Sabancı Holding Tekstil Grubu Başkanı Yakup Güngör, Sabancı Holding’in tekstildeki stratejilerini “üretimi ve ikmali globalleştirmek” ve “dikey entegrasyon” olarak açıklıyor. Hedefi ise lokal şirke...
Aralarında Sabancı Holding, Tesco Kipa, Tofaş, Ford Otosan gibi şirketlerin de bulunduğu öncü 16 şirket 2007’de 3 milyar 17 milyon dolarlık yatırım yapacak. Bu şirketler 2007’de yaklaşık 20 bin kiş...
Hepsiburada.com, estore.com.tr, hemalhemsat.com, gittigidiyor.com, yemeksepeti.com ve diğerleri… Yıllardır online perakendecilikte gerçekleşmesi beklenen patlamayı nihayet yarattılar. 2000 yılında ...
Geçtiğimiz ay İspanya’da Barselona’da düzenlenen 3GSM World Congress (3GSM Dünya Kongresi) sadece mobil iletişim sektörüne yön veren bir organizasyon olmakla sınırlı kalmıyor. Reklamdan içeriğe, te...
İş Bankası, Ülker, Arçelik, İpana, Pınar, Vitra ve diğerleri… Çoğu Türkiye’de kurulduğu ilk yıldan itibaren pazar liderliğini hiçbir rakibine kaptırmadı. İş Bankası, tam 83 yıldır özel bankacılığın...
Bundan 22 yıl önce küçük bir plastik atölyesinde temelleri atılan WPP, bugün dünyanın ikinci en büyük iletişim grubu. 11 milyar dolar gelire ve yüz binlerce çalışana sahip. Bünyesinde Y&R, Ogil...
Otomotiv, TV, beyaz eşya, hazır giyim gibi ihracatçı sektörlerin üretim modelleri ithalata bağımlı bir yapı sergiliyor. Üretimin kimyası, temel yapısı değişiyor. “Üretimde paradigma yenilenmesini” ...
Türkiye’nin perakende devi Migros, 2006 yılını, birleşmenin getirdiği gücün üstünde bir büyüme ile kapattı. Ciroda 4.8 milyar YTL, mağaza sayısında da 878 düzeyi yakalandı. Genel müdür Aziz Bulgu, ...
Türkiye’de büyüklüğü 12 milyar dolar olan hazır giyim pazarına yabancı markaların girişi son 2 yıldır çok hızlandı. 2006 yılında yabancı giyim markalarının Türkiye’de 1 milyar dolarlık bir pazara u...
Hazım Ellialtı Eti’nin yeni CEO’su. Onunla birlikte Eti’de kalıplaşmış pek çok sistem değişime uğruyor. Kurucu Firuzhan Kanatlı ve ailenin diğer üyelerinin aktif yönetimden çekilme kararı, değişimi...
Reklam sektöründe başarının kriteri yaratıcılık ve fark yaratma. Dolayısıyla bu sektörde yükselmek kadınlar için diğer sektörlere oranla daha kolay. Zaten rakamlar da bu durumu doğruluyor. Türkiye’...
Reklam sektörü son 2 yıldır yüz güldürüyor. Peki ya 2007? Yapılan tahminler büyümenin yüzde 20 düzeyinde olacağı yönünde. Ancak, Reklamverenler Derneği Başkanı Hakan Uyanık bu görüşlere katılmıyor....
Güçlü Toker, Tat Konserve Sanayi’nin genel müdürü. Maret, Sek, Pastavilla ve Tat markalarının Tat çatısı altında birleşmesinden kısa bir süre sonra kaptan koltuğuna oturdu. Toker’in deyişiyle birle...
Son 3 yılda Türk turizminde yatak kapasitesi yüzde 20 oranında arttı. Yatakta en hızlılar ise kapasitelerini sektör ortalamasının üzerinde artırdılar. İçlerinde yatak kapasitesini 5’e katlaya...
Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, ihracattaki performanstan memnun olduğunu söylüyor ve bunun aşırı değerli YTL’ye rağmen sağlandığına dikkat çekiyor. “OECD ülkeleri a...