Liderlik

Liderlik

İŞ ZEKASIYLA ÖNE GEÇTİLER!

Artık herkes biliyor. Günümüzde şirketler; müşterileri, tedarikçileri ve iş süreçleriyle ilgili her türlü bilgiye sahip. Yine de bu bilgileri doğru şekilde kullananların sayısı hala oldukça az. Pek...

1 EKİM, 2007

Liderlik

“MARKALAŞMAYLA DEĞİL, FASONCULUKLA KALKINIRIZ”

Prof. Dr. Arman Kırım, “Türkiye Nasıl Zenginleşir” adlı yeni kitabında, iş dünyası için çok kritik bir öneride bulunuyor.  Son yıllardaki bütün söylemlerin aksine, “Markalaşmayla bu ülke kalkı...

1 EKİM, 2007

Liderlik

ÇİN’İN ‘YETERİNCE İYİ’ PAZARI İÇİN YÜRÜTÜLEN SAVAŞ

Çokuluslu şirketler ile yerel firmalar Çin’in hızla büyüyen orta pazarında ilk kez buluşuyor. Küresel genişleme açısından kritik önem taşıyan bu segment, dünya çapında başarı kazanacak şirketlerin ...

1 EKİM, 2007

Liderlik

BİR PRENSİN SINAVLARI

Geleceğin liderleri, özellikle de aile şirketerinde, hissedarların saygısını –sonra da desteğini- alabilmek için dört tür çemberden geçmek zorundadır. Ivan Lansberg Ivan Lansberg (lansberg@lglass...

1 EKİM, 2007

Liderlik

“TÜSİAD’IN HEDEFİNDE YENİLİKÇİ MODELLER VAR”

Ayça Dinçkök, TÜSİAD’ın Bilgi Toplumu ve Yeni Teknolojiler Komisyonu Başkanı… Güçlü bir “inovasyon ekibi” ile kritik konularda çalıştıklarını söylüyor. Hedeflerinde Türkiye’de yenilikçi şirket sayı...

1 EKİM, 2007

Liderlik

CEO’NUN GÖZÜNDE YÜKSELİYOR

Aslında faydası uzun dönemde ölçülüyor. Bilançolara yansıyan değerini somut olarak ortaya koymak ise neredeyse imkansız. Yine de artık herkes biliyor ki inovasyon olmadan bir şirketin gelecekte var...

1 EKİM, 2007

Liderlik

HOLDİNGLERİN DEV KALELERİ

Her şirketin farklı bir kimliği, misyonu ve iletmek istediği mesajları var. Kurumsal kimliği oluştururken yararlanılan şirket binaları da bu mesajları iletmede etkili olarak kullanılıyor. Mesajlar ...

1 EKİM, 2007

Liderlik

“KOBİ’LER MOBİLİTE İLE KÂRLARINI ARTIRABİLİR”

Massimo Migliuolo, Cisco Gelişen Pazarlar Bölgesi Telekomdan Sorumlu Başkan Yardımcısı… Geleceğin rekabet koşullarında, şirketlerin kârlarını artırabilmeleri için mobiliteye daha çok önem vermeleri...

1 EKİM, 2007

Liderlik

DEĞER Mİ CİRO MU?

Bilişim devi Microsoft, ciro bakımından dünya sıralamasında 49’uncu sırada yer alırken, piyasa değerinde dünya 3’üncüsü. Ciro sıralamasında 39’uncu sırada kendine yer bulan ilaç devi Pfizer, piyasa...

1 EKİM, 2007

Liderlik

“2015 HEDEFİMİZ 1 MİLYAR DOLAR”

Murat Şahsuvaroğlu, Türkiye’nin en büyük şirketlerinden Ford Otosan’ın en çok kazandıran bayisi Şahsuvaroğlu Otomotiv’in genel müdürü. Bundan 25 yıl önce otomotiv sektörüne bayilikle adım atan şirk...

1 EKİM, 2007

Liderlik

ŞİRKETLER DÜNYASINDA NELER OLUYOR?

Son aylarda Japonya’dan ABD’ye, Avrupa’dan Afrika’ya bütün dünya finansal piyasaları konuşuyor, ekonomilerin geleceği üzerine tahminler yapıyor. Mortgage krizi, faiz oranları, hisse senetleri derke...

1 EKİM, 2007

Liderlik

PROJELERİN NE KADARI BAŞARISIZ?

Şirketler için ayakta kalmak,rekabette öne geçmek eskisi gibi kolay değil. Her üründen onlarcası var. Üstelik de sürekli yeni rakipler çıkıyor. Böyle bir ortamda başarının yolu yeni ürün ve hizmet ...

1 EYLÜL, 2007

Liderlik

“KAVGACI YÖNLERİ TÜRK ŞİRKETLERİNE AVANTAJ SAĞLIYOR”

Cem Kozlu, Türkiye’nin önde gelen profesyonel yöneticilerinden. Yurtiçi ve yurt dışı önemli görevler üstlendi, dikkat çekici başarılara imza attı. Türkiye’deki aile şirketlerini ve yöneticileri baş...

1 EYLÜL, 2007

Liderlik

KY İLKELERİ NE İSTİYOR?

Aslında işin özü basit. Kurumsal yönetim (KY) için gerekli belli başlı bazı kurallar var. Şirketler ise bunları hayata geçirdikleri oranda “kurumsal” kabul ediliyor. Kimisi bu kuralları tam anlamıy...

1 EYLÜL, 2007

Liderlik

EN GÜÇLÜ 30’DE NELER DEĞİŞTİ

Yönetim guruları “güçlü liderleri” şirketler için kilit bir değer olarak nitelendiriyorlar. Ancak bu yöneticilerden bazılarının gücü şirket dışına taşıp, sektörü hatta ülkeyi yönlendirme düzeyine u...

1 EYLÜL, 2007