Liderlik

VİTES YÜKSELTME ARAYIŞI
Liderlik

VİTES YÜKSELTME ARAYIŞI

Hindistan’daki Mahindra & Mahindra’nın CEO’su, grubu ülke çapındaki bir şampiyondan küresel bir şirkete dönüştürürken geleneksel olmayan bir yol izliyor. Hindistan’ın en eski ailelerinden bir...

1 AĞUSTOS, 2008

“GELİRLERDE YENİ ÜRÜN PAYI YÜZDE 80’E ÇIKTI”
Liderlik

“GELİRLERDE YENİ ÜRÜN PAYI YÜZDE 80’E ÇIKTI”

Yeni stratejik plana göre Eczacıbaşı Topluluğu, her 5 yılda bir 2 kat büyüyecek. Bu büyümede ise itici güç, “inovasyon” olacak. CEO Erdal Karamercan, son birkaç yılda inovasyon odaklı birçok projey...

1 AĞUSTOS, 2008

YENİLİKÇİLİK ŞAMPİYONLARI
Liderlik

YENİLİKÇİLİK ŞAMPİYONLARI

Türkiye’nin en inovatif ilk 3 şirketi, 2 aşamadan oluşan oldukça kapsamlı bir değerlendirmenin sonucunda, belli oldu. Yarışmanın ilk aşamasında Türkiye’nin önde gelen 350 şirketinin CEO’larının kat...

1 AĞUSTOS, 2008

İŞ MODELİNİ NE ZAMAN DEĞİŞTİRMELİ?
Liderlik

İŞ MODELİNİ NE ZAMAN DEĞİŞTİRMELİ?

Dünyada farklı iş modellerinin yüzde 95’i pazara yeni giriş yapan şirketlerden çıkıyor. “Game Changing Strategies” (Oyun Değiştiren Stratejiler) kitabının yazarı Costas Markides’e göre bu durum hiç...

1 TEMMUZ, 2008

DÜŞÜNCE
Liderlik

DÜŞÜNCE

Bir tasarımcıymış gibi düşünerek ürünleri, hizmetleri ve süreçleri geliştirme tarzınızı dönüştürebilirsiniz ve hatta stratejinizi bile! THOMAS EDISON, önce elektrik ampulünü yarattı ve sonra da on...

1 TEMMUZ, 2008

FİNLANDİYA’DAN İNOVASYON DERSLERİ
Liderlik

FİNLANDİYA’DAN İNOVASYON DERSLERİ

Dünyada inovasyon denince akla gelen isimlerden biri de Finlandiya’nın eski başbakanı Esko Aho. 5 yıllık iktidarı döneminde, inovasyona yaptığı yatırımlarla bir ülkenin ekonomik bunalımdan çıkıp, d...

1 TEMMUZ, 2008

ORTAKLAŞA İNOVASYON !
Liderlik

ORTAKLAŞA İNOVASYON !

Ortada net bir para alışverişi yok. Hiç kimse kendi iş modelini değiştirmek zorunda değil. Ancak bazı şirketlerin aralarında öyle güçlü işbirlikleri var ki adeta ortak gibi hareket ediyorlar. Amaçl...

1 TEMMUZ, 2008

KÂRSIZ  MÜŞTERİYİ  KOVUN!
Liderlik

KÂRSIZ MÜŞTERİYİ KOVUN!

Elektronik devi Best Buy’ın, “şeytanlar” olarak tanımladığı 100 milyon kârsız müşterisi var. Şirket, iade ürünlerde yüzde 15 fiyat kesintisi yaparak, indirimleri haber veren sanal forumlarla ilişki...

1 TEMMUZ, 2008

STRATEJİ UYGULAMASINDA BAŞARININ SIRLARI
Liderlik

STRATEJİ UYGULAMASINDA BAŞARININ SIRLARI

Araştırmalara göre girişimler uygulamada başarısızlığa uğruyor çünkü doğrudan doğruya yapısal yeniden reorganizasyona yönelirken en güçlü verimlilik etmenlerini ihmal ediyorlar: Karar alma hakları ...

1 TEMMUZ, 2008

DÜŞÜK FİYAT SENDROMU YAYILIYOR
Liderlik

DÜŞÜK FİYAT SENDROMU YAYILIYOR

Geleneksel fiyat stratejisi değişiyor. Özellikle belirli sektörlerde düşük fiyat politikası uygulayan şirket sayısının artması bu durumu tetikliyor. Wal-Mart, Home-Depot, Carrefour gibi dev peraken...

1 HAZİRAN, 2008

HİZMETLERİ DAHA KÂRLI SATMANIN YOLLARI
Liderlik

HİZMETLERİ DAHA KÂRLI SATMANIN YOLLARI

Mal üreten şirketlerin pek çoğu kendilerini ek hizmetler sunarak farklılaştırmaya çalışıyor. Ama bunu kazanca dönüştürmekte zorlanıyorlar. Werner Reinartz ve Wolfgang Ulaga İmalatçılar, çoğu zam...

1 HAZİRAN, 2008

İNTERAKTİF LİDERLİK LABORATUARLARI
Liderlik

İNTERAKTİF LİDERLİK LABORATUARLARI

Günümüzde on milyonlarca insan liderlik becerilerini bilemek için internet üzerinde birden fazla kişiyle oynanan oyunlardan faydalanıyor. Liderlerin gelecekteki işlevlerini büyük bir ihtimalle bu o...

1 HAZİRAN, 2008

HIZLI, ETKİN, KARLI
Liderlik

HIZLI, ETKİN, KARLI

Bu stratejiler, geleneksel pazarlama aktivitelerinin ötesinde… Bir iki ay gibi kısa sürelerde satışları artırıyor, kâr hanesine artı yazdırıyorlar. Üstelik şirket organizasyon yapısında da  de...

1 HAZİRAN, 2008

“HİPER AĞLAR VE YAZILIMDA BÜYÜYECEĞİZ”
Liderlik

“HİPER AĞLAR VE YAZILIMDA BÜYÜYECEĞİZ”

Nortel Netaş, Türkiye’de Ar-Ge yatırımı yapan şirketlerin başında geliyor. İleri teknolojiye dayalı iletişim sistemleri tasarlıyor ve üretiyor. 2007’de 21,4 milyon dolarlık Ar-Ge yatırımına imza at...

1 HAZİRAN, 2008

SÜRE KISALDI, MALİYET ARTTI
Liderlik

SÜRE KISALDI, MALİYET ARTTI

Maliyet kontrolü ve kalite artık fark yaratmanın bir unsuru olmaktan çıktı, bir gereklilik oldu. Fark ise yeni ve orijinal ürünleri pazara sürmekle yaratılıyor. İşte bu nedenle yeni ürün geliştirme...

1 HAZİRAN, 2008