Çalışan sadakati şirketlerin maliyetlerini düşürüyor, karlılıklarını artırıyor, imajlarını güçlendiriyor. Ancak, şirketlerin profesyonel kararlar alan çalışanlarını elde tutmaları da gün geçtikçe z...
Bütün dünyada şirketlerin yaşam süresi kısalıyor. Süre Almanya’da 18, Fransa’da ise 9 yıla kadar indi. Türkiye’de ise işletmelerin yüzde 80'i 5’inci yılına, yüzde 96’sı 10’ıncı yılına ulaşamıyor. D...
Sadece insana özgü değil. Artık şirketlerin de manevi değerleri ve amaçları (moral purpose) sorgulanıyor. “Yenilikçi”, “fedakâr”, “kaşif”, “mükemmeliyetçi” gibi manevi değerler artık şirketleri tar...
Turkcell, Arçelik, Akbank, Yaşar Holding, Petrol Ofisi, Garanti Bankası, Fortis, Goldaş ve Ülker…Bu şirketlerin ortak özelliği, Capital dergisinin, CEOlar arasında düzenlediği “Türkiye’nin İnovasyo...
80’li yıllarda kârlı büyüme, toplam kaliteyle ilişkiliydi. 90’lara ise maliyet düşürme ve gelişmiş satın alma politikaları damgasını vurdu. Ancak yeni dönemde başarının yolu “fiyatlandırmada farklı...
Ünlü pazarlama gurusu Don Schultz, şirketlerin artık markalaşmaktan kaçamayacaklarını söylüyor. Ancak, bunun önünde engeller olduğunu belirtiyor. Kısa vadeli bakış ve CEO’ların maddi olmayan varlık...
Türkiye son birkaç yıldır düşük enflasyonla yaşamaya çalışıyor. Bunun en büyük yansıması Türkiye’de iş yapma biçiminde ve ücretlilerde gözlendi. Enflasyonist ekonomiye çok alışmış olan ücretliler 2...
2007’de yapılacak olan yeni yatırımlar, kapasite artışları, büyüme stratejileri istihdam planlarına da yansıyor. Holdinglerin açıkladıkları yeni yatırım planları doğrultusunda önemli büyüklükte ist...
1950’li yıllarda Toyota’nın başlattığı basit iş yapma modeli bugün hiç olmadığı kadar ivme kazanmış durumda. Her sektörden birçok şirket, ürünlerini, iş süreçlerini ve müşteriyle ilişki...
İşletme yönetim dünyasının dinamik yapısı, her dönem yöneticilerin önüne yeni bir trendi çıkarıyor. Özellikle şirketlerin yeniden yapılanmasına yönelik bu trendler, her dönem değişiklik içeriyor. G...
Sadece kendilerini büyük sanmaları, gerçekten büyük olmadıkları anlamına gelmez. Steven Berglas Harvard Business School’dan en yüksek derecelerle mezun olan Jane, hemen büyük bir reklam aja...
Şirketler, hissedarlar için değer yaratmaya adanmış olduklarını söyleseler de, onu maksimum seviyeye ulaştıracak pratiklerin içerisine nadiren giriyorlar. Peki, şirketinizi, 10 numaralık bir değer ...
Geroge Stalk, Jr.Birkaç yıl önce Rob Lachenauer ile birlikte bir makale kaleme aldık: “Hardball: Rekabeti Yıkmak için Öldürücü 5 Strateji.”* Bu ve arkasından gelen kitap çalışması birço...
Tüm şirketler stratejik kararları doğrultusunda ilerliyorlar. Bu stratejik kararların sayısı ise onların gelecek hedeflerini ve performanslarını etkiliyor. Yine de artık kararların sayısından çok h...
Bilgi teknolojilerinden muhasebeye, bordrolamadan güvenlik hizmetlerine, araç kiralamadan catering’e kadar pek çok alanı outsourcing trendinin yaygınlaşması büyütüyor. Şirketler pek çok iş sü...