Kaikaku, Toyota tarafından geliştirilen yalın üretim tekniklerinden biri. Radikal değişim ya da gelişim anlamına geliyor. Batmak üzereyken, Kaikaku yöntemiyle tekrar hayata dönen Porsche, Lantech, ...
Rekabetin yoğun yaşandığı, yabancıların çokça ilgi gösterdiği, büyüme potansiyeline sahip sektörlerde, yöneticilere yüksek ücret paketleri sunuluyor. Bu durum yöneticiler ile çalışanlar arasındaki ...
Bir yanda ürün ve şirket yağmuru, diğer yanda artan rekabet… Araştırmalar, hem ürün hem de şirketlerin ömrünün kısaldığını, kısalmaya d adevam edeceğini ortaya koyuyor. Capital’in Yayın Direktörü M...
Tek başına karar alan, otoriter lider dönemi artık kapanıyor. Yeni dönemin CEO’ları 5-10 yıl öncekilere göre çok daha paylaşımcı ve hoşgörülü. Takım ruhunu yüceltiyor, çalışanların sesine kulak ver...
İnovasyon yaratma teknikleri arasında en önemlilerinden biri de beyin fırtınaları… Beyin fırtınalarında ortaya atılan fikirler şirketlere yeni ürün, marka, uzun vadeli strateji, süreç yönetimi gibi...
Prof. Nirmalya Kumar, dünyanın en önemli pazarlama uzmanlarından. İnovasyonun yeni ürün üretmekle karıştırıldığına dikkat çekiyor. “Oysa yeni konseptlerle müşterilerin önüne çıkabilmektir” diye kon...
Yüzyıllardır kırmızı; ateşi, hırsı, tansiyonu simgeler. Bu nedenle dikkat çekmek isteyenlerin vazgeçilmez rengidir. Bakışları kendi üstünde toplamak isteyen herkes kırmızının gücünü kullanmaktan çe...
Son 5 yılda şirket sayısı arttı, ürünler çeşitlendi, müşteriyle iletişimin kuralları adeta evrim geçirdi. Tüm bunların sonucunda artan rekabet müşteriye ulaşımı daha maliyetli hale getirdi. Özel sa...
Francesco Gori, dünyanın lastik devlerinden Pirelli’nin CEO’su… 110 milyar dolarlık pazarda, 5 milyar dolarlık şirketi yönetiyor. Rekabetin yoğun olduğu sektörde, ilk 5 şirket içinde yer alıyor. “B...
Tasarım markalaşmanın ve büyümenin en önemli unsurlarından biri. Şirketler ürün ve hizmetlerinin farklılığını, fonksiyonunu, kalitesini ifade edebilme aracı olarak artık “tasarım”ı kullanıyor. Tasa...
Yeni dönemde şirketler için artık “çevreyi sevmek” yeterli değil. “Yeşil şirket” olmanın yolu daha derin stratejilerden, ayrıntılı yaklaşımlardan geçiyor. Tüketicilerin de bu tip uygulamaları ödüll...
Yarın ne tüketeceğimizden, ne giyeceğimize kadar her şey şirketlerin Ar-Ge departmanlarında belirleniyor. Bu nedenle AR-GE departmanları geleceğin şekillenmeye başladığı yer olarak tanımlanıyor. Bu...
Henkel, dünyanın önde gelen şirketlerinden… Kurulduğundan bu yana “yenilikçi” ürünlerle öne çıktı, araştırma-geliştirmeye büyük bütçe ayırdı. Türkiye genel müdürü Erdem Koçak, “130’uncu yılda, 130 ...
Türkiye’nin en büyük iki grubu Koç ve Sabancı arasındaki rekabetin miladı 1974’e dayanıyor. Çünkü, bu tarihte Sabancı Holding, o dönemki koordinatörü Turgut Özal’ın ısrarıyla Adana’dan İstanbul’a t...
“Kurucusu tarafından yönetilen şirketler daha mı başarılı?” Kurumsallaşmanın önemi artık iyice anlaşılmış olsa da, bu soru gündemden hiç düşmüyor. Araştırmacılar da kurucuların yönettikleri şirketl...