Çok değil 5 yıl öncesinde dek sadece yabancıların ilgi gösterdiği şehir otelciliğinde yatırım fırtınası esiyor. İnşaat ve tekstil sektöründe faaliyet gösteren işadamları ve şirketler, yeni otel pro...
Ralph Lauren’den Zara’ya, Beymen’den Mudo’ya yerli ve yabancı birçok ünlü hazır giyim markasının yeni rekabet alanı “ev ürünleri”... Hazır giyim markaları pazara girmek için adeta birbirleriyle yar...
Reklam sektörü önümüzdeki 5 yıl içinde çok önemli gelişmelere sahne olacak. Tüketicilerin giderek daha fazla söz sahibi olması, marka sadakatinin düşüşü ve güçlü finansal yapı zorunluluğu, ajanslar...
Tamer Ünlü, Toyota Türkiye’nin yeni CEO’su... Soğan tarlasına kurduğu fabrika, o üretim müdürüyken Toyota’nın en kaliteli üretim yapan fabrikası seçildi. Türkiye fabrikasının ihracatının 5 yılda 10...
Turcas, akaryakıt dağıtım işini Shell ile ortak kurdukları Turcas&Shell’e bırakmasının ardından enerjinin diğer alanlarına odaklandı. Son bir yılda İspanyol Iberdrola’yla elektrik dağıtımında, ...
Bilişimde yakınsama (convergence) trendi yükseliyor. Birbirine yaklaşan ürün ve hizmetler, şirketler arası işbirliklerini zorunlu kılıyor. Daralan marjlar da bu süreci destekliyor. Şirketler, bir y...
Hızlı değişen tüketici trendleri ve ihtiyaçları sektörlerin yatırım eğilimlerini de kökten etkiliyor. Sağlıklı yaşam trendi ile gıda sektöründe yatırımlar fonksiyonel ve doğal gıda ürünlerine hızla...
2007 başında iç talepte daralma beklentileri nedeniyle sektörlerin de küçülecekleri tahmin ediliyordu. Ancak bu beklentilere rağmen çoğu sektörün hız kesmeden büyümesini sürdürdüğü görülüyor. İç ta...
IC Holding, son dönemin hızlı gruplarından. Uzun yıllar sessiz ve derinden giden holdingin patronu İbrahim Çeçen, inşaat, turizm, demir-çelik ve havaalanı-liman işletmeciliğinde yollarına devam ede...
David Thomson, şirket büyümesi alanında 20 yıldır liderlik yapıyor. Son kitabı olan “Blueprint to a Billion: 7 Essentials to Achieve Exponantial Growth” (Milyara Giden Plan: Katlanarak Büyümeyi Baş...
Nokia Siemens Networks, Telekom sektörünün devlerinden. İletişim alt yapısı alanında faaliyet gösteriyor. Gelirleri 17.1 milyar Euro olan şirketin Kuzeydoğu Bölgesi Direktörü Volker Ziegler, 2015 y...
“Satıcı değil, alıcı konumuna geldik. Gelecekte ABD pazarı ve Avrupa’da yeni markalar satın alacağız.” CEO Erdal Karamercan’ın Eczacıbaşı için dikkat çektiği bu değişim, aslında birçok Türk şirketi...
Türkiye’de sektör büyüklükleri gelişmiş ülkelere göre daha küçük olmasına rağmen, oyuncu sayısı çok daha yüksek. Ancak, uzmanlar, bu durumu, gelişme sürecinin bir sonucu olarak değerlendiriyor. Öze...
Reklam sektörü son yılların en parlak dönemine sahne oluyor. 2006 yılında yüzde 23 büyüyen ve 2 milyar 763 milyon YTL’lik hacme ulaşan sektör, reklamveren şirket sayısında da yüzde 42’lik artış yaş...
Ahjaz Khan, 1 milyar dolarlık şekerleme pazarının lider oyuncuları arasında yer alan Kent Gıda’nın yeni genel müdürü. Dünya şekerleme devi Cadbury Schweppes’in Kent’in yüzde 95,6’sını almasının ard...