Bütün dünyada şirketlerin yaşam süresi kısalıyor. Süre Almanya’da 18, Fransa’da ise 9 yıla kadar indi. Türkiye’de ise işletmelerin yüzde 80'i 5’inci yılına, yüzde 96’sı 10’ıncı yılına ulaşamıyor. D...
Türkiye son birkaç yıldır düşük enflasyonla yaşamaya çalışıyor. Bunun en büyük yansıması Türkiye’de iş yapma biçiminde ve ücretlilerde gözlendi. Enflasyonist ekonomiye çok alışmış olan ücretliler 2...
Bilgi teknolojilerinden muhasebeye, bordrolamadan güvenlik hizmetlerine, araç kiralamadan catering’e kadar pek çok alanı outsourcing trendinin yaygınlaşması büyütüyor. Şirketler pek çok iş sü...
Tüm şirketler stratejik kararları doğrultusunda ilerliyorlar. Bu stratejik kararların sayısı ise onların gelecek hedeflerini ve performanslarını etkiliyor. Yine de artık kararların sayısından çok h...
Geroge Stalk, Jr.Birkaç yıl önce Rob Lachenauer ile birlikte bir makale kaleme aldık: “Hardball: Rekabeti Yıkmak için Öldürücü 5 Strateji.”* Bu ve arkasından gelen kitap çalışması birço...
Şirketler, hissedarlar için değer yaratmaya adanmış olduklarını söyleseler de, onu maksimum seviyeye ulaştıracak pratiklerin içerisine nadiren giriyorlar. Peki, şirketinizi, 10 numaralık bir değer ...
Sadece kendilerini büyük sanmaları, gerçekten büyük olmadıkları anlamına gelmez. Steven Berglas Harvard Business School’dan en yüksek derecelerle mezun olan Jane, hemen büyük bir reklam aja...
Şimdi Türkiye’nin önde gelen şirketlerinin tepe yönetiminde olmalarına rağmen, onlar da iş hayatına atılırken zor dönemlerden geçtiler. Bazıları üniversitede, bazıları da mezun olduktan sonra...
90’lı yıllarda tüm dünyada birçok şirket çalışanların verimli olması için rahat olması gerektiği düşüncesiyle bir dizi yeni adım attı. Bunlardan birisi, giyim konusundaki sıkı politikaların g...
İşletme yönetim dünyasının dinamik yapısı, her dönem yöneticilerin önüne yeni bir trendi çıkarıyor. Özellikle şirketlerin yeniden yapılanmasına yönelik bu trendler, her dönem değişiklik içeriyor. G...
1950’li yıllarda Toyota’nın başlattığı basit iş yapma modeli bugün hiç olmadığı kadar ivme kazanmış durumda. Her sektörden birçok şirket, ürünlerini, iş süreçlerini ve müşteriyle ilişki...
Eve ya da ofise gelen onlarca posta… Email kutusuna düşen yüzlerce gönderi… Son yıllarda doğrudan pazarlamanın bu araçlarının etkisiz olduğuna, önemli bölümünün çöpe gittiğine yönelik g...
Günümüzden 40, 30 yıl öncesine bir bakalım. Türkiye’nin en büyük 100 şirketi listesinde yer alanlardan bazıları bugün “tarih” olmuş, bir bölümü de küçülmüş durumda. Ancak, “...
Yetenek savaşlarının yaşandığı günümüzde kimi şirketler çözümü yeni mezunlar arasındaki cevherleri keşfetmekte ve onları parlak birer yıldız olarak yetiştirmekte buluyor. Bu yaklaşım onları birer g...
Pazar hiç olmadığı kadar kalabalık. Rekabet her geçen gün artıyor. Artık şirketler için büyümek eskisinden daha zor. Dünyanın en saygın strateji ve yönetim uzmanlarından Profesör Chan Kim, yeni dön...