YÖNETİM

Liderlik

Kaıkaku Mucizesi!

Kaikaku, Toyota tarafından geliştirilen yalın üretim tekniklerinden biri. Radikal değişim ya da gelişim anlamına geliyor. Batmak üzereyken, Kaikaku yöntemiyle tekrar hayata dönen Porsche, Lantech, ...

1 AĞUSTOS, 2007

İnsan kaynakları

Ücret Makası Çok mu Açık?

Rekabetin yoğun yaşandığı, yabancıların çokça ilgi gösterdiği, büyüme potansiyeline sahip sektörlerde, yöneticilere yüksek ücret paketleri sunuluyor. Bu durum yöneticiler ile çalışanlar arasındaki ...

1 AĞUSTOS, 2007

Liderlik

İnovasyon Gerçekten Hayat Kurtarır mı?

Bir yanda ürün ve şirket yağmuru, diğer yanda artan rekabet… Araştırmalar, hem ürün hem de şirketlerin ömrünün kısaldığını, kısalmaya d adevam edeceğini ortaya koyuyor. Capital’in Yayın Direktörü M...

31 TEMMUZ, 2007

Liderlik

“Acımasız” Out “Paylaşımcı” In!

Tek başına karar alan, otoriter lider dönemi artık kapanıyor. Yeni dönemin CEO’ları 5-10 yıl öncekilere göre çok daha paylaşımcı ve hoşgörülü. Takım ruhunu yüceltiyor, çalışanların sesine kulak ver...

1 TEMMUZ, 2007

Liderlik

Fırtına Gibi İnovasyon

İnovasyon yaratma teknikleri arasında en önemlilerinden biri de beyin fırtınaları… Beyin fırtınalarında ortaya atılan fikirler şirketlere yeni ürün, marka, uzun vadeli strateji, süreç yönetimi gibi...

1 TEMMUZ, 2007

Liderlik

Radikal mi Aşamalı mı ?

Prof. Nirmalya Kumar, dünyanın en önemli pazarlama uzmanlarından. İnovasyonun yeni ürün üretmekle karıştırıldığına dikkat çekiyor. “Oysa yeni konseptlerle müşterilerin önüne çıkabilmektir” diye kon...

1 TEMMUZ, 2007

Pazarlama

Logolar Neden Kırmızı?

Yüzyıllardır kırmızı; ateşi, hırsı, tansiyonu simgeler. Bu nedenle dikkat çekmek isteyenlerin vazgeçilmez rengidir. Bakışları kendi üstünde toplamak isteyen herkes kırmızının gücünü kullanmaktan çe...

1 TEMMUZ, 2007

Pazarlama

Yeni Müşterinin Fiyatı Katlandı

Son 5 yılda şirket sayısı arttı, ürünler çeşitlendi, müşteriyle iletişimin kuralları adeta evrim geçirdi. Tüm bunların sonucunda artan rekabet müşteriye ulaşımı daha maliyetli hale getirdi. Özel sa...

1 TEMMUZ, 2007

Liderlik

“Büyüklük Değil, Hız Peşindeyiz”

Francesco Gori, dünyanın lastik devlerinden Pirelli’nin CEO’su… 110 milyar dolarlık pazarda, 5 milyar dolarlık şirketi yönetiyor. Rekabetin yoğun olduğu sektörde, ilk 5 şirket içinde yer alıyor. “B...

1 TEMMUZ, 2007

Liderlik

Tasarımla Büyüyenler

Tasarım markalaşmanın ve büyümenin en önemli unsurlarından biri. Şirketler ürün ve hizmetlerinin farklılığını, fonksiyonunu, kalitesini ifade edebilme aracı olarak artık “tasarım”ı kullanıyor. Tasa...

1 TEMMUZ, 2007

Liderlik

Yeşil Şirket Olma Yarışı

Yeni dönemde şirketler için artık “çevreyi sevmek” yeterli değil. “Yeşil şirket” olmanın yolu daha derin stratejilerden, ayrıntılı yaklaşımlardan geçiyor. Tüketicilerin de bu tip uygulamaları ödüll...

1 HAZİRAN, 2007

Liderlik

Devlerin Yenilik Ajandası

Yarın ne tüketeceğimizden, ne giyeceğimize kadar her şey şirketlerin Ar-Ge departmanlarında belirleniyor. Bu nedenle AR-GE departmanları geleceğin şekillenmeye başladığı yer olarak tanımlanıyor. Bu...

1 HAZİRAN, 2007

Liderlik

“Burada Keşfedildi Yerine, İşbirliğine Yöneliyoruz”

Henkel, dünyanın önde gelen şirketlerinden… Kurulduğundan bu yana “yenilikçi” ürünlerle öne çıktı, araştırma-geliştirmeye büyük bütçe ayırdı. Türkiye genel müdürü Erdem Koçak, “130’uncu yılda, 130 ...

1 HAZİRAN, 2007

Liderlik

Koç Arayı İyice Açtı!

Türkiye’nin en büyük iki grubu Koç ve Sabancı arasındaki rekabetin miladı 1974’e dayanıyor. Çünkü, bu tarihte Sabancı Holding, o dönemki koordinatörü Turgut Özal’ın ısrarıyla Adana’dan İstanbul’a t...

1 HAZİRAN, 2007

Liderlik

Kurucu Farkı Belli Oluyor!

“Kurucusu tarafından yönetilen şirketler daha mı başarılı?” Kurumsallaşmanın önemi artık iyice anlaşılmış olsa da, bu soru gündemden hiç düşmüyor. Araştırmacılar da kurucuların yönettikleri şirketl...

1 HAZİRAN, 2007