SEKTÖRLER

Teknoloji

Pc Pazarına Hane Dopingi

Kayıt dışı ve markasız ürünlerde hesaba katıldığında Türkiye’de 2005’te 2 milyondan fazla PC satıldı, pazar yüzde 70 büyüdü. Bu canlılık içinde hanelerin toplam satışlardaki payının yüzde 30’u aşma...

1 MAYIS, 2006

Diğer Sektörler

“2010 Hedefimiz 40 Bini Yakalamak”

Referans, 2 yıl önce Türkiye’nin yeni iş ve ekonomi gazetesi olarak yayın hayatına başladı. Bu sürede başarılı bir çizgi izledi, alanında kendine özel bir yer edindi. Gazetenin genel yayın yönetmen...

1 MAYIS, 2006

Diğer Sektörler

Şirketler Cephesinden 7 Kritik İşaret

Ekonomi büyüyor, piyasalar yükseliyor, ülkeye yabancı sermaye girişi devam ediyor. Ancak, bunca olumlu göstergeye rağmen, iş dünyasında, özellikle küçük ve orta ölçekli şirketler cephesinde sorun i...

1 MAYIS, 2006

Diğer Sektörler

Sınır Tanımayan Reklam Verenler

Türk şirketleri sadece iç piyasada değil, bulundukları dış pazarlarda da yoğun bir rekabet içindeler. Markalarına dikkat çekmek, bilinirliklerini ve beraberinde satışlarını artırmak istiyorlar. Bu ...

1 MAYIS, 2006

Diğer Sektörler

“Tekstil Sektöründe Zor Zamanlar Geliyor”

Advansa, Sabancı’nın tekstildeki en büyük şirketi… 1 milyar Euro cirosuyla, Avrupa’nın polyester devleri arasında yer alıyor. Şirketin CEO’su Wahid Tewfik, “Hedefimiz 2015’de 3 milyar Euro’yu yakal...

1 NİSAN, 2006

Teknoloji

Eşyalar Yaşlandı,Yenileme Hızlanıyor

Elektronik sektörü, son 2 yıldır muazzam bir dinamizm sergiliyor. Ertelenen alımların da hayata geçmesiyle, birçok üründe satış rekorları kırıldı. Cep telefonu, DVD player, bilgisayar, dijital foto...

1 NİSAN, 2006

Diğer Sektörler

Düşük Maliyet İsteyen 5 Kıtadan Alım Yap��yor

Global kaynak kullanımı, bütün dünyada hızla artıyor. Beyaz eşyadan elektroniğe, telekomünikasyondan hazır giyime kadar birçok sektörde şirketler, yurtdışından ürün ve hizmet almaya yöneliyor. ABD’...

1 NİSAN, 2006

Teknoloji

7 Bin Şirketin Büyük Rekabeti

Bilişim sektöründe son yıllarda yaşanan büyümeden “hizmetler pazarı” hak ettiği payı alamadı. Bunun en büyük sebebi ise sektörde irili-ufaklı çok sayıda şirketin “fiyat” rekabetine dayalı çalışması...

1 NİSAN, 2006

Perakende

“100 Alışveriş Merkezi 2010’a Kadar Devreye Girer”

Metro Group Asset Management (MAM), Alman Metro Group’un gayrimenkul konusunda hizmet veren şirketi. MAM Türkiye Genel Müdürü Gündüz Bayer, 2010 yılına kadar pazara hem Türklerin hem yabancıların ç...

1 NİSAN, 2006

Diğer Sektörler

IAA’da Yeni Dönem

Mehmet Ali Yalçındağ geçtiğimiz günlerde dördüncü kez IAA Türkiye’nin başkanı seçildi. Bu yıl derneğin yönetim kurlunda da önemli değişiklikler gerçekleşti. Yalçındağ ile bu değişiklikleri ve yeni ...

1 NİSAN, 2006

Gıda

Sütte İç Pazar Sorunlu, Hedefimiz Yeni Pazarlar

Pınar Süt Genel Müdürü Ergun Akyol, süt ve süt ürünleri pazarında Türkiye’de büyük bir potansiyel olduğuna dikkat çekiyor. “Buna rağmen gıdadan daha düşük hızla, yüzde 10-15 artışla büyüyor” diye k...

1 NİSAN, 2006

Diğer Sektörler

Tekstilin Öne Çıkmayan Gerçekleri

Rakamlar aslında bütün gerçeği ortaya koyuyor. Tekstilde üretim 2005 yılında yüzde 11.9, hazır giyimde ise yüzde 12.5 oranında azaldı. Aynı dönemde ihracat ise yüzde 4.7 oranındaki artışla 13.7 mil...

1 NİSAN, 2006

Perakende

Sabancı Grubu’nu Bıraktı Yabancı Marka Devi Oldu

Cengiz Çetindoğan, dünyaca ünlü moda markalarını Türkiye’ye getiren Demsa Group’un başındaki isim. Bugüne kadar basına hiç söyleşi vermedi. Hacı Sabancı’nın kızı Demet Sabancı ile evli olan Çetindo...

1 MART, 2006

Teknoloji

“Koç Bilgi Grubu 3 Alanda Büyüyecek”

Mehmet Nalbantoğlu, Türk bilişim sektörünün deneyimli profesyonellerinden. 2002’de Compaq’ın genel müdürüyken, şirketin HP ile birleşmesi sonucu görevinden ayrıldı. Ardından bir dönem lojistik sekt...

1 MART, 2006

Perakende

Perakendeye Yabancı Yağacak

Son birkaç yılda perakendeye 50’nin üzerinde yabancı marka giriş yaptı. Ekonomideki düzelmeye paralel olarak, bu sayının hızla artması, dünyaca ünlü markaların Türkiye’ye gelmesi bekleniyor. Yabanc...

1 MART, 2006