Franchise zincirlerin gelişmesindeki en önemli etken, yönetim. Vasat yönetilen bir zincir büyüyemezken, iyi yönetilen bir zincir sıfırdan yola çıksa bile hızla markalaşabiliyor.
2011 'de 41 bin ton olan pirinç ithalatı 2012'de bir önceki yıla göre yüzde 39 azalarak 25 bin tona düştü.
Sektörün 2012 yılındaki büyüme oranı, 2011 ile karşılaştırıldığında yüzde 7 oldu.
Türkiye'de 91 şirket, 116 fabrikada oluklu mukavva üretimi gerçekleştiriyor. 2012 yılında yaklaşık 1 milyon 772 bin ton oluklu mukavva üreten sektör, üretimde bir önceki yıla göre yüzde 4 büyüdü.
Margarin sektörü, 2012'de bir önceki yıla göre yüzde 11 büyüdü. 2008-2011 döneminde yıllık 800 bin ton olan üretim kapasitesi, 2012'de 850 bin tona yükseldi.
2012 yılında Türkiye'de su pazarının hacmi yüzde 4'lük büyüme ile 10,3 milyar litreye ulaştı.
Sektör 2012 yılında 2011'e göre yaklaşık yüzde 10 büyüyerek karma yem üretimini 14,5 milyon tona çıkardı.
Sabun, 2009 yılında yaşanan global ekonomik krizden en az etkilenen sektörlerden biri oldu.
Mücevher sektörü, 2012 yılını hacim olarak 2011 yılına göre yüzde 42,6 artışla kapattı.
Avrupa'nın 2012 yılında yaşadığı ekonomik durgunluk dolaylı olarak etiket sektörünü vurdu.
Açıkhava reklamcılığı, 2012 yılında yaklaşık yüzde 20 büyüdü.
2014 yılındaki büyüme, yüzde 4-5 arasında gerçekleşebilir.
Mustafa Güneş, e-Fatura’nın mükelleflerin Gelir İdaresi’ne olan bildirim yükümlülüklerinin azalacağını söylüyor.
Kıvanç Onan ile yeni yasanın getireceklerini konuştuk.
Madencilik sektörü, 2012 yılında ihracatını 2011 'e kıyasla yaklaşık yüzde 8 artırarak 4 milyar 182 milyon dolara ulaştırdı.