SEKTÖRLER

Diğer Sektörler

Her Şirketin Enflasyonunu Kendine Özel!

Bir dönemin gerçeğiydi… Yüksek enflasyon döneminde girdi ve işletme giderlerinden kaynaklanan artışlar şirketler tarafından fiyatlara rahatlıkla yansıtılıyordu. Ancak, Türkiye büyük bir dönüş...

1 EKİM, 2006

Teknoloji

“Elektrik-Elektronikte Türkiye Lokomotif Olacak”

Dünyada elektrik-elektronik sektörünün cirosu trilyon dolarlar düzeyine ulaşıyor. Türkiye’de ise 17.5 Euro düzeyinde. BT’den otomasyona, tıp teknolojisinden ulaştırmaya çok sayıda alanı...

1 EYLÜL, 2006

Otomotiv

Otomotivin Yeni 2006 Planı

Otomotiv bu yıla hızlı başladı ve kurlarda dalgalanmanın yaşandığı mayıs ayına kadar sektör 2005’e göre yüzde 12 büyüdü. Ancak, döviz kurundaki ani yükselişin piyasalarda yarattığı tedirginli...

1 EYLÜL, 2006

Diğer Sektörler

Fiyat Baskısı En Çok Nerede?

Tüketim cephesinde tam olarak hissedilmiyor. Yine de otomotivden klimaya, bisküviden yoğurda pek çok sektör “düşük fiyat” sendromu yaşıyor. Bu sendromu tetikleyen ise farklı alanlardaki...

1 EYLÜL, 2006

Diğer Sektörler

Yabancılar Yeni Fırsat Arayışında

Yabancı sermayenin Türkiye pazarına olan ilgisini mayıs ayındaki dalgalanma bile etkilemedi. Birçok yabancı şirket Türkiye’de ısınma turlarına devam ediyor. Bunlar arasında yerel şirketleri t...

1 EYLÜL, 2006

Teknoloji

“Intel’in Hedefinde 3 Yeni Teknoloji Var”

Dünya devi Intel, yeni dönemde stratejisini kişisel bilgisayarlar ile ağ ve iletişim ürünlerine yönelik olarak değiştirdi. Capital’e konuşan CEO Paul Otellini, bunun Intel’in tarihindek...

1 EYLÜL, 2006

Diğer Sektörler

Hızlı Büyüme Şampiyonları

Beyaz eşyada bulaşık makinesi, bilgisayarda dizüstü modeller ve kameralı cep telefonları, son dönemde sektörlerinin en hızlı büyüyen segmentleri… Sektör içindeki payları düşük olmasına rağmen...

1 EYLÜL, 2006

Diğer Sektörler

Hızlı Yerlilere Teklif Yağıyor

Reklam sektöründe yerli olmak bağımsız olmak demek. Dev networkler karşısında bağımsız, hızlı ve esnek olmanın avantajını yaşayan yerli reklam ajansları dünya genelinde önem kazanıyor. Büyük reklam...

1 EYLÜL, 2006

Diğer Sektörler

Çöpçatanlar’ın Hedefinde Ne Var?

Türkiye’de son birkaç yıldır müthiş bir “satın alma” ve “ortaklık” rüzgarı esiyor. Bir yandan yurtdışından talep var, diğer yandan da ülke içinde yoğun işlemler gerçek...

1 AĞUSTOS, 2006

Diğer Sektörler

79 Reklamcının Yeni Manifestosu

TBWA-İstanbul son 5 yılda çok çalıştı. 6’ncı yılda ise yorgun düştü. Bu nedenle ajans bünyesinde yeniden yapılanma süreci başlatıldı. Ajansın otobiyografisi niteliğinde kitap bu dönemin ürünü...

1 AĞUSTOS, 2006

Diğer Sektörler

Reklam Dostu Sektör Hangisi?

ABD’de tüketici finansmanı şirketleri, alkollü içecek, şekerleme ve kişisel bakım ürünleri sektörleri, cirolarının önemli bir bölümünü reklama ayırıyor. Türkiye’de benzer rakam ve istat...

1 AĞUSTOS, 2006

Diğer Sektörler

“Yeni Fikirlerle”Hızlı Büyüdüler

Capital 500 listesinin üst sıralarında yer alan şirketlerin tek meziyeti, büyük cirolara sahip olmaları değil. Petrol Ofisi, Turkcell, Aygaz, Ford Otosan gibi dev şirketler aynı zamanda, şirket içi...

1 AĞUSTOS, 2006

Gıda

Türkiye, Büyümemizde Anahtar Rol Üstleniyor

Coca-Cola, dünyanın en büyük gazlı içecek şirketi. Son yıllarda sektörde yaşanan daralma nedeniyle ürün kategorisinde genişlemeye gitti. Sadece 2005?de binin üzerinde çeşidi portföyüne ekledi. Bu y...

1 TEMMUZ, 2006

Teknoloji

İkinci Dalga Güçlü Geliyor

90?lı yılların sonunda internet, yeni ekonominin gelişen mucizesiydi. Büyük yatırımlar yapıldı, yüksek bahislere girildi. 2000?li yıllara gelindiğinde ise hayaller bir ölçüde suya düştü. İnternet ç...

1 TEMMUZ, 2006

Diğer Sektörler

Orta Segment Düşüyor, Ucuz Ve Lüks Yükseliyor

Michael J. Silverstein, Boston Consulting Group?un kıdemli başkan yardımcısı. Son kitabı ?Treasure Hunt: Inside the Mind of the New Consumer? (?Hazine Avı: Yeni Tüketicinin Aklı?) ile tüketimdeki d...

1 TEMMUZ, 2006