimlilik, hız ve kalite artışı getirirken, işçilik ve sarf malzeme maliyetleri azalıyor. Tüm bunların yanında güvenli bir çalışma ortamı, daha fazla üretim kontrol ve yönetimi, daha fazla tutarlı ve endişesiz bir üretim, üretimi daha zor olan parçaların üretimi gibi birçok avantajdan söz etmek mümkün. Düzgün kurulmuş bir robotik otomasyon sisteminin bir dezavantajından bahsedemeyiz.”

NE BAŞLATTIM
GÜRKAN ERGENEKON / MEDLINE ACİL SAĞLIK’IN CEO’SU
CAN KURTARAN DİJİTAL UYGULAMALAR

Özel acil sağlık hizmetleri alanında 1995 yılında kurulan ve 2001 yılından itibaren Esas Holding’in özel sağlık sektöründeki ilk iştiraki olarak faaliyet gösteren Medline Acil Sağlık’ın CEO’su Gürkan Ergenekon, sağlıkta dijitalleşmenin önemini ve başlattıkları dijital hizmetleri şöyle anlatıyor:
YENİ SİSTEM
“Medline Acil Sağlık olarak dijital teknolojileri bünyemizde hayata geçirirken gelişmeleri yakından takip edebilmek ve etkin şekilde uygulayabilmek için ‘Acil Sağlık Bilgi Yönetim Sistemi’ni hayata geçirdik. 2016 yılında bulut teknolojisi tabanlı Office 365, backup sistemleri optimizasyonu, sanallaştırma, mobil akıllı uygulamalar başlıklarında yeni yatırımlar gerçekleştirdik. Yeni dijital sağlık hizmetleri sunmaya başladık.
AMBULANS TAKİBİ
Ambulans takip sistemiyle acil durumlarda, adres tarifiyle zaman kaybının önüne geçiyoruz. Ayrıca ambulans ısı takip sistemiyle ambulanslarımızın iç ısı değerlerini online olarak takip ediyor ve gerektiği durumda anında müdahalede bulunuyor.
PANİK BUTONU
2013 yılında Vodafone İş Ortağım çatısı altında, mobil sağlık çözümleri ve navigasyonu birleştirerek, sağlık sektöründe yeni bir sayfa açtık. Hastalar, panik butonunu kullanarak, acil durum anında Medline acil sağlık alarm merkezine ulaşabiliyor. Panik butonu çift yönlü görüşme imkanı sağlayan mobil teknolojik bir cihaz.
AKILLI UYGULAMA
‘Tek Tuşla Ambulans’ı uygulamaya geçirdik. Medline Acil Sağlık uygulamasının akıllı telefona indirilmesi gerekiyor. Ekrandaki butona basılmasıyla acil sinyali Medline Alarm Merkezi’ne iletiliyor. 

TRENDLER
ELİF ÇAPÇI BOYNER GRUP PERAKENDE OPERASYONLARINDAN SORUMLU BŞK. YRD.
“DİJİTAL VE FİZİKSEL BİRLEŞTİ”

Boyner Grup, Türkiye’de perakendede trendlerini belirleyen önemli şirketlerden biri. Boyner şimdi de mağazacılıkta dijital uygulamalarla alışverişi fiziksel ortamda buluşturan Wepublic’i lanse etti. Boyner Grup Perakende Operasyonlarından Sorumlu Başkan Yardımcısı Elif Çapçı, mağazacılıkta son trendleri ve Wepublic’te bunları nasıl hayata geçirdiklerini şöyle anlatıyor:
UZAKDOĞU İLHAM VERİCİYDİ
“Wepublic projesine 4 yıl önce başladık. Dijital, eğlence, deneyim ve kişiselleştirme trendlerini hayata geçireceğimiz çok katlı mağazacılık formatında Boyner Grup için bir fırsat olduğunu gördük. Mağazacılıkta en son trendleri görmek, ilham almak için başta Amerika olmak üzere Uzakdoğu ve Avrupa’da pek çok seyahat gerçekleştirdik. En ilham veren bölge kesinlikle Uzakdoğu’ydu.
EĞLENCE VE DENEYİM
1 Eylül’de Akmerkez’deki ilk mağazamızla Wepublic’in kapılarını açtık. Wepublic ile grubun mağazacılıkta sektördeki uzmanlık alanı olan fiyat/servis/ürün kalemlerine bir de eğlence eklendi. Bu formatı önce Türkiye’de ardından yurt dışında yaygınlaştırmak istiyoruz.
KİŞİSELLEŞTİRME
‘We Design’ kişiselleştirme alanında, satın alınan ve uygulanabilirli��i olan ürünlere özgün bir dokunuş katma olanağı sağlanıyor. Wepublic, dijital vitrin kullanıyor. Videowall ise ziyaretçilere markaların runway videolarını, sezon görsellerini, marka videolarını ve animatik görsellerini sunuyor.”

ÖNERİ PANOSU
DİNÇER ÇEYİM TEMSA GENEL MÜDÜRÜ
"MAKER RUHU HAREKETE GEÇMELİ”

“Geçen ay TEMSA Maker Laboratuvar’ın (Lab.) açılışını gerçekleştirdik. Geleceğin dijital ulaşım deneyimini şekillendiriyoruz. Maker hareketi, teknoloji ile kendin yap kültürünün birleşmesinden oluşan ve dünyada hızla yayılan bir akım. Bu akıma TEMSA olarak otomotiv sektöründe öncü olduk. TEMSA Smart Mobility teknoloji programlarının hayata geçirilmesinde önemli bir platform olarak kurguladık. Bu platformda geleceğin dijital ulaşım deneyimini ve standartlarını belirleyeceğiz. TEMSA Maker Lab. ile TEMSA çalışanlarının birer Maker olarak, hayal ettiklerini hızlıca deneyimlere dönüştürmelerini ve paylaşmalarını amaçladık. Bu sayede çalışanlarımızın yaratıcı, üretken ve yenilikçi potansiyellerini ortaya çıkarmış olacağız.”

SEMİN ÖZMORALI
YELLOW PAGES GENEL MÜDÜRÜ
"DİJİTAL PAZARLAMA GÖZ ARDI EDİLMEMELİ"

“Artık hiçbir marka, kurum, KOBİ dijital pazarlamayı göz ardı edemez. Dijital pazarlamayı tüm yöntem ve araçlarıyla genel pazarlama çalışmalarının önemli bir parçası yapmak zorundalar. Örneğin, hayatımızın vazgeçilmez olgusu mobiliteyi ele alalım... Google’ın yayınladığı araştırma, mobil cihazlardan yerel arama yapan her 2 kişiden 1’inin aynı gün içinde arama yaptığı mağazaya gittiğini söylüyor. Bu aramaların yüzde 54’ünde işletmenin çalışma saatlerine, yüzde 53’ünde yol tarifi bilgisine bakılıyor. Eskiden web sitesi yaparken gelen tipik kurumsal müşteri talebi “Logomu bir tık daha büyütür müsünüz”ün yerini şimdi, dijital haritalarda iş yeri pininin doğru yerde olması, yanlış açılmış pinlerin temizlenmesi gibi talepler aldı. ”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz