Müşteri memnuniyetinde kalite ve güvenlikten sonra en önemli kriter teslimatın süresi. Teslimat süresi gıdadan kozmetiğe, mobilyadan otomotive her sektör için rekabette göz ardı edilemeyecek kadar ...
Son dönemde şirketlerin gündeminde yalın organizasyon, yatay yapılanma gibi konular var. Bunun temelinde ise artan rekabete hızlı uyum isteği yatıyor. Ancak, değişim için organizasyonel yapıların t...
Dünyanın en büyük şirketlerinden GE’nin başkanı Jeff Immelt, “Sektörlerinin en iyi şirketlerinden öğreneceklerimiz var” diye konuşuyor. Dell Computer’in başkanı Michael Dell ise sıkıntıyı, “en iyi”...
Doğru anda doğru hamleyi yapmak, fark yaratarak rekabette üstünlük sağlamak onların işi… Şirketlerine milyon dolarlar kazandırıyorlar, karşılığını da kuşkusuz alıyorlar. Türkiye’de CEO ve genel müd...
Çalışan sadakati şirketlerin maliyetlerini düşürüyor, karlılıklarını artırıyor, imajlarını güçlendiriyor. Ancak, şirketlerin profesyonel kararlar alan çalışanlarını elde tutmaları da gün geçtikçe z...
Şahsuvaroğlu, Tahsildaroğlu, Apikoğlu, Kiler, Çilek, Sarar… Bu markaların ortak yanı onları yaratan kişi ve ailelerin soyadları olmaları… Aile soyadını şirketine ya da ürünlerine marka adı olarak v...
Türkiye’de yaklaşık 17 milyon hane var. Bu hanelerin 14 milyonunda bulaşık makinesi, 16 milyonunda bilgisayar ve 16 milyonun da ise klima yok. 7 milyon hanenin ise herhangi bir bankayla iletişimi y...
Ünlü pazarlama gurusu Don Schultz, şirketlerin artık markalaşmaktan kaçamayacaklarını söylüyor. Ancak, bunun önünde engeller olduğunu belirtiyor. Kısa vadeli bakış ve CEO’ların maddi olmayan varlık...
80’li yıllarda kârlı büyüme, toplam kaliteyle ilişkiliydi. 90’lara ise maliyet düşürme ve gelişmiş satın alma politikaları damgasını vurdu. Ancak yeni dönemde başarının yolu “fiyatlandırmada farklı...
Turkcell, Arçelik, Akbank, Yaşar Holding, Petrol Ofisi, Garanti Bankası, Fortis, Goldaş ve Ülker…Bu şirketlerin ortak özelliği, Capital dergisinin, CEOlar arasında düzenlediği “Türkiye’nin İnovasyo...
2007’de yapılacak olan yeni yatırımlar, kapasite artışları, büyüme stratejileri istihdam planlarına da yansıyor. Holdinglerin açıkladıkları yeni yatırım planları doğrultusunda önemli büyüklükte ist...
Sadece insana özgü değil. Artık şirketlerin de manevi değerleri ve amaçları (moral purpose) sorgulanıyor. “Yenilikçi”, “fedakâr”, “kaşif”, “mükemmeliyetçi” gibi manevi değerler artık şirketleri tar...
Bütün dünyada şirketlerin yaşam süresi kısalıyor. Süre Almanya’da 18, Fransa’da ise 9 yıla kadar indi. Türkiye’de ise işletmelerin yüzde 80'i 5’inci yılına, yüzde 96’sı 10’ıncı yılına ulaşamıyor. D...
Türkiye son birkaç yıldır düşük enflasyonla yaşamaya çalışıyor. Bunun en büyük yansıması Türkiye’de iş yapma biçiminde ve ücretlilerde gözlendi. Enflasyonist ekonomiye çok alışmış olan ücretliler 2...
Bilgi teknolojilerinden muhasebeye, bordrolamadan güvenlik hizmetlerine, araç kiralamadan catering’e kadar pek çok alanı outsourcing trendinin yaygınlaşması büyütüyor. Şirketler pek çok iş sü...