Liderlik

SIFIRI TÜKETMENİN 7 YOLU
Liderlik

SIFIRI TÜKETMENİN 7 YOLU

Son 25 yılda ABD şirketleri, kayda değer pek çok ticari krizle karşı karşıya kaldı. Bunların sonucunda çoğunun gelir tablosunda milyarlarca dolarlık zararlar oluştu. Kimi ise battı. Aslında bu tür ...

1 EKİM, 2008

SOSYAL ZEKA  LİDERLİĞİ  GELİŞTİRİYOR
Liderlik

SOSYAL ZEKA LİDERLİĞİ GELİŞTİRİYOR

Aslında, liderlerin sosyal becerilere ihtiyaç duyduğu fikri hiç de yeni değil. 1920’de Columbia Üniversitesi’nden psikolog Edward Thorndike, “Bir fabrikadaki en iyi makine operatörü, sosyal zeka yo...

1 EKİM, 2008

AZ ÇALIŞANLA DAHA ÇOK VERİM!
Liderlik

AZ ÇALIŞANLA DAHA ÇOK VERİM!

Az çalışanla hızlı büyümek mümkün mü? Dev şirketler, bu sorunun yanıtını uzun süredir arıyor. Türkiye’de de özellikle son dönemde dış kaynak kullanımı, teknolojinin gelişimi ve özelleştirmeler bu k...

1 EKİM, 2008

“YENİLİKÇİLİĞİN SIRRI TÜKETİCİYİ GÖZLEMEKTE”
Liderlik

“YENİLİKÇİLİĞİN SIRRI TÜKETİCİYİ GÖZLEMEKTE”

Procter&Gamble (P&G), dünyanın en büyük şirketlerinden biri… Onu farklı kılan özelliği ise yenilikçi stratejileri… Tüketici araştırmalarına 2 milyar dolar, AR&G’ye 2 milyar dolar harcam...

1 EKİM, 2008

ZAMANIN YÜZDE 40’I PATRONA!
Liderlik

ZAMANIN YÜZDE 40’I PATRONA!

Dev şirketlerin CEO’ları sadece işlerini değil patronlarını da yönetmek zorunda. Yetkilerini tam kullanabilmek için patronların güvenini kazanmak ve ikna etmek durumundalar. Hatta bu en üst düzey p...

1 EKİM, 2008

‘YENİ GELEN’E  2 KAT FAZLA ÖDENİR Mİ?
Liderlik

‘YENİ GELEN’E 2 KAT FAZLA ÖDENİR Mİ?

İster aile ister kurumsallaşmış isterse yabancı şirket olsun kural değişmiyor; yeni gelen eleman ve yöneticiler, mevcutlardan daha fazla kazanıyor. Öyle ki hızlı büyüyen ve nitelikli eleman bulmanı...

1 EKİM, 2008

‘GLOBALITY’ TSUNAMİSİ YAKLAŞIYOR
Liderlik

‘GLOBALITY’ TSUNAMİSİ YAKLAŞIYOR

“Artık, her şey için her yerden herkesle rekabet etmek gerekiyor. Bunu yapamayanlar başarısız olacak.” Bu sözler Globality kitabının yazarlarından Harold L. Sirkin’e ait. Global rekabetin çok daha ...

1 EYLÜL, 2008

ŞİMDİ TREND “SIFIR STOK”
Liderlik

ŞİMDİ TREND “SIFIR STOK”

Eskiden yüksek stok “kâr” demekti. 2000 sonrasında ise stok, maliyet yaratan bir kalem oldu. Bugün ise global kriz ve belirsizlik nedeniyle şirketlerin gündeminde “sıfır stok”la çalışma var. Otokar...

1 EYLÜL, 2008

ŞİRKETLER HIZLANIYOR
Liderlik

ŞİRKETLER HIZLANIYOR

Teknolojik hız, artan rekabet, sınır tanımayan tüketici beklentilerinin sonucunda sektörlerin yenilenme hızı artıyor. Hazır giyimde 3 ayda bir koleksiyon, otomotivde yılda bir platform değiştiriliy...

1 EYLÜL, 2008

KUŞAK NE ZAMAN DEĞİŞMELİ?
Liderlik

KUŞAK NE ZAMAN DEĞİŞMELİ?

Aile şirketlerinde başarıyı etkileyen birkaç faktör var. Bunların başında kurumsallaşma geliyor. Şirket patronunun işi gelecek kuşağa devretme planı da kritik önem taşıyor. Bu işin planlanması ise ...

1 EYLÜL, 2008

CEO’NUN BÜYÜKLÜK SENDROMU
Liderlik

CEO’NUN BÜYÜKLÜK SENDROMU

Milyonlarca doları ve binlerce çalışanı yöneten CEO’ların bazıları, görevlerinden ayrılınca ciddi bir boşluğa düşüyor. Her türlü günlük işlerinin halledilmesine alıştıkları için sudan çıkmış balığa...

1 EYLÜL, 2008

ÖDÜNSÜZ LİDER
Liderlik

ÖDÜNSÜZ LİDER

Yüksek bağlılık ve performans düzeylerine sahip organizasyonların liderleri, insanlarla kârlar arasında tercih yapmayı reddediyor. Performans ile insanlar arasındaki gerilimi yönetmek, CEO’nun en ...

1 EYLÜL, 2008

UZUN KUYRUĞA YATIRIM YAPMALI MI?
Liderlik

UZUN KUYRUĞA YATIRIM YAPMALI MI?

Rekabetçi yanınızı bileyin Eskiden şöyle düşünmek pek modaydı: Günümüzün dijitalleşmiş dünyasında çok para kazanmanın yolu, olağanüstü başarılara imza atabilecek (blockbuster) işler yapmaktan çok,...

1 EYLÜL, 2008

BAŞARI NASIL ÖLÇÜLÜR?
Liderlik

BAŞARI NASIL ÖLÇÜLÜR?

Uzun yıllar performans değerlendirmesinde ciro, kâr gibi finansal göstergelere bakıldı. Ancak, bu göstergeler artık yeterli değil. Deloitte Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Sorumlu Ortağı Uğur Süel, ...

1 AĞUSTOS, 2008

YATIRIMLAR REKABETÇİ FARK YARATAN  BT’DE YOĞUNLAŞIYOR
Liderlik

YATIRIMLAR REKABETÇİ FARK YARATAN BT’DE YOĞUNLAŞIYOR

Kurumsal performans üzerine yapılan araştırmalar, belirli türden teknoloji yatırımlarıyla rekabet gücünün pekiştirilmesi arasında BTtikçe güçlenen bir bağ olduğunu ortaya koyuyor. Sadece Sizin Ba...

1 AĞUSTOS, 2008